Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Lékárny jsou plné zázračných tabletek, které nastartují tvé hubnutí a vykouzlí ti podle reklamy štíhlou figuru bez námahy. Ušetři si zklamání a nenalítni líbivým marketingovým trikům. Místo toho si pořiď látky, které skutečně fungují.

Zapoj do hubnutí POŽÍRAČE TUKŮ

Mléko
zdroj: Thinkstockphotos Mléko
aktualizováno 21.10.2015, 15:02 | 21.10.2015, 15:02 | Krasna.cz/trm

Lékárny jsou plné "zázračných" tabletek, které nastartují tvé hubnutí a vykouzlí ti podle reklamy štíhlou figuru bez námahy. Ušetři si zklamání a nenalítni líbivým marketingovým trikům. Místo toho si pořiď látky, které skutečně fungují.

Existují různé látky a minerály, které jsou důležité pro naše úspěšné hubnutí. Nachází se přirozeně v potravinách, nebo si je můžeš pořídit ve formě tabletek, pokud jich v jídelníčku nemáš dostatek. Které to jsou?


Vápník

 

Rodiče ti určitě říkají, že musíš pít hodně mléka a jíst dostatek mléčných produktů, abys měla pevné kosti a zdravé zuby. My ti prozradíme další důvod, proč mít zajištěný dostatečný přísun vápníku. Pomáhá nastartovat činnost trávicích enzymů a napomáhá tělo odvodňovat a odstraňovat z něj usazené toxiny. Také se předpokládá, že reguluje energetický metabolismus buněk. Pokud chceš urychlit proces spalování, měla bys coby teenager denně přijmout kolem 1200 mg vápníku. Nenajdeš ho pouze v mléčných produktech, dost ho obsahují také ryby, cereálie, pohanka, dýně, brokolice, hrách a špenát.

 

Chrom

 

O úžasném účinku chrómu na urychlení hubnutí už jsi možná slyšela. Řada zázračných dietních přípravků vsází právě na jeho schopnosti. Chrom přispívá k lepšímu spalování tuků a k maximálnímu zužitkování cukru. Pokud tvé tělo nemá chrómu dostatek, nedokáže tak dobře hospodařit s energií, takže se ti střídají momenty únavy z nedostatku energie s okamžiky, kdy je tvůj energetický příjem nadbytečný a tělo si ukládá zásoby. Vysoký obsah chrómu má maso, mořské plody (zejména mušle), ryby, vejce, celozrnné obiloviny, ořechy (hlavně para), datle a hrušky.


PŘEČTI SI TAKÉ:

Tři kila pryč za tři dny? Vyzkoušej ovocnou dietu
Sladká kokosová dieta tě zbaví pár kil navíc
Proč na tebe diety nezabírají?

 

Hořčík

 

Hořčík neboli magnézium je v naší potravě důležitý zejména kvůli správné činnosti svalů a nervů. Pomáhá také se správným zužitkováním jiných prospěšných látek, jako sodíku, draslíku, vápníku a vitamínu C. Při hubnutí je jeho dostatek potřebný z toho důvodu, že pomáhá přeměňovat krevní cukr na energii, takže snižuje množství cukrů, které se uloží do tukových zásob. Pokud si naordinuješ přísnější dietu, po které je ti nevolno, hořčík ti pomůže vyrovnat se s trávicími obtížemi. Najdeš ho například v chlebu, přírodní rýži a celozrnných těstovinách, v sezamu, rozinkách, olivách, oříšcích, zelené listové zelenině a tmavé čokoládě.

 

Vitamín C

 

Dopuješ se vitamínem C kvůli obavě z nachlazení? Děláš tím dobře i svému zažívání a hubnutí. Vitamín C se totiž účastní na přeměně tuku v těle. Kromě toho napomáhá snižovat hladinu cholesterolu.

 


Vitamín B

 

Z vitamínů B je pro hubnutí nejdůležitější vitamín B3 zvaný niacin. Ten je nutný pro uvolňování energie z potravy, při jeho nedostatku si neumí tělo z některých potravin hned vzít, co potřebuje, a tak si je ukládá do zásob. Má-li tělo dostatek niacinu, snižuje se ti cholesterol v krvi a tělo snáze odbourává cukry a tuky. Zvýšený příjem niacinu je potřeba, pokud si dopřáváš nadměrné množství cukru – tedy sladkostí, ale také alkoholu. Naštěstí se niacin nachází v mnoha potravinách jak rostlinného, tak živočišného původu. Jeho zdrojem jsou například pivovarské kvasnice, játra, tuňák, krůtí maso, slunečnicová semínka, luštěniny, vejce, mrkev, mléko a brokolice.

 

 

Bílkoviny

 

Náš jídelníček se skládá ze tří hlavních složek – sacharidů, tuků a bílkovin. Pokud nemáš dostatek bílkovin, tělo se cítí ošizené a snaží se zaplnit čímkoli. Ty jeho signálům nemusíš porozumět, nebo ti prostě přijde snazší, dát si nějakou kalorickou bombu plnou tuků a sacharidů. Tělo je sice na okamžik energeticky uspokojené, ale výživově ses dopustila velkého hříchu. Dbej raději na vyváženou hladinu bílkovin, které tě zasytí a pomohou rozhýbat trávicí systém. Najdeš je v mléce a mléčných výrobcích, luštěninách, drůbeži, rybách, sójových klíčcích a oříšcích.


Samozřejmě nemůžeš spoléhat jen na to, že když budeš zobat ty správné potraviny, že hubnutí půjde samo. Vysněné postavy dosáhneš jen správnou kombinací vyvážené stravy s pravidelným pohybem. Tyto látky ti ale ve tvém úsilí rozhodně pomohou.

20 hlasů
Vaše hodnocení