Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Ráda bys objevila skutečně nějakou účinnou dietu, která by zabrala i na tvé tukové zásoby? Máme ji!

Za dva týdny štíhlejší! Detailní jídelníček

aktualizováno 15.04.2012, 00:00 | 15.04.2012, 00:00 | Krasna.cz/trm

Ráda bys objevila skutečně nějakou účinnou dietu, která by zabrala i na tvé tukové zásoby? Máme ji!

Nebaví tě číst o dietách, které ti někdo halabala představí, ale jak má správný dietní jídelníček vypadat, to už se nedozvíš? Objevili jsme léty prověřenou dietu a rozhodli jsme se ti ji detailně představit i s podrobným jídelníčkem na dva týdny.


Tahle dieta má spoustu jmen. Říká se jí dieta Scarsdale, dieta Hermana Tarnowera, grepová superdieta nebo procentní dieta. V čem spočívá? V správném podílu jednotlivých složek potravy.

 

Jejím tajemstvím je rozdělit tuky, bílkoviny a sacharidy do procent tak, aby tvůj energetický příjem odpovídal výdeji, nebo byl o něco nižší. Pak nehladovíš, ale zároveň hubneš.


Na tuto dietu přišel její tvůrce, Herman Tarnower, už v roce 1970. Trvá pouhé dva týdny a její nejdůležitější zásadou je správný poměr jednotlivých složek potravy. Tvůj příjem by měl být následující: 43% bílkovin, 22,5% tuku, a 34,5% sacharidů.

 


V čem tkví úspěšnost této diety? Vše je založeno na správném rozložení všech potřebných složek potravy, čímž dochází k znatelnému snížení příjmu kalorií. Nemáš pocit, že jíš méně, prostě jen jíš správně. Když při tom ale přijmeš méně kalorií, než během dne vydáš, logicky si musí tělo energii vyrobit ze zásob – a ty hubneš. Zároveň se ale můžeš cítit trochu unavená, navíc je tato dieta trochu monotónní, rozhodně tedy tento jídelníček nedodržuj déle než dva týdny.


Snídaně


Snídaně je po celou dobu diety stejná. Můžeš si dát čaj nebo černou kávu, ale bez cukru. K tomu ideálně ještě sklenici vody, můžeš ji ochutit několika kapkami citronu. To ti nastartuje metabolismus.


K jídlu si můžeš dát jeden plátek tmavého nebo žitného chleba, nebo opečený toast. Na něj tenkou vrstvu másla, cottage sýru, odtučněného pomazánkového másla, nebo si ho dej jen tak, suchý.


Ráno doplň také sacharidy, nejlépe v ovoci. Ideální je ½ grepu nebo kousek ananasu.


Svačina


K dopolední svačině si dej nesladké druhy ovoce (např. grep, ananas) nebo šťavnaté druhy zeleniny (rajče, okurka). Nezapomeň na pití – voda, čaj, zeleninový čaj.


K odpolední svačině si dopřej čerstvou zeleninu, zeleninové šťávy, suchý opečený toast nebo suchary. Nezapomeň na pití – voda, čaj, zeleninový čaj.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Kdy (a co) večer naposledy jíst?
Nejoblíbenější diety celebrit. Inspiruj se
12 rad, jak odlehčit jídelníček


K obědu a večeři si dopřej oba dva týdny to samé. Jídelníček pro celý týden je následující.


Pondělí


Oběd: plátek krůtího nebo kuřecího masa, dvě grilovaná rajčata na plátky, čaj nebo voda
Večeře: ryba se zelným salátem, krajíc tmavého chleba, čaj nebo voda


Úterý


Oběd: Velký ovocný salát (případně s jogurtovou zálivkou), voda
Večeře: drůbeží hamburger se zeleninovým salátem (rajče, okurka, celer, růžičková kapusta, trochu zelených oliv), bylinkový čaj


Středa


Oběd: zeleninový salát s kousky lososa nebo tuňáka, ½ grepu, čaj nebo voda
Večeře: steak z kuřecího masa, zeleninový salát z rajčat, okurky, celeru, topinka, voda nebo čaj/káva


Čtvrtek


Oběd: grilované nebo opečené kuře bez kůže, salát ze špenátu, zelených fazolí a přepře, voda nebo zeleninový čaj
Večeře: topinka s nízkotučným sýrem a dušenými rajčaty (na plátky), k tomu salátek z cukety (dušené, na plátky), fazolí, dvou vajíček natvrdo, voda


Pátek


Oběd: bílá ryba, opečený toast, zeleninový salát (rukola, polníček, čínské zelí, cherry rajče), voda
Večeře: krajíc chleba s plátkovým sýrem, čaj nebo voda

 

Sobota


Oběd: pečený kuřecí nebo krůtí plátek, rajčatový salát s cibulí, ½ grepu, voda
Večeře: Ovocný salát, čaj


Neděle


Oběd: grilovaný biftek, zeleninový salát z okurek, rajčat, celeru, ½ grepu, voda nebo čaj
Večeře: teplý zeleninový salát (dušená brokolice a květák, vařená kapusta, rajče, mrkev – vařené nebo syrové) s kousky kuřete, čaj nebo voda



5 hlasů
Vaše hodnocení