Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Chcete začít cvičit, chcete udělat něco pro svou postavu, kondičku, radost. Jak však začít?

Začínáš cvičit? Zvládni 7 kroků, díky kterým už nepřestaneš

Fitness
zdroj: Thinkstockphotos Fitness
aktualizováno 27.01.2016, 11:50 | 27.01.2016, 11:50 | krasna.cz/tvnoviny.sk

Chcete začít cvičit, chcete udělat něco pro svou postavu, kondičku, radost. Jak však začít?

O fitness tréninku nevíte dohromady nic, ale touha cvičit je velká? Na cvičení je třeba jít pomalu a postupně. Poradíme vám.

 

Krok 1: Nevzdat se při prvním namoženém svalu

 

Co dlouho zahálelo, bude bohužel klást odpor. Tak se nedivte, pokud bude po prvním tréninku někde něco bolet. Na bolest se připrav a nesnaž se podávat hned mistrovské výkony. Začni zvolna, s malou zátěží, a přidávej si, až si tělo trochu zvykne.


Krok 2: Do posilovny budete potřebovat vhodný oděv

 

Nemusíte hned běžet do obchodu a nechat tam tisíce. Na začátek postačí i tepláky a tričko, které nosíte doma. Až to bude s cvičením vypadat vážněji, vyplatí se vám investice do funkčního oblečení, čelenky a potítek a hlavně kvalitních bot. Pevná sportovní obuv by měla být samozřejmostí. Přece jen, když vám činka spadne na nohu obutou v tenisce, prožijete to lépe, než kdyby vám spadla na bosou nohu.


Krok 3: Ručník a láhev s vodou byste měli mít vždy po ruce

 

Ručník se hodí pro otření potu i z hygienických důvodů. Můžete si otřít stroj, na kterém někdo posiloval před vámi, nebo si ručník položit na podložku, než si na ni lehnete. A lahev s pitím oceníte, až se vaše tělo začne zahřívat. Ideální je voda neperlivá, může být ochucená třeba citronem nebo pár lístky máty. Ve většině fitness zařízení nabízejí i speciální drinky vhodné na cvičení. Buď obsahují potřebné minerály, které tělo pocením a námahou ztrácí, nebo obsahují prospěšné látky, které stimulují spalování a pomáhají nám hubnout!

 

 

Krok 4: Cvičení by mělo vždy začínat rozehřátím těla a svalů



Využijte běžící pás či stacionární kolo. Deset minut na začátek postačí. Proč to dělat? Dostanete se do správné tepové frekvence, při které pak tělo dobře funguje a hlavně - spaluje. Bez úvodního rozehřátí by nemělo cvičení takový efekt. Následně po cvičení byste měli strečinkem protáhnout celé tělo. A jak často chodit cvičit? Začátečníci by měli navštěvovat posilovnu 3x týdně. Toto je základ, pod který byste neměli jít.


PŘEČTI SI TAKÉ:

Chceš hubnout? Slez z trenažéru a začni zvedat činky!
K čemu posilovna? Cvičme doma!
Nejhloupější fitness mýty


Krok 5: Nestyďte se využít odbornou pomoc trenéra

 

Sestaví vám vhodný tréninkový plán a přesně ukáže jednotlivé cviky. Nebudete tedy riskovat jejich špatné provedení, a tím pádem menší účinnost či efektivitu. Špatně prováděné cviky nám také mohou způsobit nepříjemnou zátěž kloubů, jednostranné přetěžování těla nebo úraz. Je dobré rozdělit si do zmíněných tří dnů cvičení pro celé tělo - t. j. jeden den nohy, druhý den břicho, poslední den ruce.

 


Krok 6: Strava je polovina úspěchu

 

Darmo se budete trápit v posilovně celý týden, když si po každém cvičení dáte pořádný kus dortu se šlehačkou nebo vyrazíte slavit úspěchy do mekáče. Zvyšte příjem bílkovin, omezte tuky a sladkosti, hlídejte si kalorie v nápojích (sladké limonády, alkohol), omezte smažené a konzervanty.


Krok 7: Kardio. Běh, skákání přes švihadlo .. možností je mnoho

 

Kardio pomůže držet vaši kondičku v dobrém stavu. Pozor na namožení těla. Fitness trenéři říkají, že ženy obvykle přeceňujísvé síly. Fakt, že druhý den po tréninku nemůžete vstát z postele, neznamená, že jste cvičila dobře. Znamená to akorát, že jste své svaly fatálně přetížila - jednostranným cvičením nebo nepřiměřenou zátěží.

 

Proto, milé dámy, pokud se chystáte začít cvičit, začněte pozvolna. Neváhejte požádat o pomoc odborníky ve fitcentru, určitě vám rádi pomohou. Ať už s tréninkovým plánem, nebo se stravou.

3 hlasů
Vaše hodnocení