Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Trápí tě v problematických partiích pořád nějaké ty centimetry navíc? Zkus na ně zaútočit nejúčinnějšími zbraněmi.

Nejlepší sporty na problematické partie

aktualizováno 30.01.2012, 02:32 | 30.01.2012, 00:00 | Krasna.cz/trm

Trápí tě v problematických partiích pořád nějaké ty centimetry navíc? Zkus na ně zaútočit nejúčinnějšími zbraněmi.

Pokud chceš cvičením zhubnout, nemůžeš si svůj sport vybírat bez rozmyslu. Měl by splňovat dvě základní vlastnosti – měla bys při něm spalovat kalorie, a měl by tě bavit. Pokud by to byla jen taková oddechovka, děláš sice něco pozitivního pro své tělo, ale ne pro hubnutí a formování problematických partií. A když tě sport nebaví, těžko se k němu odhodláš několikrát týdně, spíš budeš hledat výmluvy, proč zrovna dneska nemůžeš jít cvičit. Snaha zhubnout vyžaduje úsilí, pravidelnost a dlouhodobost.

 

Při každém pohybu spaluješ kalorie, při některém ale podstatně víc, a zároveň formuješ potřebné svaly. Jestli jsi do teď moc nesportovala, hledej sport, při kterém protáhneš a rozhýbeš ztuhlé tělo, dodáš mu lepší fyzickou kondici a zároveň začneš hubnout. Neměla bys cvičit jen proto, abys zhubla, sport by měl být komplexní a hlavně pro tvé zdraví přínosný.

Popřemýšlej, jaký sport by tě mohl lákat. Jsi spíš sólová hráčka a nechceš, aby ti do toho někdo mluvil? Chceš si při sportu odpočinout, vypnout, zrelaxovat nejen tělo, ale i mysl? Nebo naopak potřebuješ tým, který požene tvé úsilí vpřed? Potřebuješ parťačku, která do toho půjde s tebou?

 

Běh

 

Jednoduchý sport, se kterým můžeš začít kdykoli a kdekoli, a téměř nic k němu nepotřebuješ. Stačí sportovní oblečení a kvalitní běžecké boty, aby sis neoddělala nohy, a můžeš vyrazit. Před během je dobré se protáhnout, aby sis nenamohla svaly. Nestresuj se tím, když zezačátku nic neuběhneš, postupně přidávej tempo i vzdálenost, časem se rozběháš a nebudeš mít takový problém vydržet s dechem. Běháním zpevňuješ a tvaruješ zejména nohy, pozná to ale i tvůj zadeček a pas, navíc posiluješ srdce a zvyšuješ fyzickou kondici. Za hodinu běhu spálíš klidně až 5000 kJ.


Plavání

 

Plavání prý není sport na hubnutí, ale pokud ti jde hlavně o to, postavu zformovat, rozhodně ho vyzkoušej. Vykouzlí ti krásnější a pevnější poprsí, paže, ramena, záda, hýždě i nohy. Zapojuje všechny svalové partie, ale při tom je šetrné k našim kloubům. Hodinou plavání můžeš ztratit až 3000 kJ, záleží na stylu a rychlosti.

 

 

Cyklistika

 

Pomalu začni připravovat na novou sezónu kolo, protože to je pomocník k nezaplacení. Na kole posiluješ svůj kardiovaskulární systém, spaluješ kalorie a krásně formuješ zejména nohy. Pokud máš větší nadváhu a z běhu tě bolí kolena, zkus kolo, je ke kloubům mnohem šetrnější. Za hodinu jízdy jsi o 2500 kJ lehčí. A když se ti nebude chtít ven, zajdi si na spinning, kde spaluješ úplně stejně.

 

Squash

 

Hledáš spíš něco párového? Vytáhni kamarádku nebo přítele na squash, nebo na tenis či badminton. Raketové sporty zvyšují rychlost, zlepšují koordinaci a posilují naše srdíčko. Důležité je se před sportem protáhnout, abys předešla zranění a namáhání svalů a kloubů při rychlých výpadech. Na druhou stranu ti zaručí perfektní vymodelování rukou, ale i zadečku a nohou a pomáhají i proti celulitidě. Hodinka ohánění se raketou ti může odpomoct od 3500 kJ.

 

Bruslení

 

Teď v zimě na ledu, po zbytek roku na in-linech. Tohle je sport, u kterého se rozhodně pobavíš, navíc na něj můžeš vyrazit s celou partou. Krásně formuješ nohy a zadeček, nezatěžuješ klouby a hravě se zbavíš 2300 kJ za hodinu.

 

Tanec

 

Pokud nejsi na pocení v cvičebním úboru, navlékni šatičky a hurá na parket. Při tanci totiž tvé tělo dostává zabrat podobně jako při aerobicu. Je na tobě, zda si vybereš divokou salsu, dynamický street dance nebo exotické orientální tance. Tancem můžeš spálit až 1800 kJ a krásně při něm zpevníš a zformuješ celé tělo.

 

 

 



8 hlasů
Vaše hodnocení