Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Představujeme benefity letních aktivit včetně kalorií, které spálíte.

Nejlepší letní sporty? Víme, při kterých spálíte NEJVÍC KALORIÍ

Plavání s otevřenými očima
zdroj: Profimedia Plavání s otevřenými očima
aktualizováno 01.08.2018, 16:25 | 01.08.2018, 16:25 | Krásná.cz

Představujeme benefity letních aktivit včetně kalorií, které spálíte.

Ztrácíte se stoupající venkovní teplotou motivaci chodit do posilovny? Využijte hezké počasí ke sportování na čerstvém vzduchu. Letní sporty nabízejí řadů benefitů, snadno díky nim zhubnete i naberete svaly.

 

Vyrýsujte postavu intenzivním plaváním

 

U vody se nemusíte jen opalovat. Dejte si na koupališti, v přehradě či jezeru pořádně do těla. Zaplavejte si a získejte díky tomu krásně vypracovanou postavu. „Při plavání se zapojují všechny svalové skupiny. Posilujete svaly zad, břicha, hýždí, hrudníku i nohou. Kromě toho posílíte i svaly na vnitřní straně stehen,“ říká hlavní trenérka fitness centra Contours pro ženy Mgr. Kateřina Hollerová. Počet spálených kalorií u plavání se liší nejen podle tempa, ale třeba i stylu plavání (prsa, kraul, znak, motýlek). Velmi účinné je rychlé šlapání vody, u kterého můžete spálit až 710 kcal.

 

Nicméně neočekávejte od plavání, že zhubnete. „Plavání není aktivita, která vám pomůže zbavit se podkožního tuku. Obvykle plaveme ve vodě, která je chladnější než teplota těla, takže organismus má tendenci uchovávat si tukové zásoby. Kromě toho je důležité správně jíst a to platí obecně u každého sportu. Budete-li mít špatně nastavený jídelníček, k vysněné postavě vám nepomůže žádný druh sportu,“ vysvětluje hlavní nutriční specialistka Světa zdraví Ing. Monika Bartolomějová.

 

Spálené kcal/60 min.: 350–700

 


Užijte si zábavu při plážovém volejbalu

 

Skvělou příležitost, jak spálit kalorie a zároveň si užít zábavu a jako bonus se i opálit, nabízí plážový volejbal. „Plážový volejbal se hraje na nestabilním povrchu – písku, díky čemuž zapojujete do hry navíc plosky nohou, které se neustále musí přizpůsobovat nerovnému povrchu. I když vás zpočátku mohou po plážovém volejbalu bolet chodidla, je tento sport pro klenbu chodidel velmi zdravý a prospěšný,“ prozrazuje výhody plážového volejbalu Hollerová. A dodává: „Při plážovém volejbalu posilujete všechny hlavní svalové skupiny paží, nohou, hýždí, hrudníku a břicha. A protože písek tlumí otřesy způsobené dopady, tak je plážový volejbal mnohem šetrnější ke kloubům než ten klasický.“

 

Při pobytu na slunci, zvlášť při dlouhotrvající fyzické aktivitě, je však nutné dodržovat pitný režim. „V klidovém stavu tělo vyžaduje minimálně 1,5 l tekutiny denně, při vysoké fyzické zátěži se potřeba zavodňovat organismus radikálně zvyšuje. Dejte přednost neperlivé vlažné vodě před perlivou, která dráždí žaludeční stěny,“ doporučuje Bartolomějová. Po tréninku jsou k pití vhodné další tekutiny, nejlépe s přídavkem živin a minerálních látek.


Spálené kcal/60 min.: 500–700

 

ČTĚTE TAKÉ:

Tohle jsou nejčastější chyby po cvičení: Neděláte je také?
Pro tloušťku ji šikanovali! Neuvěřte, na co baculka sbalila sexy borce, kterého jí teď závidí
Chceš se hýbat a zároveň se bavit? Potřebuješ víc akce a nebaví tě monotónní posilování ve fitku? Mrkni na naše tipy!

