Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Každý chce být zdravý a spokojený. Jak ale dosáhnout toho, aby byly tělo i mysl v dobré kondici?

Štve tě děsná kondička? 10 zapomenutých pravidel, jak být víc fit

Box
zdroj: Thinkstockphotos Box
aktualizováno 27.03.2018, 16:27 | 27.03.2018, 16:27 | doma.cz

Každý chce být zdravý a spokojený. Jak ale dosáhnout toho, aby byly tělo i mysl v dobré kondici?

Važte si svého zdraví, okamžiků štěstí a všech dobrých věcí ve vašem životě. Protrénujte se k pozitivnímu myšlení a zdravému životnímu stylu, abyste si mohli užívat každou minutu života.

 

Přinášíme vám 10 jednoduchých tipů, jak toho dosáhnout.


1. Sepište si argumenty: Pokud budete mít černé na bílém zapsané všechny důvody, proč byste měli být ve vynikající kondici, bude vás to neustále motivovat k lepšímu životnímu stylu. Přestože váš cíl sám o sobě dává smysl a zdá se, že nepotřebuje žádné opodstatnění, čím více argumentů pro sebe budete mít, tím lépe se udržíte disciplinovaní.


Náš tip: Pořiďte si motivační diář, krásný mají třeba kluci z českého start-upu Doller. Je v něm plno prostoru nejen pro zapsání, ale i pro vizualizaci svých plánů, projektů a důležitých zásad. A diář máte pořád při sobě.

 

2. Mějte plán: Cíl bez plánu je jen sen. Převzít kontrolu nad svým zdravím vyžaduje znalost aktuálního stavu i dlouhodobou vizi a směr.

 

Náš tip: Mohou vám v tom pomoci i různé online nástroje. Zkuste třeba naši BMI kalkulačku, nebo šikovný kalkulátor Indexu zdraví na www.walmark.cz. Na základě výsledků dotazníku týkajícího se vašeho současného životního stylu vám pomůže odhadnout vaši startovní kondici. Na míru vám vytvoří měsíční plán aktivit, rad a tipů, jak se dostat do formy a budovat zdravější životní styl. Přímo s optimalizací váhy zas poradí třeba web pestryjidelnicek.cz, na kterém si snadno sestavíte ukázkový jídelníček na míru.

 

Sport
(Foto: oficiální zdroj)

 

3. Vychutnejte si pozitivní efekt: Máte nějaké špatné návyky, kterých se nemůžete zbavit, přestože se opravdu snažíte? Problém spočívá v tom, že držení se zlozvyku vám brání poznat, jak dobře se vaše tělo může cítit bez něj. Takže nad tím nepřemýšlejte a prostě s ním skoncujte. Jakmile ucítíte pozitivní efekt, budete motivováni neustále pokračovat.

 

4. Pijte hodně vody: Bez ohledu na to, jaký je váš zdravotní stav, voda je vždy dobrou volbou pro každého. Naše tělo je tvořeno ze 70 % vodou, takže hydratace organismu je životně důležitá. Vypijte velkou sklenici vody hned po ránu a pravidelně ji pak popíjejte i přes den.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Vyběhni se správným cílem! Jak správně běhat pro hubnutí?
Motivace je mnohem důležitější než vůle
Hledáš motivaci? Tyhle INSTAGRAMOVÉ ÚČTY tě nakopnou ke CVIČENÍ

 

5. Ovoce a zelenina jsou základ: Ovoce a zelenina obsahují velké množství vody a jsou plné vitaminů, minerálů a dalších živin. Dopřejte si čerstvý džus každé ráno a misku salátu nebo čerstvě nakrájené zeleniny ke každému jídlu.

 

Smoothie
(Foto: oficiální zdroj)

 

6. Nepřejídejte se: Naše tělo potřebuje mnohem méně potravy, než jsme zvyklí mu dodávat. Jezte pomaleji, užijte si každé sousto, a když se cítíte plní, můžete si dát něco malého později. Je to rozhodně lepší než se přejídat.

 

7. Jezte pomaleji: Když budete jíst pomaleji, budete se cítit plnější, a tím pádem toho sníte méně. Dát si načas s jídlem rovněž pomáhá lepšímu zažívání a vstřebávání živin ze stravy.

 

8. Denní dávka pohybu: Tělo, které se nehýbe, nemůže být zdravé. Cvičení převede vaši energii do pohybu, rozproudí krev a pomůže vám odreagovat se od každodenního stresu. Věnovat denně 30 minut pohybu je naprosté minimum, které byste měli svému tělu dopřát. Tuto půlhodinu můžete rozdělit na 2 až 3 etapy, ale ujistěte se, že se opravdu celkem hýbete alespoň 30 minut každý den.

 

Běh
(Foto: oficiální zdroj)

 

9. Kvalitní odpočinek: Bez spánku není naše tělo schopné správně fungovat. Snažte se chodit spát pravidelně ve stejnou dobu, aby se vaše tělo mohlo nastavit na váš denní rytmus. Spěte minimálně 7 hodin každý den.

 

10. Pište si deník: Sledujte svoje zvyky a pokroky. Můžete si ho psát do klasického zápisník, vizualizovat na nástěnce, sdílet svůj vývoj třeba na instagramu.

 

Každý malý krok se počítá!



0 hlasů
Vaše hodnocení