Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Jablka jsou právě teď vždy po ruce a navíc za pár korun. Tak co díky nim zhubnout přebytečná kila. Jablečná dieta je levná, účinná a příjemná.

Zhubni na podzim s jablečnou dietou

aktualizováno 13.09.2011, 00:00 | 13.09.2011, 00:00 | Krasna.cz/trm

Jablka jsou právě teď vždy po ruce a navíc za pár korun. Tak co díky nim zhubnout přebytečná kila. Jablečná dieta je levná, účinná a příjemná.

Určitě i tvá babička zastává heslo, že kdo sní jedno jablko každý den, nepotřebuje lékaře. Jablko je skutečně malým zázrakem – je skvělý zdroj vitamínů a minerálů, obsahuje spoustu vlákniny a dokáže skvěle pročistit organismus a zbavit ho toxinů. Navíc rychle osvěží a díky obsahu přírodních cukrů ti dodá energii.
 

Jablečné enzymy jsou báječný parťák i pro tvou dietu. Povzbuzují látkovou výměnu a urychlují spalování, navíc pomáhají odplavovat z tvého těla usazené toxiny i zbytečně zadržovanou vodu.
 

Díky vysokému obsahu vlákniny navíc nebudeš mít takový hlad. Vláknina, navíc v kombinaci s draslíkem, na který jsou jablka také bohatá, nám dodávají pocit sytosti na dlouhou dobu. Díky tomu tě nepřepadne nečekaný hlad nebo nekontrolovaná chuť na něco dobrého.

 

Jablka jsou blahodárná pro náš trávicí systém, pomáhají proti zácpě, pročišťují střeva a snižují cholesterol. Mají díky vysokému obsahu tekutin pozitivní vliv i na náš vzhled, protože jablíčkům vděčíme za hebkou pokožku, lesklé vlasy a zdravé nehty.
 

Teď na podzim jsou jablka prospěšná i pro tvé zdraví. Jsou totiž bohatá na vitamín C, který tě ochrání před chřipkou a nachlazením. Abys dostala do těla doporučenou denní dávku, měla bys sníst tři středně velká jablka.

 


Zásady správné jablečné diety


Pokud to s hubnutím myslíš vážně, měl by to být spíš dlouhodobější plán. Pro jablečnou dietu platí totéž, co pro každou jinou zdravou dietu. Hubnout bys měla kolem dvou kilo za měsíc, ne víc. Jen tak je tvá dieta šetrná a snižuješ tím riziko nechtěného jojo efektu.


Také mysli na to, že jablečná dieta neznamená, že nebudeš jíst nic jiného než jablka. Existují sice jednodenní až třídenní detoxikační kúry, kdy skutečně jíš jen jablka, ty jsou ale spíš na pročištění těla a návrat do fit formy. Hodláš-li dlouhodobě zhubnout, vyhni se jednostrannému jídelníčku, založeném jen na jedné potravině. Tím bys tělo ochuzovala o potřebné živiny, vitamíny a minerály.


Pravidlo 1: Nenahrazuj jablky všechny hlavní jídla (snídaně, oběd, večeře). Jablka si dopřej jako zdravou svačinu, nebo jimi nahraď část hlavního jídla. Jablka totiž neobsahují tuky a bílkoviny, proto musí tvůj jídelníček obsahovat i potraviny bohaté na tyto složky stravy.


Pravidlo 2: Nejez jablka na noc. Klidně zařaď jablko ke snídani, ale na večer se jich vyvaruj. Obsahují totiž velké množství sacharidů. Ty tvoje tělo samozřejmě potřebuje, aby mělo z čeho brát energii, ale v noci jí tolik nepotřebuješ. Hrozí, že když schřoupáš dvě jablka těsně před spaním, že tělo nebude tolik energie potřebovat a uloží si přebytečné sacharidy do tukových zásob.


Pravidlo 3: Nevyhazuj slupku. Ve slupce a těsně pod ní najdeš nejvíce vitamínu C, vlákniny a dalších prospěšných látek. Slupku tedy nesloupávej, jen jablko (obzvlášť kupované v supermarketech) dobře omyj.


Pravidlo 4: Zkus jablečnou šťávu. Jestli máš pocit, že budeš po pár dnech jablek přejedená, vyzkoušej čerstvou jablečnou šťávu. Klidně ji můžeš smíchat i se šťávou z dalšího ovoce a zeleniny, například z meruněk, mrkve nebo hrušek.

