Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

V posledních tpříjemných podzimních dnech se lidé hekticky loučí s cyklistikou, fotbalem, turistikou nebo joggingem ve stylu „urvat ještě co se dá“.

Pozor na zrádná zranění při podzimním sportování

Protažení
zdroj: Thinkstockphotos Protažení
aktualizováno 09.12.2014, 16:29 | 09.12.2014, 16:29 | Krasna.cz/trm

V posledních tpříjemných podzimních dnech se lidé hekticky loučí s cyklistikou, fotbalem, turistikou nebo joggingem ve stylu „urvat ještě co se dá“.

Naopak nastává doba, kdy lidé, starající se o svou kondici mění in-line brusle za permanentku do fitness center a rezervují squash-arény. Zima si vybírá svou daň a zahání sportovce do vyhřívaných zařízení. Lidé se tak snaží předejít vánočním kilům, které je tak jako tak čekají po štědrovečerní večeři.


Nerozcvičení se pak vrhají do staronových venkovních i halových aktivit a následně pak často rezervují ordinace ortopeda nebo fyzioterapeuta. Tento jev se opakuje každý rok. „Bohužel jsem podcenil nástup zimy a s klesající teplotou jsem před sobotním rekreačním fotbálkem nevěnoval dostatečnou pozornost rozcvičce, nyní mám od sportování utrum na tři měsíce s vyvrknutým kotníkem, a tak mě čekají Vánoce plné tučných jídel bez možnosti pohybu,“ popisuje vlastní zkušenost aktivní třicátník Tomáš.

 


Bolestivé natažené svaly, otoky, podlitiny nebo v horším případě pooperační stavy přimějí snaživé sportovce přemýšlet o vnímání vlastního těla a jeho možnostech. Při regeneraci svému organismu si pak můžou lidé pokorně pomoci klidovým režimem v intencích rad skutečného odborníka a nastartováním vlastního imunitního systému. Pomoci sportovcům po úrazech s rekonvalescencí pomáhají mnohé přípravky. „Často zkouším doplňkové léky, které mi pomůžou, například Wobenzym,“ dodává Tomáš.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

TEST: Jaký sport je pro tebe ten pravý?
Najdi si sport, který tě přes zimu udrží ve formě
Pět nejlepších sportů na hubnutí. A pozor, tyhle nefungují!


Důležitou součástí pro regeneraci jsou její přirozené mechanismy obrany těla, které omezují otoky a zrychlují hojení. MUDr. David Tomášek, chirurg z centra estetické plastické chirurgie, vřele doporučuje, zvláště v podzimních a zimních měsících, jíst dostatek přírodních vitamínů, aby bylo tělo obranyschopné. V případě zranění je pak podle doktora Tomáška vhodné sáhnout k podpůrným prostředkům, jako je zvýšený přísun ovoce a zeleniny, nebo výše zmíněné doplňky stravy. Doporučení se vztahují i na nepodcenění následné regenerace, která je stejně důležitá, jako léčba.



0 hlasů
Vaše hodnocení