Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Depresemi trpí více ženy. Může za to i nedostatek tekutin. Denně bychom proto měli vypít až 9 sklenic.

Pozor na pitný režim! Může i za špatnou náladu, nesoustředěnost a deprese

Pitný režim
zdroj: Thinkstockphotos Pitný režim
aktualizováno 11.06.2014, 00:00 | 11.06.2014, 00:00 | krasna.cz/tvnoviny.sk

Depresemi trpí více ženy. Může za to i nedostatek tekutin. Denně bychom proto měli vypít až 9 sklenic.

Pijete málo vody? Nedivte se, že jste unavení, bolí vás hlava, nedokážete se soustředit. Můžete skončit dokonce i s depresí!

 

Pitný režim je zejména v létě velmi důležitý. Jistě vám to každý připomíná. Přesto pitný režim nedodržujeme. I proto lidstvu hrozí "epidemie" deprese způsobena právě nedostatečným příjmem tekutin.

 

Světová zdravotnická organizace přináší skutečně špatné zprávy. Podle expertů bude v roce 2020 deprese nejpočetnější světové onemocnění. Toto nepříjemné psychické onemocnění tak podle odborníků předčí i dvojici současných "lídrů" - kardiovaskulární a infekční onemocnění.

 

 

V současnosti deprese postihuje především ženy. Američtí vědci věří, že tento trend má na svědomí velký deficit vody ve stravě dnešního člověka. Přišli na to malým experimentem. Účastníků pokusu rozdělili do dvou skupin. První bylo podáváno omezené množství tekutin. To mělo za následek zvýšenou únavu, apatii, bolesti hlavy, depresivní nálady či zmatek a hněv. Vědci také připisují nedostatečnému množství tekutin v těle i ztrátu schopnosti myslet a soustředit se.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Dá se jídlem a pitím ovlivnit celulitida? Ano!
Pozor na letní tropy! Zde jsou rady, jak je přežít
Tekuté zlo aneb dávej si pozor na to, co piješ
Co (ne)pít v létě, abys netloustla?

 

Pokud máte problém vypít doporučené 2 litry tekutin denně, zkuste počítat nápoje, které během dne vypijete na sklenice. Optimálně byste podle odborníků měli vypít 8 až 9 sklenic čisté vody denně. Doporučené množství se samozřejmě liší v závislosti na pohlaví a tělesné hmotnosti. Snadno si ho na míru spočítáte podle návodu ZDE.

0 hlasů
Vaše hodnocení