Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Pokud chceš zhubnout, ale přitom nehladovět, zkus zázračnou proteinovou dietu.

Zázračná proteinová dieta - zabiják kil

aktualizováno 21.11.2011, 01:09 | 21.11.2011, 00:00 | Krasna.cz/trm

Pokud chceš zhubnout, ale přitom nehladovět, zkus zázračnou proteinovou dietu.

Potřebovala by ses zbavit pár kil, jenže na diety moc nejsi? Nedokážeš si upřít jídlo a večer, když už pomalu zmíráš hlady, obvykle vypleníš lednici? Máme pro tebe dietu, při které hlady trpět nebudeš, a přesto půjdou kila dolů.


Nejde jen o to, zhubnout bezbolestně a bez zbytečné námahy, ale i s trvalým výsledkem a bez rizika jojo efektu. V čem proteinová dieta spočívá? Jak je z názvu patrné, základem tvého jídelníčku při této dietě by měly být proteiny – tedy maso, mléčné produkty a vejce. A to po dobu diety téměř jen samé proteiny. Dokážou totiž překvapivě zasytit a snížit chuť k jídlu. Při proteinové dietě si tvé tělo vytváří tzv. ketonické buňky, které snižují chuť k jídlu a napomáhají nám hubnout.


Proč proteinová dieta funguje? Čisté proteiny neobsahují tolik kalorií a nepřináší našemu tělu tak vysoký energetický příjem, jako tuky a sacharidy. Zároveň jsou hůře stravitelné, proto tělo spotřebuje více energie, aby je zpracovalo a dokázalo využít. Zjednodušeně řečeno, při proteinové dietě přijímáš méně energie, ale více jí vydáváš.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Chceš být krásná? Spi!
JOJO EFEKT? Víme, jak se mu vyhnout!
Nová hollywoodská dieta: štíhlejší a fit už za tři dny


Jak by měla tato dieta probíhat? Abys nijak nepoznamenala své zdraví, měla bys ji držet zhruba dva týdny. První týden začneš viditelně ubývat na váze. Nenech se rozladit tím, že se další týden tvůj úbytek zpomalí, to je přirozené, protože tvé tělo už se pročistilo a zbavilo usazených látek a teď už se zbavuje tukových zásob a ubírá na váze pomaleji. Třetí týden už můžeš kombinovat svůj starý jídelníček s novým dietním. Snaž se dodržet i nadále jeden proteinový den, čtyři šetřící dny, kdy můžeš jíst libovolné potraviny, ne jen proteiny, ale chováš se k svému tělu šetrně a ohleduplně. Poslední dva dny můžeš hřešit. Neznamená to přejídat se, ale nemusíš se držet zkrátka a můžeš si dopřát i nějakou sladkost nebo tučnější jídlo.


Pokud bys během proteinové diety měla problém s trávením (vzhledem k zvýšenému příjmu masa), zařaď si do jídelníčku vlákninu. Můžeš ji sehnat jako doplněk stravy v lékárně, nebo ji tělu dodat v přírodní podobě – v zelenině, celozrnném pečivu, ovesných otrubách apod.

 


Co tedy při dietě jíst? Máme pro tebe trochu inspirace pro tvůj jídelníček:


snídaně: nízkotučný jogurt, sýr cottage, nízkotučný tvaroh, kefír, vejce, plátkový sýr, šunka


svačina: nízkotučný jogurt, sýr cottage, mléko, šunka, pro zpestření jídelníčku zelenina, otruby, malý kousek celozrnného pečiva

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Štíhlejší figuru hravě díky SUPER SLEVÁM


oběd: ryby, plody moře, přírodní kuřecí či krůtí plátek, hovězí, v menší míře vepřové, jako příloha zelenina (čerstvá, vařená, grilovaná), nebo poloviční příloha (brambory, pečivo, rýže, celozrnné těstoviny)


večeře: tuňák, přírodní kuřecí plátek, šunka, cottage sýr, luštěniny, zeleninový salát, knäckebröt


Nezapomínej také na pitný režim. Ten by měl být oproti normálu zvýšený. Zkus skutečně vypít alespoň tři litry denně. Ideální je čistá voda, pro zpestření do ní nakapej šťávu z citronu či limetky.



5 hlasů
Vaše hodnocení