Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Bude to znít neuvěřitelně, ale s většími porcemi půjdou kila dolů snadněji.

Obrácená dieta: Jez větší porce, zaručeně zhubneš!

Přejídání
zdroj: Thinkstockphotos Přejídání
aktualizováno 29.12.2016, 00:03 | 29.12.2016, 00:03 | Krásná.cz/MyŽeny.sk

Bude to znít neuvěřitelně, ale s většími porcemi půjdou kila dolů snadněji.

Trik je v tom, že do svého denního menu zařadíš potraviny s velkým objemem a nízkou energetickou hodnotou. Ano, tušíš správně - zaplní ti žaludek na delší dobu.


Pokud máš chuť snídat sladké sušenky nebo koláček, dobře si to promysli. Jediné, čím tělo nadopuješ, totiž budou sacharidy a tuky – a o chvíli později budeš mít opět hlad. Co raději sáhnout po výživném müsli, jogurtu a ovoci? Můžeš ho sníst, kolik chceš a tělu dodáš energii na dlouhou dobu.

 

Totéž platí třeba i pro večeři. Máš chuť na klobásku s chlebem a hořčicí? Moment! Přijmeš stejný počet kalorií jako při plném talíři libové šunky, nízkotučného sýra s půl kila zeleniny. Co vyhraje?

 

Dieta postavená na hlavu? Funguje!

 

Důležité je vybírat potraviny s nízkou energetickou hustotou - denzitou. Čím je nižší, tím větší množství daného jídla můžeš sníst. Na talíři ho je sice mnoho, ale neobsahuje skoro žádné kalorie. Skvělé, ne? Například takový ledový salát má jen 250 kilojoulů, zatímco stogramová porce suchých těstovin jich má 1500. Přitom po obří porci salátu si budeš připadat mnohem sytější než po malé porci špaget!

 

 

Tuky vyměň za vodu!

 

Tělo tuky a cukry potřebuje, ne však v přehnaném množství na úkor bílkovin! Právě po tučných koblihách či muffinech býváš unavená, bez energie a zahlcena cukry, se kterými si tělo neví rady a musí je ukládat v podobě podkožního tuku.

 

Zelenina a nízkotučné jogurty obsahují ze všech potravin nejvíce vody, takže jsou tvým nejlepším dietním spojencem. Čím více vody totiž potravina obsahuje, tím má nižší energetickou denzitu a je vhodnější pro dietu.

 

Při nákupu si zjisti, kolik má tvá vyhlédnutá pochoutka tuků. Stačí porovnat několik jogurtů a zjistíš, že některé obsahují až o patnáct gramů tuků více než jiné, nebo byly zahuštěny škrobem, po kterém se tloustne!


PŘEČTI SI TAKÉ:

Jak zastavit přibírání? Zrychli metabolismus!
Zkus jídlo, které HUBNE ZA TEBE
Mlsej zdravě a bez kalorií
Doma.cz radí: DIETA: 7 nejlepších podzimních spalovačů

 

Ušetřit tuky můžeš například i při volbě sýra. Když zvolíš výrobek s dvacetiprocentním podílem tuku v sušině, můžeš si k němu dopřát několik kousků ovoce, zeleniny nebo třeba nízkotučného sýra cottage.

 

Pokud chceš hubnout pomalu a natrvalo, sniž denně energetický příjem o dva tisíce kilojoulů. Co to znamená? Měla by sis odpustit například jeden krajíc chleba s máslem a tučným sýrem, tabulku čokolády, croissant, litr piva, hamburger či sto gramů slaného pečiva. To se dá, co říkáš?



4 hlasů
Vaše hodnocení