Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Když se rozhodujete dodržovat redukční dietu, co je pro vás nejdůležitější? Její snadný průběh? Nutnost odříkání? Délka? Nebo čistě jen výsledek, a tedy její účinnost.

Tajemství fungující diety? Má 7 jednoduchých pravidel

Zdravý životní styl
zdroj: Getty Images Zdravý životní styl
aktualizováno 29.10.2018, 16:08 | 29.10.2018, 16:08 | / krasna.cz/dietaoxy.cz

Když se rozhodujete dodržovat redukční dietu, co je pro vás nejdůležitější? Její snadný průběh? Nutnost odříkání? Délka? Nebo čistě jen výsledek, a tedy její účinnost.

Rychlá ztráta tělesné hmotnosti bez jo–jo efektu je to, na čem nejvíce záleží. „Volba správné diety je jedna věc, ale důležité je také to, jakým způsobem budete dietu dodržovat a zda začleníte správné výživové triky, které přibližují vaše úsilí k cíli,“ vysvětluje odbornice na výživu Anna Janiševská.

 

Volba diety


Prohlédnete si několik nabídek, vytipujete několik nejlepších. Nakonec si vyberete – postačí to pro dosažení cíle a předcházení jo–jo efektu? Pomoci může sedm pravidel, která způsobí, že vaše dieta bude ještě mnohem účinnější.


Jezte pravidelně


Naplánujte si jídla co 2,5 – 4 hodiny. Snídani si dejte v první hodině po probuzení a večeři 2 – 3 hodiny před spánkem.

 

ČTĚTE TAKÉ:

5:2 aneb dieta, která funguje
Znáš DASH? Konečně dieta, která opravdu funguje
Nejdrastičtější diety historie: Z tohohle ti bude špatně!


Nevynechávejte ani neujídejte


Pokud počítáte kalorie, využíváte na míru sestaveného vyváženého jídelníčku, nebo se alespoň přibližně řídíte podle aplikací pro chytré telefony, snadno zjistíte, jaký kalorický objem byste si měli během dne dopřát. Snězte vše, co máte v dietě naplánované, každé jídlo, každý produkt – dodržujte gramáž. Proč je to tak důležité? Kalorické hodnoty diety byly nastaveny tak, aby byly kilogramy redukovány zdravým tempem. Pokud zmenšíte porce nebo přeskočíte jídlo, zbavíte se sice dalších kalorií, což můžete vnímat jako skvělé omezení, vedoucí k většímu váhovému úbytku, ale bude mít za důsledek spíše opačný efekt. Zpomalí to váš metabolismus, a tím zastaví proces hubnutí. Vstřebáte také méně cenných vitamínů a minerálních složek. Neustálé ujídání během dne zas ovlivňuje hladinu cukru v krvi, hormonální systém a zpomaluje trávení.

 

 

Doplňujte tekutiny


1,5 – 2 litry čisté vody denně je absolutní minimum, jaké je potřeba dodat organismu pro zaručení správného pitného režimu. Vodu můžete střídat s bylinkovými nebo ovocnými čaji, nebo zeleným čajem. Pokud vám čistá voda nechutná, ovoní ji citron, ovoce či bylinky.


Do obchodu choďte vždy s připraveným seznamem


a… plným břichem. Díky tomu budete předcházet zakoupení nezdravých produktů, které nejsou na seznamu. Není dobré pokoušet osud.


Vytyčte si reálné cíle


Reálné cíle jsou úbytek 0,5 – 1,0 kg týdně. Neočekávejte rychlé hubnutí a ztrátu 10 kg za dva týdny. Takové slibující slogany jsou pouze… slogany a zaručený jo–jo efekt. Dejte sobě a svému organismu čas, přece ani Řím nebyl vybudován během několika dní. Pomalé snižování tělesné váhy umožní vašemu organismu postupné přizpůsobení se nové postavě, díky tomu celý proces proběhne zdravě a bezpečně.


Náš tip: Na váhu si stoupněte jednou týdně – vyberte si jeden konkrétní den, udělejte to hned ráno nalačno. Zkuste se také měřit: pokud současně cvičíte, může jít váha nahorů kvůli přibývajícím svalům, ale na centimetrech můžete pěkně ubývat.

 

 

Jezte svá oblíbená jídla


Objednáte si krabičkovou dietu, držíte se jídelníčku nějaké fitness celebrity, nebo si necháte sestavit jídelníček na míru. Pak otevřete menu na zítřejší den a uvidíte, že na oběd je doporučováno jídlo, které nemáte úplně v lásce. Otráveni jste již předem, to bude den... Stop! Dieta by rozhodně neměla být spojena s jídly, která vám nechutnají a musíte se tak obětovat. „Dieta je váš nový, příjemný životní styl, chutná jídla, která vás přesvědčují, že zdravé znamená dobré,“ popisuje odbornice. Hubnete-li s odborníkem nebo šikovnou aplikací, většinou nabízí možnost nalezení alternativy, pokud chcete jídlo vyměnit. Influencerky na sociálních sítích zase většinou přidávají detaily o zastoupení jednotlivých složek, případně i s gramáží, takže si variantu s trochou přemýšlení naleznete sami.

 


Ptejte se


Je důležité se v průběhu diety nebát zeptat. Pokud máte nějaké dotazy ohledně své diety nebo zdravé výživy – zeptej se - výživového specialisty, v poradnách na webu, někoho, kdo podobnou dietu také drží.


O účinnosti dodržované diety rozhoduje několik faktorů. Samozřejmě je velmi důležité, zda je dieta správně přizpůsobená individuálním potřebám organismu – správná kalorická hodnota, složení makro složek, vitamíny a minerální složky. To, jakým způsobem budeme obdrženou dietu dodržovat je druhý, velmi důležitý faktor. Pouze když současně zahájíme dietu společně s několika pravidly, zaručuje to úspěch a vysněnou postava na mnoho let.



0 hlasů
Vaše hodnocení