Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Zima je konečně naplno tady. Každý z nás se s příchodem tohoto období vypořádává jinak. Pravdou je, že slunečních paprsků je méně, tmy více a do léta je dlouhá doba. Máte pocit, že dobrou náladu pomalu střídá tíživý splín? Braňte se!

Zatočte se zimní rozladěností pěti jednoduchými tipy!

Zimní procházka
zdroj: Thinkstockphotos Zimní procházka
aktualizováno 06.01.2018, 00:24 | 06.01.2018, 00:24 | Krásná.cz

Zima je konečně naplno tady. Každý z nás se s příchodem tohoto období vypořádává jinak. Pravdou je, že slunečních paprsků je méně, tmy více a do léta je dlouhá doba. Máte pocit, že dobrou náladu pomalu střídá tíživý splín? Braňte se!

Zařaďte do svého programu pravidelné návštěvy přírody, obklopte se barvami, přáteli a pozitivní energií, kterou získáte třeba z bylinek. Neklesejte na mysli a přesvědčte se, že pochmurný den lze změnit silou vašeho pozitivního přístupu. Naučte se radovat z maličkostí!

 

Zelená je dobrá


Naše babičky vědí moc dobře o kouzelném účinku bylinek. Nedají na ně dopustit a jsou pravidelnou součástí jejich jídelníčku. V dnešní době bylinky opět získávají své nezastupitelné místo, a kdo je nepěstuje, jako by nebyl. Vytvořte si doma relaxační zónu a vychutnejte si třeba heřmánkový čaj, který zahání psychické vypětí a úzkost. Bylinky nemusíte používat pouze do čajů. Smíchejte bazalku, mátu či tymián s panenským olejem a vytvořte si svůj domácí voňavý olej. Rostlinky lze míchat také s octem, solí nebo vazelínou pro přípravu nejrůznějších mastí.

 

Bylinky
(Foto: oficiální zdroj)


TIP: Pěstujte bylinky i v chladnějších měsících! Ta, která vám vyklíčí i za skromnějších podmínek se nazývá řeřicha. V této drobné rostlince se skrývá vitamínová nálož a k jejímu pěstování přitom potřebujete jen plochou nádobu, vatu, vodu a dostatek světla. Jak na to? Vyložte tácek silnější vrstvou vaty, vydatně zalijte a až se voda vsákne, vysejte semínka. Nenecháte-li je zaschnout a nádobku udržíte v teplotě nad dvacet stupňů, vyklíčí řeřicha už do druhého dne.


Zachutná vám:

 

Čajíčky
(Foto: Archiv firem)


* S příchodem chladných měsíců se málokdo vyhne únavě, bolestem hlavy, rýmě či škrábání v krku, které umí být pěkně otravné a deprimující. A tak není od věci mít po ruce spolehlivé pomocníky, třeba novinku Pickwick Zklidnění krku (10 sáčků, 45,90 Kč). Ve složení těchto čajů je vše potřebné: eukalyptus podporuje normální činnost dýchací soustavy, heřmánek posiluje imunitní systém a med je znám pro své prospěšné vlastnosti.
 

* V zimě můžete mít větší tendenci sáhnout po těžkých, mastných a nezdravých jídel, i pohybu je celkově méně, kila navíc si můžeme nést i z opulentního vánočního hodování. Ideální volbou v případě, že chcete svou váhu držet pod kontrolou, je Pu-Erh čaj TEEKANNE Purify & Slim (48,70 Kč) s bylinnou směsí a chutí čerstvé máty.

 

ČTĚTE TAKÉ:

10 věcí, které jsou na zimě pozitivní
Zima a mráz: Víš, jak ti škodí a čím tvé tělo nejvíc trpí?
Je ti pořád zima? 11 podzimních superpotravin, které dokonale zahřejí!


Vždy po ruce


Cítíte na sobě, že si vaše tělo žádá nějakou sladkost? Buďte připraveni a mějte po ruce sladkou tyčinku, kousek čokolády, sáček sušeného ovoce nebo pytlík bonbónů, který se vejde do každé kapsy či kabelky. Například v systému tradičního indického lékařství, ajurvédě jsou emoce spojovány s chutěmi. A právě sladká chuť je spojena s pocitem radosti. Tak proč si občas nedopřát trošku té radosti!


