Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Jak se projíst k lepší náladě, imunitě, kterou ani chřipková epidemie nezdolá, a životodárné vzpruze pro krásu tvých vlasů a pleti? Vypátrali jsme třicet potravin, kterým bys měla právě teď dát zelenou.

TOP 30 potravin proti podzimní depresi a unavenému vzhledu

Podzim
zdroj: Thinkstockphotos Podzim
aktualizováno 09.10.2015, 00:24 | 10.10.2015, 00:24 | Krásná.cz/MyŽeny.sk

Jak se projíst k lepší náladě, imunitě, kterou ani chřipková epidemie nezdolá, a životodárné vzpruze pro krásu tvých vlasů a pleti? Vypátrali jsme třicet potravin, kterým bys měla právě teď dát zelenou.

Podzim je již v plném proudu, a tak je na čase dávat si na sebe větší pozor. Přečti si, jak se chránit před nepříznivými počasí, podpořit své tělo, zdraví a krásu.

 

Pro imunitní systém

 

Jsi při každé vlně nachlazení mezi prvními, kdo posmrkávají a kýchají? Tak neváhej a inspiruj se...

 

Krůtí prsa: obsahují nemalé množství železa, zinku a vitaminu B. Toto trio zabraňuje infekcím.

 

Ředkvičky: kalcium, vitamin C, draslík a magnézium se starají o dobré prokrvení sliznic.

 

Jablko: obsahuje velké množství rostlinného barviva (quericitín), perfektního zabijáku virů.

 

Brokolice: až do okrajů plná zeleného barviva, kteréý ochraňuje stěny tělních buněk před poškozením.

 

 

Sleď: výborný pramen Omega-3-mastných kyselin a jódu, zabraňující zánětlivým procesům a revmatickým onemocněním.

 

Čaj: obsahuje tein, který ve spojení s trávicími šťávami posiluje imunitní systém a snižuje riziko infarktu.

 

Šípky: při každodenním pití šípkového čaje nebo ve formě pomazánky na chléb se imunitní systém posiluje, a to pomocí vysokého obsahu vitamínu C.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Dieta podle ročních období: Jak se hubne na podzim?
Sezónní dieta - zhubni s tím, co teď roste
Víš, co piješ? Pozor na kalorie v nápojích
Doma.cz: Při chřipce vsaďte na houby, česnek a bezinkovou šťávu!

Tomáš Vorel ml.: Trpím depresemi

Dana Batulková to přehnala s prášky na deprese! Co se jí stalo?

 

Pro krásu

 

Tyto potraviny mají předpoklad, že po jejich pojídání budeš mít hladkou pokožku a lesklé vlasy.

 

Meruňky, broskve: vitamin A stimuluje regeneraci pokožky. Sušené plody obsahují pětinásobně více účinných látek než čerstvé.

 

Ananas: obsahuje účinnou látku pro hladkou pleť - bromelin - který zároveň urychluje spalování tuků v buňkách.

 

Žlutý meloun: obsahuje retinol, tzv. beauty vitamín, který regenerující buňky pokožky.

 

 

Borůvky: mají antioxidační vlastnosti, ochraňují pokožku proti škodlivým účinkům volných radikálů, zejména u kuřáků, a zabraňují tvorbě vrásek.

 

Vejce: díky obsahu biotinu (vitamin H) působí blahodárně na lesk vlasů a pokožky.

 

Jahody: obsahují dvojnásobné množství kyseliny asparagové než chřest. Podporují močení, odvodnění a látkovou výměnu i vylučování nestravitelných škodlivin z těla.

 

Slunečnicová jadérka: obsahují vysoké množství vitamínu E, což zlepšuje prokrvení a hladkou pokožku.

 

BUDE TĚ ZAJÍMAT:

Ovocné a zeleninové freshe: Báječné pro zdraví, krásu, imunitu i štíhlou linii
Braň se chřipce včas
Doma.cz: Super tipy na voňavé grogy: Zahřejte se ve vánočním stylu!

 

 

Pro více energie, k odstranění únavy a vyčerpání

 

Ořechy: jsou bohaté na alfa-linolovou kyselinu, minerální látky a bílkoviny: posilují mozkové buňky a koncentraci.

 

Bílé fazole: obsahem magnezia podporuje lepší přenos myšlenek a zabraňuje svalovým křečím.

 

Ovesné vločky: jejich obsah vitamínu B zesiluje koncentraci a magnézium zvyšuje výkonnost organismu. Denní příjem nejlépe začít již při snídani.

 

 

 

Papája: vysoký obsah vitaminu C a magnézia je výborná kombinace proti únavě, podporuje trávení.

 

Pistácie: obsahem draslíku pomáhají při uvažování udržet si jasnou mysl, protože draslík podporuje transport kyslíku červenými krvinkami.

 

Červená paprika: svým extrémně vysokým obsahem vitamínu C dopomáhá perfektnímu prokrvení mozku.

 

Jogurt: je zdrojem draslíku a aminokyseliny isoleicínu. I jen jeden kelímek denně zvýší tvou výkonnost.

 


Pro dobrý spánek

 

Rajče: obsahuje atropin, působící na uvolnění svalů.

 

Hruška: obsahuje měď, potřebný stopový prvek pro výživu mozkových buněk, což dále uvolňuje napětí organismu.

 

Kukuřice: působí perfektně konejšivě po těžkém dni na mozek svým obsahem vitamínu B1.

 

Hrách: obsahuje fosfor, což je záruka dobrého spánku. Už 100 gramů hrachu nahradí nejlepší ukolébavku.

 

Avokádo: vysoký obsah draslíku a fosforu zaručuje dobrý a klidný spánek.

 

Brambory: nervy zklidňující magnézium je ideálním pomocníkem.

 

Banán: zde se nachází i aminokyselina L-tryptofan, který umožňuje přenos krevního cukru do mozkových buněk a pak se přemění na serotonin, ten na melatonin, který umožňuje hluboký spánek a pěkné sny.



29 hlasů
Vaše hodnocení