Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Koláček ke snídani, dopoledne kalorická sušenka s čokoládovou polevou, po obědě dortík, cestou domů kopeček zmrzky v cukrárně a večer k filmu něco sladkého... Udělej tomu přítrž! Sladké nemusíš škrtat úplně, ale jez ho s mírou.

Skoncuj se svou ZÁVISLOSTÍ NA SLADKÉM

Sladké
zdroj: Thinkstockphotos Sladké
aktualizováno 25.07.2016, 00:50 | 25.07.2016, 00:50 | Krasna.cz/trm

Koláček ke snídani, dopoledne kalorická sušenka s čokoládovou polevou, po obědě dortík, cestou domů kopeček zmrzky v cukrárně a večer k filmu něco sladkého... Udělej tomu přítrž! Sladké nemusíš škrtat úplně, ale jez ho s mírou.

Vyčítáš si každou kostičku čokolády, ale stejně si ji nedokážeš upřít? V našem jídelníčku mohou sladkosti být, pokud víš, jak se správně a zdravě stravovat a myslíš i na dostatečný pohyb. Pokud tě ale při pohledu na tabulku čokolády popadnou výčitky, nejspíš máš problémy se svou váhou a nedokážeš odolat svým chutím.


Kdy mlsáš sladké? Když se cítíš bez energie, jsi ve stresu, někdo tě naštve... Jistě, sladké ti rychle zvedne krevní cukr a budeš se hned cítit lépe. Ale jen na chvíli, a abys tenhle pocit obnovila, bude potřeba sáhnout po další kostičce čokolády... A je z toho zamotaný kruh. Přitom se do tohoto stádia vůbec nemusíš dostat!


 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Pět jednoduchých kroků ke štíhlé postavě
Malé svačinky, které ničí figuru!
Jak konečně zhubnout?


Tělo funguje v podstatě velmi jednoduše. Chce mít vše ideálně v neustálé rovnováze. Když to tak není, volá o pomoc a požaduje rychlý přísun látek, které by mu rovnováhu opět zajistily. Pokud budeš ale jíst pravidelně, pět menších jídel denně, nepřepadne tě nejen hlad, ale ani pokles cukrů, takže žádná nenadálá potřeba doplnit energii nenastane. Chce to jen vyváženou stravu, pravidelný režim a používat zdravý rozum.


Pokud ovšem jíš nepravidelně, a navíc nevhodné potraviny, může být hladina krevního cukru v tvém případě pěkně rozkolísaná. Proto tě přepadá nenadálá touha po rychlém doplnění energie a máš pocit, že jestli okamžitě nesníš něco sladkého, že omdlíš, usneš, nebo se ti rozskočí hlava. Přestaň se šidit sladkostmi a nauč se raději správně jíst.

 


Pozor na sladké pečivo, doslazované sušené ovoce a veškeré potraviny s vysokým glykemickým indexem (cornflakes, brambory, med, burizony, chipsy, glukóza, pivo).
Potřebu doplnit energii máš samozřejmě i poté, cos jí hodně vydala – například po cvičení nebo jiné fyzicky náročné aktivitě. Vážně ti ale není líto, když se hodinu moříš ve fitku, a pak spálené kalorie rychle (a dvojnásobně) doplníš v cukrárně pořádným dortem? Vyčerpaný glykogen doplň raději ovocem, celozrnným pečivem s cottage sýrem, šunkou nebo čerstvou zeleninovou šťávou.


PŘEČTI SI TAKÉ:

Potřebuješ zhubnout? VYUŽIJ SUPER SLEV

 

Desatero pro boj proti chutím na sladké


1. Jez pravidelně.
 

2. Snaž se minimalizovat stres. Neber věci tak vážně a neřeš to, co se tě netýká.
 

3. Když máš chuť na sladké, dej si ovoce nebo zeleninu (mnoho druhů tvou chuť po sladkém zažene, protože samy sladce chutnají).
 

4. Vyhni se přesoleným potravinám – chipsy, hranolky, tyčinky...
 

5. Zapomeň na mastné a vyhni se jídlům připraveným na přepáleném tuku.
 

6. Zařaď do jídelníčku celozrnné pečivo a luštěniny, ty pomáhají držet hladinu cukru vyváženou a tlumí chutě na sladké.
 

7. Dbej na to, abys měla v jídelníčku dostatek ovoce a zeleniny.
 

8. Vezmi si na pomoc některé minerály. Hořčík a chrom pomáhají regulovat naše chutě na sladké a sklony k přejídání.
 

9. Konzumace cukru vyvolává v těle produkci endorfinů a je tedy zárukou dobré nálady. Úplně stejně ale funguje i pohyb! Ten je pro tvé tělo navíc rozhodně zdravější.
 

10. Používej hlavu. Uvažuješ-li aspoň trochu racionálně, určitě sama dokážeš posoudit, co ti prospívá, a co škodí. A také bys měla být kritická ke své postavě a uvědomit si, jaký odraz ti vrací zrcadlo. Proto příště, až budeš chtít spořádat obrovský zmrzlinový pohár, zamysli se nejdřív nad tím, co s tebou udělá.

 



7 hlasů
Vaše hodnocení