Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Patříte mezi chronické „nesnídače“? Děláte velikou chybu, snídaně je totiž pro zdravý životní styl nezbytná. Dokáže vás patřičně nastartovat, ovšem jen v případě, že obsahuje to, co má.

Nepodceňujte snídani: Proč by měla obsahovat bílkoviny?

Životospráva
zdroj: Thinkstockphotos Životospráva
aktualizováno 12.11.2018, 17:09 | 12.11.2018, 17:09 | Krásná.cz

Patříte mezi chronické „nesnídače“? Děláte velikou chybu, snídaně je totiž pro zdravý životní styl nezbytná. Dokáže vás patřičně nastartovat, ovšem jen v případě, že obsahuje to, co má.

Snídaně by měla představovat až 1/3 z celkového denního příjmu kalorií. Základem správné snídaně je kvalitní bílkovina, sacharidy s nižším glykemickým indexem, vhodné tuky a zelenina či ovoce. Do ranního menu je velmi vhodné zařadit mléčné výrobky, bohatý zdroj bílkovin, které vás dokážou zasytit na několik hodin a pomáhají odvrátit chuť na sladké. Doporučují se například tvarohové pomazánky či sýry. Platí totiž, že co je dobrého v mléce, je v sýrech ještě znásobeno.


Bez snídaně to nepůjde

 

Snídaně je základ štíhlé linii. Absence snídaně vede u mnoha lidí k obezitě. Čím dříve nastartujete svůj metabolismus, tím dříve dosáhnete nejvyššího výkonu a budete schopni spálit maximum kalorií! Že po ránu nestíháte? Nemáte hlad? Nechutná vám? Je to stejné jako se cvičením. Nejprve se vám nechce a pak bez pohybu nemůžete být. Nejdůležitější je začít. Chronickým odpůrcům snídaní odborníci doporučují pozvolný start – třeba ranní posezení s bylinkovým čajem, tmavým pečivem a kouskem chutného sýra. Porce je možné postupně zvyšovat.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Chutná večeře či snídaně za pár minut aneb slané muffiny!
Jogurt ke snídani? 3x originální a chutný recept
TOP 6 rychlých snídaní pro každé ráno!


Zkuste to s mlékem

 

Mléčné výrobky mají v jídelníčku, a to včetně snídaně, důležité místo. V současnosti jich na trhu najdeme nepřeberné množství. Jak si vybrat? Určitě si přečtěte složení výrobku. Dbejte na to, aby vše, co jíte, obsahovalo minimum konzervantů, umělých barviv, sladidel a dalších chemických přísad.

 

Snídaně
(Foto: Getty Images)



Tvaroh je výjimečná potravina


Některé potraviny jsou stále nedoceněné. Patří k nim například tvaroh. Zapomeňte na nechutnou hmotu, kterou vám ve školce nabízeli namazanou na chlebu. Zkuste se na tvaroh podívat moderníma očima. Výživoví specialisté upozorňují, že tvaroh je významným zdrojem bílkovin, nezbytných pro růst svalové hmoty. Zároveň má relativně nízkou energetickou hodnotu. Výborně zasytí a je dobře stravitelný. Také je mimořádně univerzální – z tvarohu snadno připravíme sladký dezert i slanou pomazánku.

 


Jak zařadit tvaroh do vašeho snídaňového menu?


Nejsnazším způsobem je zalít nepřislazované cereálie trochou tvarohu rozmíchaného v mléce. Chutnou volbou je ale i tvarohová pomazánka, dip k zelenině, ovocný salát s ovocem, tvaroh můžete přidat i do mléčného koktejlu z ovoce a zahustit ho, zasytí více, než jen ten čistě mléčný.


Radujte se ze snídaně


Snídejte a snídejte co nejdéle. Udělejte si ze snídaně příjemný rituál, kterému věnujte alespoň 10 minut. O víkendu můžete dokonce snídani proměnit v malý obřad. Jak? Připravte zdravé pochoutky a přizvěte celou rodinu, partnera nebo přátele. Nehltejte, ale všechno pěkně vychutnejte – snídani i radost z přítomnosti vašich nejbližších. Správná snídaně vás doslova nakopne. Budete-li jíst i po zbytek dne střídmě a pravidelně, budete výkonnější, méně unavení a samozřejmě tím snížíte i riziko přejídání.



0 hlasů
Vaše hodnocení