 


Jablečné recepty


Samozřejmě můžeš jíst jablko jen tak, syrové. Jenže ta by se ti mohla za chvíli přejíst. Proto pro tebe máme pár tipů na to, jak si jablka vychutnat i jinak.


Salát s jablkem a čekankou


Potřebuješ:


- 1 větší jablko, 2 mrkve, čekanku, menší hlávku ledového salátu, 1 menší červenou cibuli, mozzarelu nebo lučinu do salátu, olivový olej, šťávu z citronu, pepř a sůl


Postup:


Jablko nakrájej na drobné plátky, mrkev na kolečka, cibulku najemno. Salát a čekanku natrhej na kousky. Vše dávej do mísy, přidej kostky lučiny nebo na kostičky nakrájenou mozzarelu. Zakápni trochou olivového oleje, citronem (aby jablka nezhnědla), ochuť pepřem a solí, případně dalším kořením podle chuti.

 

Halušky s jablky nasladko


Potřebuješ:

- halušky (nejlépe cizrnové, seženeš v bioprodejně), 2 větší jablka, citronová šťáva, skořice, máslo, moučkový cukr, nízkotučný tvrdý tvaroh


Postup:


Halušky uvař podle návodu. Mezitím si nakrájej jablka na drobné kostky a pokap je citronem, aby nezhnědla. Smíchej je s hotovými haluškami a dochuť skořicí a trochou másla a cukru. Před podáváním posyp tvarohem.

 

Losos na jablkách


Potřebuješ:


- plátek lososa, máslo, 3 jablka, brambory, koření a bylinky dle chuti

 

Postup:


Lososa očisti a osmaž na pánvi na másle (můžeš ho i podusit na vodě, bude to zdravější). Vyjmi ho z pánve a na másle podus doměkka jablka nakrájená na plátky. Jako přílohu podávej opečené brambory.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Rychlé, účinné a LEVNÉ diety přesně pro tebe!
Zhubni se sladkou letní dietou
Tři kila pryč za tři dny? Vyzkoušej ovocnou dietu


Brambory zapečené s jablky


Potřebuješ:


- 3 velké brambory, 1 jablko, lžíci najemno nasekané petrželky, nízkotučné mléko, černé olivy, máslo, sůl


Postup:


Brambory si předem uvař ve slupce a nechej trochu vychladnout. Pak každou bramboru rozpul, vydlabej vnitřek a dej ho do mísy. Jablko nastrouhej, olivy nakrájej najemno. Bramborovou hmotu rozmačkej na kaši a smíchej s jablky, olivami a petrželkou. Dle potřeby zjemni mlékem. Pak hmotu nacpi to vzniklých bramborových lodiček a zapeč v troubě.


Játra s jablky


Potřebuješ:


250 g drůbežích jater, 2 jablka, 1 cibuli, hladkou mouku, sůl, pepř, olej na smažení


Postup:


Játra očisti a obal v mouce. Jablka nakrájej na plátky, cibuli na proužky. Na troše oleje zprudka osmahni játra, pak je podlij vodou a přidej cibuli a jablka. Vše dus pod pokličkou asi patnáct minut. Dochuť pepřem, solí a kořením dle chuti. Podávej s chlebem nebo opečenými bramborami.

 

Pizza s jablky


Potřebuješ:


listové těsto, sáček strouhaného sýru, 1 větší jablko, červenou cibuli, dvě nožičky dietních párků, kečup, balzamico a olivový olej

 

Postup:


Cibuli nakrájej nahrubo na proužky a osmahni na olivovém oleji. Párky nakrájej na tenká kolečka a přidej k cibulce. Z těsta si vyválej dostatečně velkou placku a dej ji do formy. Potři ji kečupem, polož na ni cibulku s párečky, na tenké plátky nakrájená jablka a vše zasypej sýrem. Peč v troubě patnáct minut.


Dietní jablečná kaše


Potřebuješ:


2 větší jablka, mléko, skořici, hřebíček


Postup:


Jablka oloupej a nastrouhej. V hrnci je podlij vodou, přidej hřebíček a krátce je podus. Pak přidej dle chuti skořici, případně kaši zjemni mlékem.

 

Další, nejen dietní recepty najdeš zde.



8 hlasů
Vaše hodnocení