Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Ráda bys dostala nějaká ta kila dolů, ale ve svém nabitém programu nenajdeš čas na to, jezdit třikrát týdně někam do fitka? to jsou jen výmluvy. Chceš-li zhubnout, stačí ti cvičit denně slabou čtvrthodinku. Změň svůj denní režim a efekt uvidíš už ...

Potřebuješ zhubnout? Čtvrthodina denně stačí!

aktualizováno 23.06.2011, 11:00 | 23.06.2011, 10:50 | Krasna.cz/trm

Ráda bys dostala nějaká ta kila dolů, ale ve svém nabitém programu nenajdeš čas na to, jezdit třikrát týdně někam do fitka? to jsou jen výmluvy. Chceš-li zhubnout, stačí ti cvičit denně slabou čtvrthodinku. Změň svůj denní režim a efekt uvidíš už brzy.

Když začneš chodit někam do fitka, jak dlouho ti vydrží elán? Pár týdnů nebo měsíců? Nebo sotva pár dní? Za chvíli máš plnou pusu výmluv, jak to máš do fitka daleko, že tě nebaví tahat pořád těžkou tašku s věcmi na cvičení, že máš spoustu učení a jiných aktivit, kvůli kterým cvičební režim nestíháš dodržovat...

 

Konec výmluvám! Jdi na to nejjednodušší cestou – cvič doma, venku, cestou do školy... Zařaď cvičení do svého všedního dne. Když budeš myslet na to, abys každý den svému tělu připravila patnáct minut protažení, určitě pro tebe nebude takový problém, svůj cvičební plán dodržet.


Navíc lze očekávat, že tohle bude jen začátek. Pokud si najdeš každý den čtvrt hodiny, možná časem sama začneš mít chuť sportovní aktivitu trochu protáhnout a propracuješ se na půl hodinu i více, kdy už tvé tělo zabírá mnohem intenzivněji a je to na něm i víc vidět. Lze očekávat, že to změní i tvůj přístup k vlastnímu způsobu života a životosprávě, takže se brzy začneš ke svému tělu chovat mnohem lépe.


Co můžeš dělat? Ideálně si najdi ráno nebo večer chvilku, kdy si tělo protáhni při svižném strečinku. Dopřej si cviky, při kterých si protáhneš záda a ruce (ztuhlé od sezení u počítače) a zaměř se na problematické partie (břicho, stehna, zadeček). Jestli máš doma činky, určitě je zapoj. Dobře ti ale poslouží i dvě petlahve naplněné vodou. Nenech spát ani rotoped nebo velký fitball, na které se doma jen práší.


Začni víc chodit pěšky. A když už jdeš, zrychli své tempo. Do schodů to klidně vezmi s rozběhem, nebo svižně zvedej kolena až k pasu, tím spálíš víc než při klasické chůzi.


Postupem času si tvé tělo bude na fyzickou aktivitu přivykat, takže se neboj zvýšit zátěž.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Jedno cvičení na všechny problémy!
Zbav se pneumatiky na břiše
Začni konečně zdravě jíst

 

Tipy na cviky pro tvé krásnější tvary:


Zaměř se na stehna


Stůj vzpřímeně a pravou nohou proveď výpad vpřed. Lýtko a stehno přední nohy tvoří pravý úhel, zadní nohou poklekneš téměř až na zem (ale drž koleno nad podložkou, ať pracují i svaly zadní nohy). Váhu těla drž na zadní noze. Pak se vrať do výchozí polohy. Zopakuj desetkrát na každou nohu.


Zaměř se na zadek


Postav se zpříma, nohy měj na šířku ramen. Do rukou vezmi činky (nebo petlahve naplněné vodou) a přidřepni si tak, abys měla zadek ve výši kolen. Vydrž několik vteřin a znovu se napřim. Při pohybu vzhůru vzpaž ruce s činkami nad hlavu. Vydrž několik vteřin, pak se vrať do původní pozice. Tělo drž celou dobu zpevněné, břicho vtažené, zadek podsazený. Posiluješ tím nejen zadek, ale i trup a ramena.


Zaměř se na břicho


Polož se tak, jako bys chtěla začít dělat kliky. O zem se opírej jen dlaněmi a prsty u nohou. Zatni břicho, pokrč lokty a nechej tělo klesat k zemi, až se téměř dotkneš hrudníkem podlahy. Stále ale drž tělo zpevněné, hlavně nenechej prověsit břicho. Pak se vrať do výchozí polohy a zopakuj ještě desetkrát.



4 hlasů
Vaše hodnocení