Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Představujeme ideální sportovní aktivity, se kterými budete v roce 2018 pálit tuky o sto šest.

Potřebuješ shodit špeky? Našli jsme šest super sportů přímo pro holky

Posilovna
zdroj: Thinkstockphotos Posilovna
aktualizováno 24.01.2018, 16:23 | 24.01.2018, 16:23 | Krásná.cz

Představujeme ideální sportovní aktivity, se kterými budete v roce 2018 pálit tuky o sto šest.

Do plavkové sezóny je sice ještě času dost, ale hubnutí na poslední chvíli nikdy nedělá dobrotu. Když navíc zůstanete fit po celý rok, žádná nadbytečná kila vás úderem července trápit rozhodně nebudou. Podívejte se na pár nových i osvědčených tipů, jak pálit tuky v roce 2018!

 

Jaká pohybová aktivita je pro hubnutí nejvhodnější? To je velmi individuální záležitost. Univerzální návod pro všechny bohužel neexistuje, každý člověk vyžaduje speciální tréninkový i jídelní plán. Nejlepší je proto svěřit se do rukou odborníků, obzvlášť, pokud s cvičením začínáte a své tělo ještě úplně dokonale neznáte.


Vyberte ten správný sport


„Každý si musí najít svůj vlastní rytmus, kterým se dokáže dostat do formy. Teprve detailní analýzou na speciálních přístrojích je možné určit, jaký je v těle poměr tuků a svalů, a podle toho zařadit individuální pohybový plán, který vede k úspěšným výsledkům,“ říká hlavní nutriční specialistka ze Světa zdraví Ing. Monika Bartolomějová.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Čtvrthodinka cvičení pro perfektní postavu
10 tipů, jak zformovat problémové partie
Dospívání s postavou mává: Jak vyzrát na problémové partie?


Žhavé novinky ve světě pohybu


Také ještě pamatujete na doby, kdy byl největším hitem aerobik nebo zumba? Časy se mění a trendy ve cvičení s nimi. Dnes jsou fitka plná rozličných aktivit, o jejichž existenci jste možná doposud neměli ani tušení. Posvítili jsme si na pár nových trendů, které budou hýbat fitness světem i v roce 2018.


Bollyrobics


Tento druh cvičení navazuje na úspěch zumby. Na rozdíl od ní ale nejsou jeho kořeny v latinskoamerických tancích, nýbrž v tradičních rytmických pohybech z Bollywoodu.


Bellyfit


Východními tanci se inspiruje také Bellyfit, nový fitness koncept z Kanady. Slibuje pohyb do rytmu etno hudby s prvky ambientu nebo techna. Opírá se zejména o břišní tance. Součástí cvičení je také příjemná meditace.

 


Nia


Bojové umění, tanec i relaxace. Trendy sport z Ameriky v sobě kombinuje prvky jógy, pilates, tai-či a taekwon-do. Zlepšuje koordinaci, krevní oběh i celkový zdravotní stav.


Rave


Pojem rave už možná znáte, původně označoval technoparty. I ve sportovním světě to trochu divoký večírek připomíná: cvičí se ve tmě za zvuku hlasité hudby, pohyby jsou velmi volné a zapojené jsou i trampolíny. Pokud se potřebujete vybít, ideální volba.


Hot Hula


Pozor, nepleťte si tento sport s Hula Hop – obruče ani jiné náčiní k němu rozhodně nepotřebujete. Zbrusu nové taneční cvičení z USA se provádí za rytmického zvuku reggae, inspirováno je polynéskými tanci.


Indian Balance


Američtí Indiáni měli taje těla v malíčku. Na jejich mystickém vědění stojí také tento druh cvičení, který je velmi podobný konceptu hatha jógy a víc než o systematické cviky jde o komplexní program pro tělo i mysl. Skvělé je, že se hodí pro všechny věkové skupiny.

 


Kdy uvidíte výsledky?


„Pokud jste dosud nesportovali, úbytek váhy by měl být se začátkem cvičení dost znát,“ vysvětluje hlavní trenérka fitness pro ženy Contours Kateřina Hollerová a dodává, že na úspěchu hraje zásadní roli jídelníček.


Co byste řekli: je vhodnější začít pravidelně chodit do fitka, nebo dokonale překopat jídelníček? Odborníci se shodují, že hezké postavy docílíte ideálně kombinací obojího. „V případě hubnutí nadbytečných kil jdou účinky vyváženého jídelníčku a správného cvičení ruku v ruce,“ říká trenérka. „Zhruba dvě třetiny úspěchu můžeme přiznat správné stravě, za jednu třetinu může správně prováděný pohyb. Jedno bez druhého ale nikdy fungovat nebude,“ dodává nutriční specialistka Monika Bartolomějová.


„Pokud žena vydrží správnou kombinaci pohybu a jídelníčku po dobu třech měsíců, efekt by se měl dostavit v podobě pravidelného úbytku kilogramů. Navíc posílí svaly, zlepší se jí držení těla a vymizí bolesti zad a krční páteře, pokud jimi trpí. Do půl roku z ní pak bude – lidově řečeno – doslova úplně nový člověk,“ slibuje trenérka.



0 hlasů
Vaše hodnocení