Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Chceš konečně udělat něco pro své zdraví? Zbavit tělo toxinů, posílit imunitní systém a trochu prospět tvé štíhlé linii? Vsaď na sílu přírody.

Spása pro tvé zdraví i štíhlou linii: přírodní šťávy

aktualizováno 07.01.2012, 00:00 | 07.01.2012, 00:00 | Krasna.cz/trm

Chceš konečně udělat něco pro své zdraví? Zbavit tělo toxinů, posílit imunitní systém a trochu prospět tvé štíhlé linii? Vsaď na sílu přírody.

V supermarketech dnes najdeš spoustu džusů a ovocných šťáv, bohužel ale nemůžeš spoléhat na to, že vše, co je napsané na etiketě, je pravda. Dej před nápoji plnými konzervantů přednost čerstvě vymačkaným šťávám nebo zdravějším džusům a bioštávám z obchodů se zdravou výživou. Tam nenarazíš na nápoje z koncentrátů plné chemie, cukrů a barviv.


Pokud máš chuť na skutečný kus přírody a chceš svému tělu dopřát skutečnou kvalitu, dopřej si čerstvě vymačkané přírodní šťávy a fresh džusy. Pít je můžeš čisté, nebo ředěné vodou, pokud je jejich chuť příliš intenzivní. Nedoslazuj je, tím by sis připravila zbytečnou kalorickou bombu. Obzvlášť ovocné šťávy jsou totiž samy o sobě už dost sladké.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Bio styl – módní trend, nebo návrat k přírodě?
Přírodní cesta ke kráse a štíhlé linii
Zbav se akné přírodní cestou

 

Šťávy můžeš pít jako zdravou snídani či svačinku, nebo jako lehkou večeři. Pokud se cítíš bez energie nebo na tebe něco leze, dopřej si jednodenní kúru jen na ovocných a zeleninových šťávách a čisté vodě. Nemá primárně sloužit k tomu, že zhubneš, i když váhový úbytek pravděpodobně zaznamenáš, jde spíše o to, abys z těla vyplavila usazené odpadní látky. Tělo se rychleji samočistí a regeneruje, nezatěžuješ trávicí ústrojí, které má čas strávit uložené zásoby a odpočinout si. Vitamínová kůra také zlepšuje tvou psychiku, vyrovnává hormonální hladinu a údajně také vrací chuť k sexu.

 

Šťávy pro tvou krásu:
 
ananas – štíhlá linie
citron – rozjasnění pleti
jahody – proti akné
banán – lepší trávení a plošší bříško
hrozny – lepší nálada
červená řepa – nedokonalosti pleti

 

Čerstvé ovoce a zelenina jsou nezbytnou součástí našeho jídelníčku, ale většina naší populace zdaleka nesplňuje doporučené množství (pět kousků denně). Čerstvé šťávy by ti mohly pomoci to napravit. Díky nim získáš potřebnou dávku vlákniny, betakarotenu, vitamínů B a C a důležitých minerálů, jako je draslík, fosfor, hořčík a vápník. Máš-li u některého ovoce či zeleniny problém s jeho konzumací (trávicí obtíže, alergie na slupku), mohou pro tebe být šťávy mnohem lépe stravitelné. V případě zeleniny z ní ve formě šťáv získáš mnohem více potřebných látek, protože ji konzumuješ čerstvou, kdežto v potravě se zelenina často nachází tepelně zpracovaná, tedy o mnoho vitamínů a minerálů připravená.

 

Můžeš pít šťávy z jednoho druhu ovoce či zeleniny, nebo je dle chuti a fantazie kombinovat. Sama přijdeš na to, co ti zachutná. Zkus třeba kombinovat kyselejší citrusy s jemnější mrkví či jablkem, nebo chuťově výrazné plody (borůvky, ostružiny; petržel) s něčím decentnějším (banán, jablko; rajčata). Dopřej si tak dvě sklenice denně, ať si nepřekyselíš žaludek. Můžeš je pít pomalu v průběhu celého dne.

 

 

Povzbuzující koktejly

 

Chceš-li si dopřát ráno nebo dopoledne koktejl, který tě probere a povzbudí, vsaď na plody s obsahem vitamínu C. Zkus třeba ananas nebo citrusy, případně také mrkev.

 

Na odpolední únavu

 

Cítíš-li se po obědě ospalá, spraví to výživná svačinka plná vitamínů řady B. Mixuj meloun, ananas, banán, řepu, jahody, broskve, kiwi, mrkev nebo maliny. Milovníky zeleniny potěší šťáva ze špenátu, brokolice nebo řeřichy.

 

Sklenka relaxace

 

Potřebuješ-li vydechnout a zklidnit se, dopřej si koktejl z mandarinek, malin a banánů, nebo zeleninový nápoj z brokolice a okurky.

 

Na dobrou noc

 

Před spaním je dobré zklidnit nervovou soustavu, k čemuž ti pomůže kombinace vitamínu B3 a B6 a také dostatek vápníku a hořčíku. Najdeš je v grapefruitu, banánu, mrkvi a celeru.



3 hlasů
Vaše hodnocení