Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Lidé se dělí do dvou skupin - na ty, kteří můžou sníst co chtějí a stejně neztloustnou, a na ty, kteří si jen dají něco malého k jídlu a hned je to jak kdyby přibrali pět kilo.

Jak jím, abych se cítila fit

jidlo - 3
zdroj: Archiv blogerky jidlo - 3
aktualizováno 01.03.2017, 00:00 | 01.03.2017, 00:00 | Karolína Rejmontová/Krasna.cz

Lidé se dělí do dvou skupin - na ty, kteří můžou sníst co chtějí a stejně neztloustnou, a na ty, kteří si jen dají něco malého k jídlu a hned je to jak kdyby přibrali pět kilo.

Já se bohužel řadím k té druhé skupině, takže nemůžu jíst úplně všechno, co bych chtěla, teda pokud nechci vypadat jako koule.


Rovnou říkám, že nejsem výživový poradce a tohle jsou jen tipy, které vyhovují mně, abych se cítila dobře.

 

Pitný režim je základ


Když chceš zhubnout, zpevnit tělo a celkově se cítit dobře a být zdravější, musíš dodržovat pitný režim. Je to hrozně důležité, a pokud máš problém hodně pít, stáhni si nějakou aplikaci, která ti pitný režim bude hlídat. Taky jsem to tak dělala.
Nepiju sladké limonády, ale většinou jen vodu, do které si často přidám citron, protože mi to tak chutná víc. Sklenice vody s citronem se už stala mým ranním rituálem, a když jí ráno vypiju, probudí mě to snad ještě líp než kafe.

 

jidlo - 2
(Foto: Archiv blogerky)

 

Dávám si pozor na to, co jím


Zdravě jím už dlooouho, ale nikdy to nebylo, že bych vyloženě dávala pozor na to, co jím a čokoládu nebo sušenky jsem si v klidu dala. Teď se snažím víc se hlídat. Třeba sladkosti nahrazuju raw tyčinkama, flapjackama nebo ovesnýma sušenkama, který si sama upeču.


Například taky víc koukám na složení produktů (pozor na doslazované brusinky, palmový olej nebo doslazované sojové mlíko), kupuju celozrné těstoviny a hodná vajíčka (ne od slepic v klecích :)) atd.

 

Vysazení pečiva


Dřív jsem si každý den dávala k večeři pečivo, ale to není moc dobře. Nedávala jsem si sice bílé, ale jen celozrné, ale i tak mi to úplně nevyhovovalo. Teď jím pečivo tak jednou až dvakrát týdně a s přítelem kupujeme jenom knackebroty nebo takové ty semínkové těžké chleby. A určitě to můžu jenom doporučit.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

12 rad, jak odlehčit jídelníček
Vsaď na správný zimní jídelníček a buď stále v kondici
6 problémů, za které může špatný jídelníček aneb Projez se ke kráse, zdraví a psychické pohodě

 

jidlo - 5
(Foto: Archiv blogerky)

 

Vaření


Tohle souvisí s předchozími body a je to úplně jednoduché. Když se chceš cítit dobře, musíš dobře jíst. A co je k tomu lepší než doma uvařené jídlo. Já vařím hlavně rychlá a lehká jídla a třeba nějaké těžké krémové omáčky skoro nejím. Když se mi nechce s ničím dlouho dělat, udělám si kuřecí maso na přírodno se zeleninou, žampionama nebo rýží.

 

Omezení mléčných výrobků


Jsem bohužel ten typ, který si dá ráno kafe a už má nafouknuté břicho (ale nemám intoleranci na laktózu), takže jsem s tím potřebovala něco udělat. Proto jsem v poslední době omezila mléčné výrobky a hlavně úplně vynechávám mléko a dávám si jen rostliné. A určitě to můžu doporučit všem, kdo mají podobný problém, protože od té doby se cítím daleko líp. Dlouho jsem si kupovala sojové, ale teď si víc kupuju rýžové, protože mi přijde chuťově lepší.

 

jidlo - 4
(Foto: Archiv blogerky)

 

Omezení cukru


S omezením sladkostí se celkově snažím omezit cukr. Dávám si ho akorát trochu do kafe, ale jinak třeba i když peču, tak se snažím sladit medem nebo nějakým sirupem. Dokonce to má i vliv na moji pleť a od té doby, co se snažím si nedávat cukr, se mi nedělají tolik pupínky.

 

Ná závěr chci ještě říct, že to rozhodně není tak, že bych si nikdy nedala čokoládu nebo něco z KFC. Ale to jen mimořádně a snažím se opravdu řídit tím, co jsem ti tu sepsala. Nikdo prostě není dokonalý.

0 hlasů
Vaše hodnocení
 

Všechny blogerky a blogeři

  •