Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Stále nadáváš na oplácaná stehna, široké boky a břicho, které se ti dere z kalhot? Přestaň nadávat a něco s tím dělej.

Stačí malá změna a špeky jsou pryč

špeky nad pasem 2
zdroj: Thinkstockphotos špeky nad pasem 2
aktualizováno 07.02.2017, 18:33 | 07.02.2017, 18:33 | Krasna.cz/trm

Stále nadáváš na oplácaná stehna, široké boky a břicho, které se ti dere z kalhot? Přestaň nadávat a něco s tím dělej.

Bojíš se, že cesta za vytouženou postavou bude pěkná makačka? Ano, pokud máš více než deset kilogramů nadváhy. Potřebuješ-li zhubnout jen pár kilo, možná by postačilo, změnit či zmírnit své největší zlozvyky. Uvidíš, že změna na tobě brzy bude jasně znát. Bude to chtít pevnou vůli, trpělivost a odhodlání. Neboj se, odříkání nemusí být nijak velké, pro začátek na sebe nebuď příliš přísná, abys vytrvala. Až uvidíš první úspěchy, samotnou tě to nakopne a třeba se i sama rozhodneš upravit svůj nový životní styl ještě víc.

 

Následující body ti pomohu shodit přebytečná kila, ale také získat lepší formu a cítit se fit.


1. Dostatečně pij


Naše tělo je na vodě závislé, proto ho v této potřebě nijak neomezuj. Dva litry denně jsou minimum, lepší jsou tři, a to rozložené v průběhu celého dne. Nezapomínej proto pít ani ve škole, nestačí dohnat to večer doma. Ráno doplň tekutiny, abys nastartovala organismus, pij před každým jídlem i po něm, nos lahev vždy při sobě – půllitrovka se ti vejde i do kabelky. Voda ti pomáhá odplavovat toxiny z těla a roznášet po těle potřebné látky.


2. Jez každé tři hodiny

 

Máš skutečně jíst jen tehdy, když máš hlad? Nikoli. Nečekej na to, až tě začne sužovat tento nepříjemný pocit, pak bys měla tendenci sníst toho víc a velmi rychle. Když budeš jíst pravidelně, hlad na tebe nevyzraje. A protože budeš mít hladinu všech potřebných látek vyrovnanou, možná nepocítíš pocit hladu, i když bude čas na jídlo – a vezmeš si jen něco malého, lehkého, zdravého. Pravidelný režim je pro štíhlou linii důležitý.

 

3. Nejez jen proto, že je jídlo na dosah

 

Plná lednice, bohaté stoly s občerstvením na party, miska chipsů u televize. Když máš jídlo na dosah, mnohdy si dáš, i když nemáš hlad, nebo už jsi nacpaná. Ale kdo by odolal, že? Jenže pokud chceš doopravdy zhubnout, odolat prostě budeš muset. Když dodržíš pravidelné jídlo každé tři hodiny, mělo by být odolávání takovým laskominám snazší. Také se zkus napít, tím naplníš žaludek a chutě tě mohou přejít. Místo obyčejné vody si dopřej ochucený zelený čaj nebo ředěný džus, ten uspokojí i tvé chuťové pohárky. Nemůžeš-li odolat bohatému rautu, vol zdravější varianty, jako sendviče z tmavého chleba bez majonézy, ovoce, zeleninu s jogurtovým dipem apod. Jídlo si vychutnávej, pak nebudeš mít tendenci sníst ho tolik.

 


4. Vyrob si zdravější svačinku


Jsi zvyklá svačit, ale ve škole máte jen samé majonézové saláty, bagety a sladké koláče? Nos si zdravější svačinku z domova. Ovoce, zelenina, salát, tmavé pečivo a cottage sýr, jogurty a kefíry, kuskusový salát s kuřecím masem... Pro tvou linii je to rozhodně lepší, navíc jídlo z lednice nic nestojí, na rozdíl od školního bufetu, takže ještě ušetříš a můžeš si třeba pořídit permici do fitka. Zkus se porozhlédnout na slevových serverech, kde ji seženeš doslova za hubičku.


5. Bez pohybu to nepůjde


Řada dívek se ve snaze zhubnout rozhodne změnit jen své stravovací návyky, na pravidelný pohyb je příliš líná. To ale není dobře. Možná dietou zhubneš, ale tvé tělo potřebuje také formovat a zpevňovat, jinak bude povolené. Cvičení je navíc pro spalování tuků mnohem efektivnější. Potrap ho několikrát týdně, je jedno, jestli doma, nebo v posilovně či na nějakém kurzu. Tahle investice se ti rozhodně vrátí.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

12 triků pro HUBNUTÍ BEZ NÁMAHY
Odhal největší mýty a lži o hubnutí
Malé svačinky, které ničí figuru!


6. Ovoce a zelenina jsou tvůj přítel


Tvé tělo potřebuje spoustu vitamínů, minerálů a vlákniny, které najdeš právě v ovoci a zelenině. Navíc jsou ideální zdravou svačinkou či lehkou večeří. Ne nadarmo se říká, že bys měla mít ve svém jídelníčku až pět kousků denně. To je možná někdy obtížné dodržet, ale pokus se o to. Slouží totiž také jako skvělé antioxidanty a uvolňují z těla škodlivé látky a usazené toxiny. Jez nejlépe ovoce i zeleninu syrové a čerstvé, nebo ve formě šťáv. Tepelně upravená zelenina rovněž není špatná, například jako lehčí forma přílohy k masu, tepelným zpracováním se ale ztrácí některé důležité látky.

 

7. Veď aktivní volný čas


Co děláš většinu dne? Sedíš ve škole nebo spíš. Svůj volný čas bys tedy měla využít aktivněji. Jenže většina dívek ho tráví u počítače nebo před televizí. S tím je konec. Procházky, sport, tanec, ale i aktivní úklid se počítá. Co takhle sledovat oblíbený seriál místo z křesla ze sedla rotopedu? Zbavíš se tím i nahromaděného stresu a dobiješ tělo novou energií.




8 hlasů
Vaše hodnocení