Zachutná vám:

 

Sladké
(Foto: Archiv firem)


* Ovocná směs chutí Haribo Pico-Balla (19,90 Kč). Vybírejte z ovocných příchutí jablka, ostružiny a citronu, pomeranče, citronu a lesních plodů, nebo jahody, lesních plodů a pomeranče.


* Chimpanzee energy bar karamel & kešu (39,90 Kč, prodává kosik.cz).S tyčinka, která se vyrábí z čistě přírodních surovin bez konzervantů a barviv, vyhoví veganům, lidem s bezlepkovou dietou i milovníkům raw stravování.


Bojujte s přáteli


Myslíte si, že se před zimní depkou schováte doma za zavřeným oknem? Omyl! Rozvrhněte si čas tak, abyste se každý den bavili. Obklopte se přáteli a vytvořte si společný program. Vyzkoušejte kurz vaření, lekci jógy, aromaterapii, nebo si vyjeďte na wellness pobyt. Kromě aktivního odpočinku budete mít navíc spoustu nových zážitků, nad kterými budete v budoucnu společně rozjímat.


Nejen psychologové se shodují na jedné důležité věci a to, že štěstí je otázkou rozhodnutí a úhlu pohledu, jak se na danou situaci díváte. Někteří lidé se na zimní mrazivé dny dokonce těší. Jedni se těší, že si zalezou s knížkou a teplým čajem do postele, jiní zase na cestování, protože například jihoevropské metropole, v létě úmorné vysokými teplotami, jsou právě nyní jako stvořené k návštěvě. Například v Římě nebo Barceloně bývá i nyní slunečno a teploty mezi 10 a 15 stupni. Nejenže si rozšíříte obzory, ale navíc se vystavíte slunci, což na duši spolehlivě zahřeje.

 

Kamarádi
(Foto: oficiální zdroj)


Vybarvěte se


I barvy mají vliv na naši náladu. Týká se to nejen barev v prostředí, ve kterém se pohybujeme, ale i barev, do kterých se oblékáme. Například červená je barva energie a optimismu, žlutá je barva slunce a světla, která symbolizuje tvůrčí schopnost a moudrost nebo například zelená nás umí uklidnit. Možná proto se tak dobře cítíme v přírodě.


Podzim je období plné barev. Nechte se jím inspirovat a popusťte uzdu své fantazii. Oblečte si bláznivé oblečení, které vám v šatníku zabírá místo jen proto, že je vám líto ho vyhodit a pusťte si oblíbenou hudbu tak hlasitě, jak sousedi snesou. Do ruky vezměte štětec a projevte svou osobnost na malířském plátně. Zvěčněte temperami svou aktuální náladu, pohled z okna nebo libovolnou abstrakci. Přestaňte se na chvíli brát vážně a užijte si chvíli, kdy můžete být sami sebou.


Méně je někdy více


Už jste slyšeli o spánkové hygieně? Každý z nás asi ví, jak nejlépe se ke svému tělu chovat, aby bylo připravené na kvalitní spánek, ale přiznejte si – skutečně ta pravidla dodržujete? Aby vám bylo tělo schopné dodávat energii, musíte mu také něco dopřát. Dobrý spánek úzce souvisí se stravovacími návyky, proto dbejte na to, abyste těsně před spaním nekonzumovali kávu, zelený čaj, alkohol ani těžká jídla. Dobrý spánek však neznamená celý den v posteli, omezte ho na nezbytně dlouhou dobu. Zatímco novorozenci spí až 18 hodin, dospělým stačí maximálně osm hodin.


TIP: Vyzkoušejte Feng-šuej a vytvořte si z obývacího pokoje prostor nabitý energií! Sedací nábytek umístěte tak, abyste neseděli zády ke dveřím a jednotlivé kusy nábytku rozložte do osmiúhelníku nebo kruhu. Neukládejte nic do středu místnosti, kde se nachází zóna štěstí, jež potřebuje volný prostor na proudění energií.



0 hlasů
Vaše hodnocení