Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Chtěla bys držet dietu, ale bojíš se, že ti jí školní jídelna zničí? Poradíme ti, jak si svou štíhlou linii udržet.

Školní jídelna překážkou tvé diety? Rozhodně ne!

aktualizováno 17.04.2012, 00:00 | 17.04.2012, 00:00 | tej

Chtěla bys držet dietu, ale bojíš se, že ti jí školní jídelna zničí? Poradíme ti, jak si svou štíhlou linii udržet.

Většina školních jídelen nehledí na nějakou dietu, a tak bývá těžké jíst jídla, která jsou nízkokalorická. Pomoct si ovšem můžeš sama. Převážný počet jídelen totiž obsahuje nejen výběr z několika jídel, ale také dezerty v podobě zeleninových salátů. Pokud víš, jakým jídlům se vyhýbat, nemusí ti hrozit žádná katastrofa v podobě zničené diety.

 

Jak často jíst?

 

Základem dne by mělo být celkem pět menších porcí, které se podávají v přibližně stejné hodině. Je ovšem zřejmé, že každý den není vyučování stejně dlouhé a ty jsi nucena obědy neustále přesouvat. Zkus se podle toho zařídit. Jíst by se mělo po třech hodinách. Dejme tomu, že vstaneš v sedm a dáš si vydatnou snídani, další svačinu tedy sníš v deset, na oběd půjdeš v jednu, druhou svačinu pozřeš ve čtyři a večeři si dáš v sedm hodin večer. Dostaneš se na oběd druhý den až ve dvě? V tom případě si posuň celý den a snídej až v osm, svač v jedenáct a obědvej ve dvě.

 

 

Na jaká jídla si dát pozor?

 

Určitě je ti jasné, že se během diety musíš vzdát jídel v podobě sladkých knedlíků, palačinek a buchtiček se šódou. Tyto jídla obsahují až katastrofické množství cukrů a různých tuků, ve školní jídelně to není o nic lepší. Mezi další zakázaná jídla se řadí ty tučná. Vynechej proto kachnu se zelím, knedlo-zelo-vepřo a podobné kalorické bomby. Vyhni se také smaženým jídlům, jako jsou hranolky, řízky a langoše.

 

Saláty

 

Mnoho školních jídelen nabízí zeleninové saláty místo dezertu. Ne všechny jsou ovšem nejzdravější. Snaž se vybírat takové, které obsahují čerstvou zeleninu, a vyhni se zelenině nakládané. Sáhni také raději po salátu, které neobsahuje tučné dresingy.

 

 

Nic lehkého v jídelníčku

 

Většina jídelen nabízí možnost výběru z několika jídel, ale v menších městech tuto možnost vždy nemají. Pokud v jídelníčku nenajdeš žádné lehčí jídlo, zkus si dát menší porci, nebo sníst jen část. Dej si třeba dvojnásobnou porci rýže, ale poloviční masa. Jestli toužíš třeba po smaženém sýru, dej si ho pouze s bramborem, nikoliv s hranolky a rozhodně si nenakládej porci tatarky. Můžeš také některé dny vyzkoušet dělenou stravu. Jestliže jídelníček obsahuje v jeden den pouze třeba kynuté knedlíky, můžeš si oběd odhlásit a udělat si něco doma. V tomto případě se ovšem domluv s maminkou, která by měla vědět o tom, že na oběd nejdeš. Některé jídelny nejsou zrovna nejlevnější a některé dokonce s každou blbostí volají rodičům. Rozhodně je lepší se doma zmínit, proč na oběd nejdeš, než nechat, aby si mamka myslela, že trpíš třeba anorexií.

 

Jaká jídla volit?

 

Mezi nejlepší dietní volby patří bezesporu vařené maso ve vodě. Nejčastěji se tak dělá kuřecí, kterým rozhodně nic nezkazíš. Mezi další pochoutky patří ryby, grilovaná zelenina, maso bez omáčky, rýže a těstoviny.
 



4 hlasů
Vaše hodnocení