Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Tloustneš nejen po jídle, ale i po některých nápojích. Máme pro tebe přehled těch nejkaloričtějších drinků, i jejich zdravější náhražky.

Víš, co piješ? Pozor na kalorie v nápojích

Džus
zdroj: Thinkstockphotos Džus
aktualizováno 29.09.2015, 00:33 | 29.09.2015, 00:33 | Krasna.cz/trm

Tloustneš nejen po jídle, ale i po některých nápojích. Máme pro tebe přehled těch nejkaloričtějších drinků, i jejich zdravější náhražky.

Když chceš zhubnout, víš, že je lepší si ke snídani místo koblihy dát ovesné vločky a smažák s tatarkou k obědu také není ta pravá volba. V jídle se hlídáš a kontroluješ, ale platí totéž i pro pití? Nehatí tvou snahu zhubnout kalorický milkshake, pořádná porce latté nebo čokolády se šlehačkou? Zjisti, které nápoje ti hatí tvé hubnoucí plány.

 

Nejde jen o sladké limonády, které popíjíš během dne, mezi hříchy patří i pochoutky, které si dopřáváš s kamarádkami v kavárnách. Nemusíš tam sedět trapně nasucho, ale hlídej si, co piješ. Když si dáš presso bez mléka a cukru, je to pití, které tě povzbudí, a přitom má téměř nulový obsah tuku a kolem dvaceti kalorií. To žádný hřích není. Jenže obyčejné espresso ti nejspíš nechutná, co? Ale s cukrem a mlékem, nebo ještě hůř, se šlehačkou, může mít až 250 kalorií (20 g cukru, 10 g tuku). Když už si chceš dopřát, vol odstředěné mléko a jen jednu lžičku cukru.

 

Cappucino je směs espressa a napěněného mléka, která ti dle velikosti šálku přidá až 200 kalorií. Pozor na různé příchutě, dochucující sirupy jsou jen další kalorie navíc. Cappucino je rovněž bohaté na tuk (až 12 g tuku). Chce si ho dopřát dietnější? Popraš ho navrch místo čokoládového prášku skořicí, tak podporuje spalování.

 

 

Pro většinu z nás asi největší lahůdka, café latté. Dobrůtka, kterou si dáváš téměř denně? Pozor na to! Velká sklenka má nejen kolem 350 kalorií, ale hlavně až 20 g tuků. Doporučená denní dávka tuku při hubnutí je 0,8 g na kg tělesné hmotnosti za den, pokud tedy vážíš 50 kg, neměla bys přijmou více než 40 g tuku. Takže jediné kafe ti dodá polovinu denní dávky. Bude ti chutnat i po této informaci? Zdravější verzi získáš, když si dopřeješ latté s odstředěným nebo sójovým mlékem (je zdravější než polotučné, navíc má jen málo nasycených tuků a žádný cholesterol).

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Co (ne)pít v létě, abys netloustla?
Vyvěšti si budoucnost z kávy
Zdravý životní styl a diety

 

Nejsi milovnice kávy, a dáváš přednost horké čokoládě, nejlépe se šlehačkou? Tak to je teprve kalorická bomba, která může mít až 550 kalorií. Bílá má zpravidla ještě více, porce šlehačky navrch ti dodá dalších 200 kalorií a s ní už přijmeš celkem kolem 60 g tuku. Pokud navíc dostaneš náhražkovou čokoládu, jedná se většinou o směs cukru a sójového prášku, který je sám o sobě na tuky velmi bohatý. Sáhni raději po čokoládě z pravých kakaových bobů, která je dokonalým antioxidantem a dodá ti mnoho důležitých minerálů. Zapomeň ale na cukr a šlehačku, jinak si dopřeješ tolik kalorií, jako ti dodá pořádný oběd.

 

Pomalu se otepluje a nastává doba ledových káv a ochucených frappuccin. Víš, co se v tomhle osvěžujícím pití nachází? Kromě mléka a ledu také cukr, sirup a šlehačka. Velký kelímek ti dodá kolem 500 kalorií a téměř dvacet gramů tuku. Co si dát menší, navíc bez sirupu a šlehačky? Nebo se osvěžit novinkou, nápojem bubble tea? Směs čaje, mléka, ovocného sirupu a želatinových kuliček obsahuje kolem 200 kalorií.



17 hlasů
Vaše hodnocení