Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Štvou tě diety, ve kterých musíš omezovat všechno, co ti chutná, a pak po několika dnech úsilí a přemáhání stejně povolíš a nacpeš se oblíbenými dobrotami? Máme pro tebe sladkou letní dietu, ve které tvé chutě trpět nebudou.

Zhubni se sladkou letní dietou

Osvěžující ovoce
zdroj: Thinkstockphotos Osvěžující ovoce
aktualizováno 17.07.2014, 13:10 | 17.07.2014, 00:00 | Krasna.cz/trm

Štvou tě diety, ve kterých musíš omezovat všechno, co ti chutná, a pak po několika dnech úsilí a přemáhání stejně povolíš a nacpeš se oblíbenými dobrotami? Máme pro tebe sladkou letní dietu, ve které tvé chutě trpět nebudou.

V létě je vždy po ruce spousta ovoce. Je sladké, chuťově výrazné, osvěžující a skvěle zasytí. Pro tvé hubnoucí úsilí ideální volba.

 

V letních vedrech nemáš tolik chuť k jídlu, takže klidně zmenši počet porcí, které během dne sníš, a místo klasických pěti jídel si dopřej jen tři. A ovoce a čerstvá zelenina ať mezi nimi mají své stálé místo.


Neměla bys být ale jen o ovoci, to ti nezaručí plnohodnotný jídelníček. Nezapomínej na nenasycené kyseliny, bílkoviny a tuky, které z žádného ovoce a zeleniny nezískáš, takže ve tvém jídelníčku musí mít prostor i maso, mléčné výrobky a další potraviny.

 


Tvrdí se, že ovoce můžeš sníst, kolik chceš. Ne všeho. Některé ovoce obsahuje velké množství sacharidů a fruktózy a má překvapivě mnoho kalorií. Třeba jeden banán má až 500 kJ, což je stejně jako jeden kuřecí steak, dvojka bílého vína nebo pět mandarinek!

 

Kalorická hodnota ovoce a zeleniny:

ananans (100 g)                    196 kJ
banán (1 kus =120 g)            463,2 kJ
brokolice (100 g)                   138 kJ
hroznové víno (100 g)            289 kJ
hruška (1 kus = 140 g)          420,31 kJ
cherry rajčata (100 g)            97,85 kJ
jablko (100 g)                         255 kJ
jahody (100 g)                        147 kJ
kedlubna (100 g)                    130 kJ
kiwi (1 kus = 70 g)                  166,6 kJ
mandarinka (1 kus = 50 g)     91 kJ
meloun (100 g)                       110 kJ
mrkev (100 g)                         178 kJ
nektarinka (1 kus = 150 g)     228 kJ
okurka (100 g)                        67 kJ
paprika (1 kus = 50 g)           60,5 kJ
pomeranč (1 kus = 150 g)     294 kJ
ředkvičky (100 g)                    73 kJ


Ovoce si můžeš dopřát i místo sladkého dezertu. A nejen čerstvé. Klidně nacpi mrazák ovocem a připrav si zásobu toho správného osvěžení. Rozmixuj třeba jahody nebo meloun a přichystej si domácí zmrzlinu. Drobné plody jako borůvky nebo jahůdky nacpi do mrazáku klidně jen tak. V největších vedrech je stačí vyndat a cucat, je to úžasně osvěžující.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Chceš zhubnout? Zjisti, kolik kalorií denně potřebuješ!
Tři kila pryč za tři dny? Vyzkoušej ovocnou dietu
Bojuj proti celulitidě - jídlem

 

Ovoce nemusí být jen k jídlu, v létě ozkoušej i ovocné koktejly, tzv. smoothie. Seženeš je buď hotové v obchodech, nebo si je jednoduše připrav doma. Rozmixuj ovoce (jahody, maliny, borůvky, meruňky, banán atd.), které můžeš doplnit čerstvým mlékem nebo jogurtem či trochou nízkotučného tvarohu. Nebo do nápoje přidej lžíci zmrzliny, bude to sice kaloričtější, ale pořád zdravější varianta, než smetanový nanuk v čokoládě. Nápoj už ale nedoslazuj cukrem, ovoce je sladké samo o sobě.


Ty správné druhy ovoce ti pomohou udržet štíhlou linii a navíc ti dodají důležité vitamíny a pomohou ti s detoxikací organismu. Jestli chceš vydatnou detoxikační kůru, dopřej si dvoudenní jablečnou dietu. V tyto dny bys měla jíst jen jablka a pít čistou neperlivou vodu. Není to dieta určená k hubnutí, ani k dlouhodobému držení, na pročištění je ale skvělá. Pokud se cítíš neustále plná, bez energie a trápí tě žaludeční nebo střevní potíže, zkus ji a během pár dnů by ses měla cítit mnohem lépe.

 

 

ČTĚTE TAKÉ:

Snídaně podle Dary Rolins: Co jí, aby vypadala skvěle?

Zpěvák Ezy razantně zhubl. Podívejte se na ten rozdíl!



4 hlasů
Vaše hodnocení