Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Každá z nás hledá v teplých dnech nějaké to osvěžení. V záplavě zaručeně osvědčených receptů, jak zajistit tělu dostatečný přísun tekutin, se určitě ztrácíš. Mrkni na následující řádky, a dozvíš se, co tvé tělo skutečně osvěží a neublíží mu.

Teplé dny jsou zpět: Čím se v nich zdravě osvěžit a zahnat žízeň?

Pitný režim
zdroj: Tn.cz/ thinkstockphotos.com Pitný režim
aktualizováno 06.09.2018, 16:15 | 06.09.2018, 16:15 | / Andrea Vyhnalíková

Každá z nás hledá v teplých dnech nějaké to osvěžení. V záplavě zaručeně osvědčených receptů, jak zajistit tělu dostatečný přísun tekutin, se určitě ztrácíš. Mrkni na následující řádky, a dozvíš se, co tvé tělo skutečně osvěží a neublíží mu.

Rozšířeným mýtem je, že by člověk měl vypít dva litry (jakýchkoliv) tekutin denně. Není to tak úplně pravda. Pokud jsi drobná, stačí ti klidně litr a půl, naopak silnější a vysoká kamarádka potřebuje pro své tělo až tři litry. Kdo se v horku navíc zvýšeně potí, musí tekutiny opět rychle doplnit.


Pokud tě nebaví každých pět minut odbíhat třeba při posezení s přáteli na onu místnost a tam trávit čas, je rozhodně nesmysl, snažit se doporučené množství vody vypít naráz. Tělo by ho ani neumělo přijmout, říká se, že za hodinu umí vstřebat zhruba dva decilitry a zbytek bez užitku vyloučíš.

 

Vedle množství tekutin je třeba hlídat i to, co piješ.

 

Skupina nech si zajít chuť

 

Sem patří především alkohol a přeslazené umělé limonády. Alkohol vysušuje i zevnitř, takže se naopak ve výsledku ještě rozehřeješ. A limonády? Dvacet kostek cukru rozpuštěných v obarvené vodě sice dobře chutná, ale za chvíli začneš mít zase žízeň. Riskuješ, že tvoje tělo dostane pořádnou porci cukrů navíc a ty nakyneš jako těsto.

 


Dá se to


Minerálky a bylinkové čaje jsou ve vedrech příjemným osvěžením, ale i ty můžeš pít jen krátkou dobu a s mírou. Minerálky obsahují spoustu pro tvoje tělo cenných látek, ale je lepší to s nimi nepřehánět, jinak si přiděláš zbytečné problémy s trávením. Bylinkové čaje je také lepší pít s mírou, mají na tělo například povzbuzující účinek a mohla bys mít třeba potíže se spánkem.

 

 

Nej volba


To nejlepší pro tvoje tělo jsem nechala na konec. Čistá neperlivá voda, ovocné čaje, čaj z některých (ne tak silně působících) bylinek, ředěné přírodní ovocné džusy a sirupy jsou ve vedrech tví nejlepší kamarádi. Nejen, že příjemně osvěží, ale i tvoje tělo dostává správné množství tekutin a vitamínů.

 

Zdravý sirup si můžeš vyrobit i doa:

 

Závěrem pár receptů:


Matcha juice

 

sáček čaje Matcha
přírodní ovocný džus

 

Džus naředíme s vodou, přidáme matchu. Důkladně protřepeme a promícháme.


Lemon grass and bezinka

 

1 polévková lžíce citronové trávy
1 litr vody
bezinkový sirup

 

Citronovou trávu nasypeme do vroucí vody. Minutu a půl povaříme, necháme sednout ke dnu. Zcedíme a osladíme bezinkovým sirupem. Necháme vychladnout.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Chceš krásnější pleť? Začni pít víc vody! FOTOGALERIE jako důkaz
Piješ vodu na prázdný žaludek? Neuvěříš, co to dělá s tvým tělem
Pozor na pitný režim! Může i za špatnou náladu, nesoustředěnost a deprese


Matcha on the rocks

 

sáček čaje Matcha

bylinkový sirup

 

Matchu připravíme za studena. Sáček čaje rozmícháme v hrníčku s vodou, protřepeme v šejkru nebo v lahvi. Osladíme sirupem.


Domácí ledový čaj



Kvalitní ovocný čaj
led
med nebo přírodní bylinkový sirup


Čaj zalijeme vroucí vodou a necháme vylouhovat. Osladíme medem nebo sirupem, dáme vychladit, můžeme přidat i led.



0 hlasů
Vaše hodnocení