Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Když chceš zhubnout, nezapomínej při tom na své zdraví. Vybíráme nejvhodnější diety, které fungují, a přitom tvému tělu neškodí.

Pět základních pravidel zdravé diety

Mrkev
zdroj: Thinkstockphotos Mrkev
aktualizováno 29.03.2017, 16:43 | 29.03.2017, 16:43 | Krasna.cz/trm

Když chceš zhubnout, nezapomínej při tom na své zdraví. Vybíráme nejvhodnější diety, které fungují, a přitom tvému tělu neškodí.

Chceš zhubnout a hledáš ideální dietu? Je jich celá řada a každá funguje jinak. Co zabírá jednomu, nemusí fungovat na tebe, a naopak. Ráda bys ale věděla, co mají "dobré" diety společného? Vysledovaly jsme několik zásad, které by zdravá dieta neměla opomíjet.

 

Pravidlo první: tuky, sacharidy, bílkoviny – vše v rovnováze


I když chceš zhubnout, nelze se vzdát tuků a sacharidů stoprocentně. Váhový úbytek by sice byl znatelný a hodně rychlý, jenže by sis tím zadělala na řadu zdravotních problémů. Taková omezující dieta se navíc nedá vydržet dlouho. Po pár dnech či týdnech se vyhladověle vrhneš na ledničku a spořádáš vše, o co ses ochuzovala. Tuky ani cukry si neodpírej, jen vol zdravější formy a přiměřenou míru. Zhubnout můžeš dokonce jen malou úpravou jídelníčku, stačí svou stravu obohatit o to, čeho se ti nedostává. Hlídej si dostatek vlákniny, obohať jídelníček o ryby, dbej na správný pitný režim. Zkus se inspirovat i celebritami, některé nedrží naprosto nesmyslné diety, ale hubnou rozumně.


Pravidlo druhé: pestré složení


Existují různé krátkodobé, několikadenní diety. Ty nemají vést k dosažení štíhlé linie, ale spíše k detoxikaci, pročištění, zbavení se pocitu únavy, nechutenství, problémů s trávením apod. Když se rozhodneš držet dietu, která je jednostranně zaměřená a chudá, nikdy ji nedrž více než pár dní, maximálně týden. Pokud ale potřebuješ skoncovat s nafouklým bříškem, únavou nebo posílit imunitní systém v dobách špatného počasí, nejsou takové detoxikace od věci. Zeleninová dieta tě pročistí a zbaví nafouklého bříška, jablečná ozdravuje a posiluje imunitu, díky vaječné se pročistíš bez hladovění.

 

 

Pravidlo třetí: prověření pomocníci spalování


Na trhu existuje celá řada přípravků, které mají tvé hubnutí urychlit, zjednodušit a pomoci ti k dokonalé postavě mnohem snáz. Většinou jsou to spíš reklamní triky, bez správné životosprávy a dostatku pohybu žádný efekt neuvidíš. Pokud chceš spalování tuků skutečně podpořit, dej si ke svačině ananas nebo grep (pomáhají spalovat), ochucuj jídlo bylinkami (usnadňují trávení), pij zelený čaj nebo vodu s citronem.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Sezónní dieta - zhubni s tím, co teď roste
Ideální strava pro úspěšné hubnutí
Úžasné potraviny, které ti zrychlí hubnutí


Pravidlo čtvrté: příjem versus výdej


Sebezdravější dieta není nic, pokud nejde ruku v ruce s pohybem. I když jsi totální nesportovec a pohyb se ti příčí, zkus si najít ten svůj, který ti nebude připadat otravný. Může to být tanec, plavání, procházky, jízda na bruslích, skákání na trampolíně... Mnoho věcí zní víc jako zábava, než jako cvičení. Pokud máš skutečnou nadváhu, je nutné pohyb zintensivnit. K hubnutí nestačí příjem a výdej vyrovnat, výdej musí příjem značně převyšovat, aby se spalovaly uložené tuky.


Pravidlo páté: rozumná rychlost hubnutí


Zapomeň na diety, které slibují zhubnout deset kilo za týden. Rozumné je hubnout zhruba dvě kila týdně, ve tvém věku by to mělo být rozhodně maximum. Organismus v dospívání je dost citlivý, proto nikdy nedrž drastické diety. Máš mnohem vyšší šanci, že bys díky tomu sklouzla do některé z poruch příjmu potravy. Rychlý úbytek na váze vede mnohem pravděpodobněji k návratu kil a k nechtěnému jo-jo efektu. Kila, která máš, jsi nenabrala za měsíc, nečekej tedy, že je zhubneš za pár dní.



5 hlasů
Vaše hodnocení