Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Podpořte své sportovní snažení kávou.

Potřebuješ nastartovat metabolismus? Pak si dej před cvičením TENTO NÁPOJ

Fitness centrum
zdroj: Thinkstockphotos Fitness centrum
aktualizováno 06.06.2017, 16:10 | 06.06.2017, 16:10 | Krásná.cz

Podpořte své sportovní snažení kávou.

Přemýšlíte, jak se v posilovně posunout na vyšší level? Pak vás bude zajímat následujících 5 důvodů, proč si před cvičením dát kávu.

 

Možná vás překvapí, že jeden z nejvhodnějších nápojů na nastartování metabolismu nenajdete v regálech obchodu s potravinovými doplňky. Dokonce ani není nutné pořizovat si speciální proteinové drinky a míchat je s vodou. Stačí navštívit vaší oblíbenou kavárnu a dát si jeden z celosvětově nejoblíbenějších nápojů – kávu. Vynechte ale cukr a smetanu.

 

„Vhodnou volbou je například Americano, což je espresso doplněné pouze horkou vodou, ne smetanou. Na ochucení místo cukru použijte skořici, která vám kávu navíc krásně ovoní,“ komentuje šéfbarista kaváren CrossCafe Petr Korbel.


"Malé espresso cca 30 minut před cvičením nastartuje váš metabolismus, nepijte ale kávu na lačno. Nejlepší je dopřát si ji po jídle, s dostatečným odstupem, cca 60 min a více," radí Milan Merva, specialista na zdravý životní styl značky Menu Gold a osobní trenér. Účinek kávy bude o to silnější u jedinců, kteří mají v genetické predispozici „pomalý metabolismus kofeinu“. V takovém případě bude mít kofein silné stimulační účinky a hodinový trénink uteče jako voda.


Šálek kávy, který si před cvičením dáte, vás zaručeně nabije energií, ale má i řadu dalších benefitů. Podívejte se na 5 dalších důvodů, které vás přesvědčí, že je načase zařadit kávu do vašeho sportovního dne.

 


1. Zrychluje metabolismus


Asi největší výhodou pití kávy před cvičením je nastartování metabolismu. Jedním šálkem docílíte rychlejší přeměny tukových buněk na zdroj energie při cvičení, na rozdíl od energie vázané v glykogenu. Vysoké množství kofeinu v černé kávě zrychluje váš metabolismus, a tím pádem během cvičení spálíte mnohem více kalorií. Konzumace kávy před cvičením tedy zvyšuje jeho celkový efekt. Kofein navíc lehce sníží váš apetit, takže toho pak během dne sníte méně. „Nejvíc kofeinu do sebe dostanete v takzvaném Flat White, které se dělá z dvojitého ristretta. Pokud chcete před cvičením omezit pití mléka, můžete si to klasické u nás vyměnit za sójové, které neobsahuje laktózu,“ doporučuje Petr Korbel.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Chceš omezit svou závislost na kofeinu? Co vše hrozí a jak správně na to?
TEST osobnosti: Co o tobě prozradí styl, jakým piješ kávu?!
Jak nezažít faux pas v kavárně


2. Zvyšuje výkon


Několik studií ukázalo na souvislost mezi zvýšeným sportovním výkonem a konzumací kofeinu. Zpráva publikovaná ve Sports Medicine potvrdila, že kofein skutečně zvyšuje výkonnost a také uvádí, že sportovci po něm trénují s větším nasazením, anebo vydrží déle. Výzkum z British Journal of Sports Science zjistil, skupina sportovců, která před během na 1 500 metrů vypila kávu, doběhla do cíle průměrně o 4,2 sekundy rychleji než skupina bez kávy. Zdá se, že káva může být přesně tím, co potřebuje ke zvýšení svých výkonů.


3. Zlepšuje soustředěnost


Kromě zlepšení fyzického výkonu černá káva zlepšuje i soustředění, takže během tréninku vydržíte déle produktivní.


4. Snižuje bolest svalů


Pracovníci Univerzity v Illinois odhalili, že lidé konzumující kávu jsou při cvičení méně náchylní na bolesti svalů než jejich „nekofeinoví“ sparingpartneři. Výsledek? Můžete do svého cvičení zařadit víc opakování a při kardiu nasadit větší rychlost.


5. Prevence nemocí


Další výhodou šálku kávy je ochrana před různými nemocemi. Káva obsahuje velké množství antioxidantů, které tělo chrání před volnými radikály. Studie z Critical Reviews in Food Science and Nutrition z roku 2011 uvádí, že pití kávy koreluje s nižším výskytem cukrovky, Parkinsonovy a Alzheimerovy nemoci a některých druhů rakoviny.

 

Tip na závěr: Nejste milovníci kávy? Podobný efekt může mít i osvědčený spalovač, kterým je zelená káva - je nepražená a bohatá na antioxidanty. Dalším zeleným zázrakem je populární matcha tea, který zvyšuje energii i výdrž.



0 hlasů
Vaše hodnocení