Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Běh má jednu nespornou výhodu, můžeš jej praktikovat kdykoli a kdekoli. Poslední dobou se běh po vzoru Ameriky stává velkým hitem i u nás. A není divu! Běhat může téměř každý a pravidelný trénink dokáže vytvarovat krásné sexy křivky.

Začni běhat, ale správně

Běžkyně
zdroj: Thinkstockphotos Běžkyně
aktualizováno 11.08.2012, 00:00 | 11.08.2012, 00:00 | Krasna.cz/trm

Běh má jednu nespornou výhodu, můžeš jej praktikovat kdykoli a kdekoli. Poslední dobou se běh po vzoru Ameriky stává velkým hitem i u nás. A není divu! Běhat může téměř každý a pravidelný trénink dokáže vytvarovat krásné sexy křivky.

Trenérka Radka Vandasová vysvětluje hlavní benefity běhání: „Základním předpokladem zdraví je střídání aktivního zatížení a odpočinku. To běh zaručuje. Pravidelným a přiměřeným tréninkem dokážeme pozitivně ovlivňovat srdeční a dýchací systém, obecnou vytrvalost, psychickou odolnost, imunitu, dokážeme kontrolovat tělesnou hmotnost a přinášíme tělu psychickou relaxaci. Do jisté míry dokážeme podpořit funkčnost svalového a kosterního systému a zlepšit kvalitu spánku.“ Běhání je navíc vhodné prakticky pro všechny zdravé ženy a dívky. Pokud trpíš silnou nadváhou, je třeba začít velmi pomalu a ideálně po konzultaci s trenérem, který ti vytvoří osobní plán tak, aby sis neublížila.

 

Navíc, pokud začneš hned, máš šanci stihnout některý z kratších podzimních závodů. A znáš snad lepší motivaci, než s kamarádkou uběhnout třeba 10 km centrem Prahy? Můžeš zkusit například We Run Prague, který se běží 1. září. Pokud to máš do Prahy daleko, zkus říjnový brněnský závod Triexpert Vokolo príglu 2012 (13. října, více info na vokolopriglu.cz).

 

Běžkyně
(Foto: Oficiální zdroj)


Každý začátek je těžký


Pokud pravidelně nesportuješ, budeš pravděpodobně bojovat s motivací a vůlí. Zkuste sparing partnera, založ si běžecký deníček a zapisuj si své úspěchy, nebo si pořiď technologické vychytávky, které ti zaznamenají průběh běhů a můžeš je pak archivovat ve svém počítači, telefonu, sdílet do profilu na sociálních sítích apod. To vše vás dokáže „nakopnout“ do začátku.

 

Můžeš také vyzkoušet společné tréninky, kde se můžeš poradit s kvalifikovanými trenéry, naučit se správný styl běhu i rozcvičky a vyzkoušet běžecké boty přímo v terénu. Takže při jejich nákupu nebudeš bezradná. Inspiraci najdeš například na werunprague.cz/treninky-a-akce.

 

Běžkyně
(Foto: Oficiální zdroj)

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Každodenní činnosti, co ti pomohou zhubnout
Běhání: skvělý pomocník tvého hubnutí
Je běhání jen na hubnutí?


Tip


Správné boty jsou základem dobrého a zdravého běhání, proto si je vybírej pečlivě a neboj se nechat si ve specializovaných obchodech poradit. Ženám často „padají“ kotníky, čím se zvlášť při běhu ničí klouby. Je tedy potřeby si vybrat takové boty, které umí kotník vrátit do neutrální polohy. Například Nike nabízí boty s podrážkou dynamic support, která toto poskytuje.

 

Běžecké boty
(Foto: Archiv firem)

4 hlasů
Vaše hodnocení