Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Odhalíme všechny mýty o hubnutí, které se na nás sypou?

Pět mýtů o hubnutí

Jídlo
zdroj: Thinkstockphotos Jídlo
aktualizováno 29.09.2018, 00:00 | 29.09.2018, 00:00 | / Andrea Vyhnalíková

Odhalíme všechny mýty o hubnutí, které se na nás sypou?

Mýtus číslo 1: Když vyřadíš z jídelníčku cukr, zhubneš

 

Jasně, že si každá z nás odřekne ten úžasně vypadající dortík s velikánským kopcem šlehačky a ráno bude pít odporně hořkou břečku, jen když půjde nějaké to kilčo dolů. Cukry ale tvoje tělo potřebuje, aby z nich mohlo vyrobit energii a potřebné živiny, takže pokud tuhle důležitou součást potravy úplně vynecháš, můžeš být už hodinu po jídle pěkně unavená a protivná.

 

Jak z kaše ven: Místo koblihy si oslaď život medem, přírodní ovocnou šťávou nebo bylinkovým sirupem. Není totiž cukr jako cukr.


Mýtus číslo 2: Jez light,light, nejlépe ultralight mléčné výrobky

 

Reklamy jsou plné slibů, že pokud budeš pravidelně snídat, obědvat i večeřet XY jogurt zaručeně bez tuku, pomůže ti to k vysněné postavě jako z reklamy na barbínu. Na etiketě se ale už nedočteš, že bez přidaných cukrů a nejrůznějších voňavých esencí by to nedokázal sníst ani někdo, kdo potřebuje zhubnout z metráku na polovinu živé váhy. Naopak si můžeš ještě udělat problémy, protože tvoje tělo neumí rozšifrovat, co je ta která umělá light esence zač a ukládá ji pak tam, kde nemá.

 

Jak z kaše ven: Klidně si dej kvalitní tučný jogurt nebo tvaroh, nejlépe farmářský, bez jakýchkoli éček, škrobů a přidaných umělotin.

 

 

Mýtus číslo 3: Čas udělat tukům pá pá

 

Když vyřadíš ze svého jídelníčku tuky, budeš blednout, chřadnout, až nakonec budeš nedomrlá a nanicovatá jako princezna Solimánská. Tuky totiž tělo potřebuje, aby si z nich vzalo vitamíny a esenciální mastné kyseliny, které si samo neumí vyrobit.

 

Kolik tuků tělo vlastně potřebuje? Napoví následující video.

 

 

Jak z kaše ven: Používej nejen máslo a sádlo, ale taky lněný, slunečnicový a kokosový olej.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Nejhloupější fitness mýty
Mýty o vegetariánství: Co jsou jen pomluvy a kdy vám může skutečně ublížit?
Nejčastější mýty o celulitidě vyvráceny! Co vám skutečně pomůže?

 

Mýtus číslo 4: Margaríny vedou (a prospívají srdci)

 

Aspoň tohle na nás pokřikuje reklama čtvrtící filmy a televizní seriály. Super, až na to, že margaríny přicházejí na náš stůl bez vitamínů a živin obsažených v surovinách, ze kterých se vyrábí. Navíc je naše tělo neumí rozšifrovat stejně jako light výrobky.

 

Jak z kaše ven: Místo margarínů si dej kvalitní lněný nebo kokosový olej.

 


Mýtus číslo 5: Méně žrát, více makat

 

Jak my krásné postavy chtivé ženy a dívky často jdeme na hubnutí? Snídani vynecháme, místo oběda slupneme cereální tyčinku k večeři uzobáváme zeleninku zalitou light jogurtem a v mezičase potíme krev a slzy v jakési otřesné fabrice na svaly a vosí pas. Nic proti, ale není tento způsob hubnutí poněkud pracný?

 

Jak z kaše ven: Pokud máš hlad, klidně si něco vydatného dej. Ale pozor na to, aby to bylo co nejkvalitnější a na živiny nejbohatší. Jestli nemáš chuť trápit se v posilovně, jednoduše použij místo výtahu schody, venkovní posilovnu nebo si dej svižnou procházku lesem.

 

Sečteno a podtrženo: Není důležité, KOLIK toho jíš, ale CO jíš. Není důležité, JAK MOC se potíš, ale JAK KVALITNĚ se potíš.



0 hlasů
Vaše hodnocení