Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Chystáš se na dovolenou a cítíš, že potřebuješ shodit alespoň dvě kila? Neboj se, nemusíš držet drastické diety plné hladových jídel. Stačí, když svůj jídelníček chytře upravíš a založíš na těchto potravinách.

Zázračná PĚTIDENNÍ DIETA bez hladovění! Překvapí tě, na jaké surovině je založená

Zdravá strava
zdroj: Thinkstockphotos Zdravá strava
aktualizováno 10.08.2017, 16:48 | 10.08.2017, 16:48 | Krásná.cz

Chystáš se na dovolenou a cítíš, že potřebuješ shodit alespoň dvě kila? Neboj se, nemusíš držet drastické diety plné hladových jídel. Stačí, když svůj jídelníček chytře upravíš a založíš na těchto potravinách.

Mnoho diet podceňuje zásadní roli ovoce a zeleniny. Přitom začátkem roku zveřejnila Harvard School of Public Health studii, která dokazuje, že pět porcí zeleniny a ovoce denně snižuje riziko předčasné smrti o čtvrtinu. Ovoce i zelenina obsahují důležité vitamíny a minerály jako je například hořčík a draslík. Také mají vysoký obsah vlákniny, která nám dodává pocit sytosti.


Web Mirror.co.uk vytvořil speciální jídelníček, který by ti s pětidenní dietou a správným příjmem ovoce a zeleniny měl pomoci. 

 

Snídaně
Základem snídaně by mělo být smoothie. Rozmixuj polotučného mléka s jakýmkoli ovocem nebo zeleninou. Pokud chceš opravdovou pochoutku, pak rozmixuj lesní plody s půlkou banánu, hrstí špenátu a půlkou avokáda.


Ke smoothie si dopřej jednu z následujících možností:
- Ovesnou kaši z polotučného mléka s malinami a borůvkami.
- Dvě grilovaná rajčata, houby a hrst pečených fazolek.
- Dva plátky toustu s půlkou grepu a jedním vařeným vajíčkem.
- Menší misku řeckého jogurtu s hrstí ovoce a nasekanými ořechy.
- Dvě míchaná vejce se špenátem a toustem.

 


Oběd
- Salát s grilovaným kuřetem. Nejprve si ogriluj plátek kuřecího masa. Dále smíchej salátové listy s pěti cherry rajčátky, půlkou avokáda a na kostičky nakrájenou okurkou. Do vzniklého salátu nakrájej maso a ochuť balsamikem.
- Pečené batáty. Sladké brambory peč zhruba dvacet minut, poté je pokapej chilli omáčkou a doplň lžící jogurtu.
- Ovocný wrap. Do wrapu zabal jeden plátek rajčat, 80 g manga, jedno nakrájené avokádo, plátek kuřecího masa a dva plátky šunky.
- Zeleninová polévka. Uvař si mrkvovou polévku s koriandrem, kterou můžeš podávat se sýrem.
- Sushi. Pochutnej si na čtyřech rolkách sushi. Pokud tě nezasytí, pak si dopřej ještě dva plátky ananasu.

 

 

Večeře
- Steak s letní zeleninou. Ogriluj hovězí steak, který doplň o vařenou brokolici, chřest a hrášek.
- Středomořská treska. Peč filet tresky po dobu osmnácti minut spolu s rajčatovým protlakem a půlkou citronu. Jako oblohu zvol zeleninový salát z červené papriky, cukety, červené cibule a olivového oleje.
- Čínské kuře se zeleninou. Kousky kuřecího masa obdělej na přírodní způsob, přidej sójovou omáčku, lžíci nastrouhaného zázvoru, jednu nakrájenou papriku, jednu nakrájenou mrkev, na jemno nakrájenou červenou cibuli a hrst tuňáka.
- Pikantní jehněčí kotletka. Na pekáč rovnoměrně rozlož nakrájenou cibuli, jednu nakrájenou bramboru, jednu na jemno nakrájenou dýni a deset cherry rajčátek. Následně pokapej olivovým olejem a peč zhruba dvacet minut. Poté přidej dvě jehněčí kotlety. Peč patnáct minut.
- Zeleninové chilli con carne. Na pánvičce opeč nakrájenou cibulku s česnekem. Poté přidej chilli pastu a plechovku rajčatového protlaku. Následně přidej červenou papriku, hrst žampionů a jednu nakrájenou mrkev. Vař deset až dvacet minut a podávej s hnědou rýží.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

9 potravin, které nejsou zdaleka tak zdravé, jak se tvrdí
Pravdy a mýty o pitném režimu důležité pro krásu i zdraví
Neodpírej si ZMRZLINU! Známe RECEPT na její zdravou verzi!

 

Pravidla diety:
1. Nakupuj sezónní ovoce a zeleninu. Je chutnější, obsahuje více vitamínů a především je čerstvá.
2. Jez duhu. Je důležité, abys jedla ovoce a zeleninu všech barev. V ideálním případě zařaď do jídelníčku červené, zelené, žluté, bílé, fialové a oranžové druhy ovoce a zeleniny.
3. Začni každý den smoothiem.
4. Dej si pozor na sušené ovoce. Uvědom si, že sušené ovoce je velkým zdrojem cukru a kalorií.
5. Kontroluj štítky potravin. Asi jsi sama zjistila, že potraviny, které se tváří light, obsahují umělá sladidla.
6. Dopřej si poloviční porce masa. Tvá strava by měla obsahovat méně masa, ale o to více zeleniny.
7. I zmrzlé ovoce a zelenina se počítá. Pokud nemáš k dispozici čerstvou zeleninu, pak můžeš použít zmraženou. Ničemu to nevadí.

 


Další vychytávky:
- Vyměň klasické brambory za sladké, které obsahují mnoho vitamínů.
- Jez humus. Je chutný, zdravý a vydatný.
- Pij 100% džusy. Každý den si dopřej jednu sklenici. 
- Do svého jídelníčku zařaď olivy a guacamole.
- Klasické brambůrky vyměň za zeleninové.
- Zelená je dobrá. Kamkoliv zkus přidat kus něčeho zeleného. Co takhle omeleta se špenátem? Nebo sendvič s ledovým salátem? 
- Pij vodu! Pokud ti neochucená voda nechutná, pak ji vylepši plátkem citronu.

 



2 hlasů
Vaše hodnocení