Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Chcete se dostat do kondice, a to co nejrychleji? Poradíme vám, které sporty jsou pro vás nejlepší, po jakých více rostou svaly, a po kterých ztratíte tuk.

Potřebuješ zlepšit fyzičku? 7 rad, díky kterým to půjde rychleji

Jóga
zdroj: Thinkstockphotos Jóga
aktualizováno 27.06.2017, 00:38 | 27.06.2017, 00:38 | Krásná.cz

Chcete se dostat do kondice, a to co nejrychleji? Poradíme vám, které sporty jsou pro vás nejlepší, po jakých více rostou svaly, a po kterých ztratíte tuk.

1. Pohyb každý den

 

Nejsnazším a nejrychlejším způsobem, jak si zlepšit fyzičku, je rozhodně zařazení pravidelné fyzické aktivity do každodenního života.

 

„Zpočátku se může jednat o rychlou procházku v parku každý den 30 minut, postupně můžeme zařazovat další aktivity, které nás baví. To je totiž zásadní. Pokud pohyb není zábava, nemůže nikomu v pravidelném režimu dlouho vydržet,“ říká Jana Havrdová, prezidentka Českého svazu aerobiku a fitness FISAF.cz.

 

2. Začněte rychlou chůzí

 

Pro zlepšení fyzičky je vhodné začít třebas i rychlou chůzí, jízdou na kole, perfektní je také plavání, bruslení, v zimě lyžování, nejlépe běžkování. A pak celá škála fitness aktivit a také běhání, které v posledních letech zažívá obrovský boom.

 

Anketa
Sportuješ pravidelně?
 

 

3. Nepřepalte start

 

Jak by měl postupovat naprostý začátečník? Čeho se vyvarovat a na co si dát pozor? Rozhodně se vyplatí nepřepálit start. Každý by měl vycházet z nějaké své sportovní zkušenosti, historie. Pokud se člověk opravdu dlouho nehýbal a k tomu má pár kil navíc, zcela jednoznačně se vyplatí konzultace s odborníky, a to jak s praktickým lékařem (kvůli zjištění případných rizik), tak s rozumným osobním trenérem.

 

4. Silové cvičení buduje svaly, vytrvalostní snižuje tuky

 

Řada lidí řeší, při jaké fyzické aktivitě narostou svaly, a při které ztratí tuk. „Obecně platí, že silové cvičení buduje svalovou hmotu, a vytrvalostní v tzv. aerobním pásmu – tedy takové, při kterém se nezadýcháme a jsme schopni stále normálně mluvit – pomáhá budovat vytrvalost a snižovat tukovou zásobu. Vše však zcela zásadně souvisí s vhodným stravováním. Svaly nerostou ze vzduchu, ani tuky se nepálí jen tak…“ upozorňuje Jana Havrdová.

 

Gymnastika
(Foto: oficiální zdroj)

 

5. Cvičte alespoň 30 minut 5x týdně

 

Jak často je během týdne nutné cvičit, aby došlo k efektivní změně? „Obecná doporučení, která už ovšem také mají své kritiky, představují 30 minut denně alespoň 5x v týdnu, 10 000 kroků denně. Z reálné praxe bych doporučila minimálně 2x týdně nějakou konkrétní aktivitu jako trénink a k tomu každý den dostatek kroků. Ideální stav je 4x až 5x v týdnu, ale aktivity by se měly střídat, tedy měli bychom jak běhat, tak i posilovat a protahovat se například prostřednictvím jógy,“ doporučuje odbornice.

 

Hlavní trenérka fitness centra pro ženy Contours Markéta Brožová potvrzuje: „Chůze stále platí za nejlepší způsob pohybu. Prospívá naší kondici a snižuje riziko kardiovaskulárních problémů. Navíc je vhodná naprosto pro každého. Držte se zpříma, s uvolněnými pažemi, jako by vás někdo vytahoval za poutko na hlavě. Efektivní chůze je plynulá, pružná a ve vyšším tempu. Stačí dvakrát denně deset minut, abyste po pár týdnech pocítili její pozitivní účinky na hybnost, regulaci krevního tlaku i tuku v krvi.“

 

ČTĚTE TAKÉ:

Fit i bez posilovny! Jednoduché cvičení na doma
Ideální snídaně: Chutné, zdravé, fit
Monika Bagárová: Známe její recept na sexy a fit postavu

 

 

6. U starších lidí jsou výsledky vidět dříve

 

Neházejte flintu do žita, ani pokud vám už není právě třicet nebo čtyřicet. Fyzička se dá takto zlepšit i po padesátce a navíc – podle celé řady výzkumů je právě u starší generace pozitivní vliv pravidelné fyzické aktivity okamžitě vidět. Jak fyzická, tak i psychická kondice aktivních lidí je nesrovnatelně lepší než u těch, kteří se nehýbou.

 

7. Nezapomeňte na zdravý jídelníček!

 

Pokud se chcete dostat do formy, je zcela nezbytné upravit také jídelníček. „Bez kvalitních živin nebude ani naše tělo správně fungovat. Co jíme, je velmi důležité. Obecná doporučení se v poslední době rapidně odklánějí od redukce tuků a doporučují zásadní snížení obsahu sacharidů v našem jídelníčku, tedy jak klasického cukru, tak i většiny obilovin, zejména bílé pšeničné mouky,“ uzavírá Jana Havrdová.



0 hlasů
Vaše hodnocení