Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Lahodné mražené pochoutky se nemusíš vzdát ani během diety! Jen to chce správně vybírat.

Zmrzlina: Dietní katastrofa, nebo tajná zbraň proti kilům?

Zmrzlina
zdroj: Thinkstockphotos Zmrzlina
aktualizováno 23.07.2012, 00:00 | 23.07.2012, 00:00 | Krásná.cz/MyŽeny.sk

Lahodné mražené pochoutky se nemusíš vzdát ani během diety! Jen to chce správně vybírat.

Nedokážeš si představit léto bez osvěžující zmrzliny, ale vždy si pak každý kopeček vyčítáš při pohledu na své vystouplé břicho a oplácaná stehna? Už nemusíš. Mlsat se dá i tak, že tvá dieta ohrožena nebude.

 

Zmrzlina obecně obsahuje poměrně dost cukru a tuku, co na štíhlou linii příliš není. Bohužel i mezi zmrzlinami je řada výrobků, které si na zmrzlinu pouze hrají. Místo poctivé smetanové si dáš jen našlehaný vzduch s rostlinným tukem, nějakým barvivem a konzervanty. Na trhu jsou i verze "light", kde je mnohem méně sacharidů, ale nemusí být i méně tuku. Sorbety jsou sice z ovoce, je v nich ale zbytečně přidán k ovocné složce cukr.

 
Když budeš věnovat patřičnou pozornost druhu zmrzliny, který si vybíráš, tvůj dietní program to neohrozí. A navíc má psychologický efekt pro dietu jednoznačný přínos. Dopřát si sem tam zmrzlinu je totiž (díky jejímu velkému obsahu vody) mnohem menší dietní katastrofa, než se vrhnout na tabulku čokolády.

 

Jak se v nich vyznat?

 

Mléčné

Musí obsahovat nejméně 2,5 % mléčného tuku a žádný rostlinný tuk.

 

Smetanové

Obsahují alespoň 8 % mléčného tuku a žádný rostlinný tuk. Ano, jde o téměř všechny oblíbené čokoládové nebo smetanové nanuky.

 

S rostlinným tukem
Údaj musí být uveden na obalu, jeho obsah je nejméně 5 %.

 

Ovocné

Vyrábějí se z vody a obsahují nejméně 15 % ovocné složky (u citrusů a exotického ovoce je spodní hranice 10 %), tuk v nich nesmí být.

 

Sorbety

Musí obsahovat nejméně 25 % ovocné složky (u citrusů a exotického ovoce je spodní hranice 15 %) a nesmí se do nich přidávat tuk.


PŘEČTI SI TAKÉ:

3 žhavé letní dietní tipy
HUBNEŠ? Čím nahradit sladkosti?
Mlsej zdravě a bez kalorií

 

Nejraději vodové?

 

Jako nejmenší "zlo" se jeví ovocné zmrzliny nebo sorbety. Tuky v nich sice nejsou, ale obvykle mají dost vysoký obsah cukru, a tím pádem i vysoký glykemický index, velmi rychle po nich tedy dostaneš hlad.

 

Mnohem lepším řešením je nahradit některé z denních jídel (svačinu nebo večeři) kompromisem - zmrzlinou vyrobenou z jogurtu nebo tvarohu, které dodají organismu i prospěšné látky jako vápník, bílkoviny nebo minerály. Glykemický index mají poměrně nízký a bez problémů tě zasytí.

 

Nezapomeň, že čím větší kornoutek, čokoládová, karamelová či ovocná poleva, porce šlehačky nebo bohaté sypání, tím je zmrzlina kaloričtější.

16 hlasů
Vaše hodnocení