Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Začít pravidelně sportovat je pro velkou část populace přinejmenším tajným přáním. Jak se ale dostat do fáze, kdy je pravidelný pohyb droga a ne utrpení? Upřímně. Není to jednoduché.

Ztrácíš motivaci cvičit? Vsaď na sílu endorfinů

Bruslení
zdroj: Thinkstockphotos Bruslení
aktualizováno 25.06.2017, 00:04 | 25.06.2017, 00:04 | Krásná.cz

Začít pravidelně sportovat je pro velkou část populace přinejmenším tajným přáním. Jak se ale dostat do fáze, kdy je pravidelný pohyb droga a ne utrpení? Upřímně. Není to jednoduché.

Na začátku se může zdát, že nejtěžší je udělat první krok a začít, ale největší výzvou je nepřestat. Novoroční předsevzetí jsou historie, nadšení ze začátku jara s nadějí na nové začátky už také pomalu odeznívá a s novými fitness teniskami hrajeme hru, kdo uhne pohledem dříve? S novým rokem se do fitness center hrnou odhodlaní začátečníci a na jaře parky pravidelně nejvíce ožívají běžci, kteří běhání zkouší zařadit do života. Jak jsou na tom ale po několika prvních lekcích? Mnoho začátečníků právě teď řeší ztrátu motivace - počáteční nadšení je prostě pryč.

 

Co rozhoduje o tom, zda se podaří sportovat pravidelně a nebo zůstane jen u přání? Víme, že bychom se měli hýbat, ale nic pro to neděláme... Aneb když racionální hlava má všechny potřebné argumenty, ale nestačí to. Impulz k pohybu není závislý jen na logických argumentech.

 

Nikdy není pozdě začít s pohybem, ať už se jedná o roční období nebo věk. Klíčová je ale motivace, která nás přiměje nazout tenisky. Motivace nám připomíná, proč vlastně chceme sportovat. Může to být lepší kondice, shazování kil, odreagování se, lepší kvalita života nebo to, že chceme stačit partnerovi. Nemějte krátkodobé cíle, dívejte se dál.

 

Fáze budování zvyku se nedá přeskočit a není to nic jednoduchého. Pokud vám to dělá potíž, domluvte se na cvičení s kamarádkou, přihlaste se na organizovaný sport s trenérkou nebo se zaregistrujte v nějaké skupině na sociální síti, kde se můžete s dílčími úspěchy pochlubit.

 

Běh
(Foto: oficiální zdroj)


Helena Suchomelová, zakladatelka běžeckých kurzů pro ženy Jdu běhat, to vidí každý den: “Běžkyně oceňují pravidelnost tréninků v rámci kurzu, který má jasný cíl - za 10 týdnů uběhnout 5 km. Důležitá je i podpora skupiny podobně naladěných začátečnic a laskavé vedení a rady trenéra. Prostě prostředí, kde se cítí dobře a kam se těší. Navíc trénink je pestrý, zábavný a doslova rychleji uteče.” Jmenuje Helena klíčové faktory úspěchu.


Sportovat můžete i s partnerem. „Cvičení vyvolává fyziologický stav podobný vzrušení, tedy zpocené ruce, rychlý puls, zadýchávání,“ říká trenérka fitness centra pro ženy Contours Markéta Brožová. Tyto příznaky pak zvyšují vaši společnou přitažlivost. Nehledě na to, že při cvičení se vyplavují endorfiny – hormony štěstí, které si užijete společně.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Nejlepší sporty na problematické partie
Vyber si sport přesně podle své povahy
Klučičí sporty a holky? Žádné tabu!


Svůj význam má i určitá odměna, která není dlouhodobá a imaginární, ale jasně daná a můžete si na ni (po splnění cíle) sáhnout.


Motivy pro sport máme každý jiné, ale co všechny spojuje bez výjimky, je onen krásný pocit po docvičení, který je vyvolán vyplavením endorfinů v našem těle. Tahle droga je povolená a doporučená! Endorfiny způsobí, že se zlepší naše nálada, životní pohoda, což může vést až k euforii.

 

Skvělým pomocníkem pro překonání sama sebe v situaci, kdy se nám nechce vyrazit do fitka, je i vizualizace. Ještě před nazutím tenisek si zkus živě představit ten skvělý pocit po docvičení - příval pozitivní energie.



0 hlasů
Vaše hodnocení