 

Trpíte nadváhou? Sedněte na kolo

 

Cyklistika je výbornou variantou pro obézní nebo osoby s problémovými klouby. Je relativně levným, časově flexibilním a na rekreační úrovni nenáročným sportem, který nezatěžuje klouby a mohou se mu proto věnovat i obézní jedinci. Při jízdě na kole není až tak důležitá doba jízdy jako spíše rychlost. Například při rychlosti 8 km/hod. spálíte přibližně 180 kcal. Pokud pojedete závodním tempem, můžete spálit až 1300 kcal za hodinu.

 

I když je cyklistika úžasný letní sport, tak od rekreační jízdy na kole nemůžete očekávat, že posílíte kompletně všechny svaly na těle a rapidně si zlepšíte kondici. „Při jízdě na kole nejvíce posílíte svaly na nohou, proto je vhodné cyklistiku kombinovat například s plaváním, při kterém posílíte svaly trupu a rukou,“ říká Hollerová.

 

Spálené kcal/60 min.: 300–800

 


Vyzkoušejte vodní lyžování


Vodní lyže jsou lehce adrenalinový sport a dalo by se říct, že i poněkud náročný. Nicméně jakmile se na vodních lyžích naučíte stát, stanete se z nich závislost. „Při jízdě na vodních lyžích je důležité mít sílu v nohou i rukou, ale také umět ovládat střed těla – břicho a záda,“ vysvětluje Hollerová. Při prvních několika jízdách budete pravděpodobně spíše pod vodní hladinou než na ní, ale nic si z toho nedělejte. Bavte se, smějte se, snažte se a brzy se začnete zlepšovat. Odměnou vám pak bude nejen nevšední zážitek, ale i nemalý počet spálených kalorií a pevnější tělo.

 

Spálené kcal/60 min.: 480


Nabídka vodních sportů je víc než pestrá, mrkněte na reportáž.

 

 

Zlepšete svou kondici. Zahrajte si tenis

 

Pro sportovní nadšence, kteří si chtějí zlepšit kondici, ale i pro cílené posílení svalů na rukou a nohou, je ideálním sportem tenis nebo třeba badminton, který si můžete zahrát během léta venku. Podle intenzity zátěže můžete při hodině tenisu spálit 350 až 570 kilokalorií. „Kromě toho si zlepšíte prostorovou orientaci, souhru oka a ruky, zrychlíte reakce, získáte více síly a zvětšíte svou rychlost,“ vyjmenovává plusy hraní tenisu Hollerová.

 

„Tenis je vhodný sport také pro lepší flexibilitu kloubů a ocení ho i ti, kteří potřebují zlepšit kardiovaskulární zdraví,“ dodává Bartolomějová. V případě, že však trpíte nadváhou nebo máte problémy s klouby, není pro vás tento druh pohybu vhodný.
Jen pozor. Badminton a tenis obzvlášť jsou sporty náročné na techniku. Pokud jste začátečníci, obraťte se na trenéra. Vyhnete se díky tomu případným zraněním a naučíte se, jak kompenzovat jednostrannou zátěž, která z hraní tenisu a badmintonu plyne.

 

Spálené kcal/60 min. tenis: 350–570
Spálené kcal/60 min. badminton: 350–530

 


Posilujte s vlastní váhou

 

Během léta můžete dělat spoustu věcí. Kromě výše popsaných aktivit doporučujeme:
* kolečkové brusle (390 kcal/hod.) pro zpevnění zadečku
* skákání přes švihadlo (450 kcal/hod.)
* frisbee (250 kcal/hod.)
* šnorchlování (100 kcal/hod.)
* veslování (500–1220 kcal/hod.)
* Pokud rádi posilujete, vyzkoušejte místo zvedání činek v posilovně posilování s vlastní váhou. Využít k tomu můžete venkovní workoutová hřiště nebo si zatrénovat třeba v lesoparku. Fantazii se meze nekladou.
* V neposlední řadě doporučujeme běh nebo rychlou chůzi.



0 hlasů
Vaše hodnocení