Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Máme pro tebe rovnici správného hubnutí.

Proč jsou proteiny na hubnutí nejdůležitější? Konečně máme odpověď

Žena jí maso
zdroj: isifa.com Žena jí maso
aktualizováno 18.04.2017, 16:04 | 18.04.2017, 16:04 | Krásná.cz

Máme pro tebe rovnici správného hubnutí.

Přeměna látek v organismu trvá několik hodin. Aby se látka mohla v organismu přeměnit, musí být vydána určitá energie. Jinými slovy množství energie z živin se snižuje o množství energie, která byla použita k jejich přeměně. Tento proces nazýváme specificko-dynamický účinek potravy.

 

Proteiny mají nejvyšší specificko-dynamický účinek potravy. Místo 100 kcal získá organismus 70 kcal. U sacharidů člověk získá ze 100 kcal 94 kcal u tuků 96 kcal.

 

V rámci redukce je tedy vhodné optimalizovat příjem proteinů v našem stravování. "Vhodnými zdroji proteinů jsou hovězí svíčková, hovězí roštěná, králičí, krůtí, kuřecí maso, vepřová panenka, pstruh, okoun, losos, tuňák, treska a další mořské produkty, ořechy, sója a sojové fermentované výrobky, zakysané mléčné výrobky," vyjmenovává Milan Merva, osobní trenér a specialista na zdravý životní styl značky Menu Gold.

PŘEČTI SI TAKÉ:

Nejoblíbenější diety celebrit. Inspiruj se
Zázračná proteinová dieta - zabiják kil
Proč (ne)držet proteinovou dietu?


Pravidelný přísun luštěnin

 

Do jídelníčku je vhodné také zařadit pravidelný přísun luštěnin – čočku, hrách, cizrnu, fazole a další. Luštěniny je vhodné před vařením namáčet a následně vařit s bylinkami, to napomáhá ke zmírnění nadýmání, rovněž také jejich pravidelná konzumace zlepšuje snášenlivost luštěnin. Všechny luštěniny jsou přirozeně bezlepkové a rozhodně stojí za naši pozornost.

 

Tescoma s chutí - Červená čočka v rajčatovém pyré
(Foto: Tescoma)


Mezi velmi důležité a zdravé luštěniny patří například čočka, ta má spoustu druhů. Co třeba čočka červená? Oproti hnědé čočce je menší a proto má i kratší dobu přípravy. Kromě toho nenadýmá. Obsahuje velké množství bílkovin, vlákninu, fosfor, vitamin B6, selen anebo zinek.


Fazole zas mají více než 500 odrůd, mezi něž patří i fazole barevná. Obsahuje velké množství rostlinných bílkovin, vlákniny, vitaminů a minerálních látek. Jako všechny luštěniny jsou i fazole barevné přirozeně bezlepkové, tedy vhodné pro celiaky. Pro zmírnění nadýmání je vhodné je vařit spolu s bylinkami.




0 hlasů
Vaše hodnocení