Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

I v zimě se dá cvičit, nezapomeňte ale, že tělo si žádá i dostatek relaxace a regenerace.

Ráda sportuješ? Tipy, jak se zdravě a šetrně hýbat i v zimě

Sněžení
zdroj: Thinkstockphotos Sněžení
aktualizováno 09.12.2017, 00:30 | 09.12.2017, 00:30 | Krásná.cz

I v zimě se dá cvičit, nezapomeňte ale, že tělo si žádá i dostatek relaxace a regenerace.

S příchodem zimních měsíců se náš organismus stejně jako příroda připravuje na zimní odpočinek a relax. Chladné počasí a brzká tma nás zahání domů, a pokud své tělo alespoň trošku poslechnete, využijete zimu k regeneraci, zvolnění pracovního tempa a odpočinku. Věnovat se v zimě hlavně sobě není lenost ani sobeckost, je to přirozený jev, který vaše tělo za celý rok potřebuje a vyžaduje. Neodsuzujte se tedy za to, že omezíte chození do společnosti a celkově zvolníte tempo, je to žádoucí.

 

Zima je ideální pro domácí lenošení, přečtení dlouho odkládaných knih, zhlédnutí filmů, nezapomeňte se při tom všem udržovat v teple. Pořiďte si pohodlný domácí outfit, veselé ponožky, hřejivou deku a vytuňte místo pro svou relaxaci novým křeslem, lampičkou, nebo alespoň svíčkou.


Náš tip:

 

Zimní outfit
(Foto: Archiv firem)


* Hřejivý plyšový overal, Skippy, 1690 Kč. Dá se zapnout až nad hlavu.
* Veselé ponožky s puntíky, Happy Socks, 249 Kč, dostupné na urbanlux.cz.
* Bačkory s norským vzorem, Cherokee, 129 Kč, k dostání v hypermarketech Albert.
* Dupačky pro dospělé, Skippy, 1990 Kč, dostupné na skippy.cz. Teplý, měkoučký a pohodlný overal, který vás schová od hlavy až k patě.


Náš tip:

 

Doplňky pro relaxaci
(Foto: Archiv firem)


* Romantický svícen Cellbes 499 Kč.
* Pléd z umělé kožešiny, 135x195 cm, JYSK, 500 Kč.
* XL svíčka Rituals… Sakura Scented Candle se sladkou vůní třešňového květu a rýžového mléka, 1290 Kč.
* Ušák Strandmon, 4490 Kč, prodává Ikea.

 

ČTĚTE TAKÉ:

ZIMNÍ ÚNAVA A LENOST: 11 rad, jak s nimi zatočit i bez kofeinu
Chceš být šťastná? Žij v duchu HYGGE!
Zimní sporty, při kterých zaručeně zhubneš!

 

Pokud si to váš organismus žádá, odpočívejte i aktivně. Dělejte jednoduché sporty jako je plavání, či jóga. Zajděte si do sauny prohřát tělo a nezapomeňte se pak pořádně zabalit do tepla.


Jste aktivní běžec? V zimě se věnujte plavání. Ulevíte vašim kloubům, které dostávají přes rok zabrat. Posílíte vrchní část těla a budete se soustředit více na dýchání, které je velmi důležité. Najděte si bazén ve vašem okolí, který vám vyhovuje a nemá příliš studenou vodu.


Ideálním relaxem v zimě je saunování, které má také skvělé dopady na vaše zdraví. Saunování posiluje imunitní systém, pomáhá tělu zbavit se těžkých kovů a detoxikovat, přispívá k regeneraci svalstva, zlepšuje náladu, mírní bolesti, zvyšuje hladinu růstového hormonu, výborně působí na naše srdce i mozek a hlavně navozuje pocit relaxace. Po saunování se zachumlejte  a užijte si ještě klid a pohodu.

 


Cvičení jógy se přizpůsobuje ročním obdobím stejně jako jídelníček či oblečení. V zimě, kdy řádí chřipky a nachlazení, jsou tedy cviky zaměřené na podporu dýchacích orgánů, prohřátí ledvin a odhlenění. I při cvičení jógy musíte být v teple. Pokud se vám nepodaří dostatečně se zahřát, volte bikram jógu či teplé oblečení, jako je overal nebo dlouhé rukávy a nohavice.


Sporty jako je lyžování, běžky, bruslení a sáňkování rozhodně patří k zimním radovánkách, které nemůžeme opomenout, užívejte si je do syta, ale dejte pozor na přetažení, vyčerpání a opět prochladnutí.


Poslouchejte svoje tělo. Dělejte to, co zrovna chcete. Jezte to, na co máte chuť a co Vám dělá dobře. Tělo si samo přirozeně řekne na co má chuť a co potřebuje. Vstávejte později, než přes léto. Pokud zimu využijete k regeneraci a odpočinku, budete plní energie a připraveni začít aktivně jaro.



0 hlasů
Vaše hodnocení