Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Čeká tě letos maturita nebo zkoušky na vysoké škole?

7 tipů, jak se nestresovat

1
zdroj: Thinkstockphotos 1
aktualizováno 08.01.2017, 00:00 | 08.01.2017, 00:00 | Michaela Vančurová/Krasna.cz

Čeká tě letos maturita nebo zkoušky na vysoké škole?

Pak ti tento článek bude nápomocný, jelikož ti v něm prozradím pár tipů, jak se tolik nestresovat a zachovat si chladnou hlavu. Malý stres je samozřejmě přirozený a zdravý, ale pokud jsi vyloženě stresař, který trpí na střevní problémy a před každou zkouškou brečí, pak ti možná tyto tipy pomohou.

Štěstí přeje připraveným

Jestliže víš, že jsi stresař, pak nic nepodceňuj. Pokud budeš vědět, že vše dokonale umíš, pak tě to bude méně stresovat, než když půjdeš nepřipravená jako na porážku. Začni se tomu brzy věnovat! Uč se průběžně, dělej si výpisky toho nejdůležitějšího, které si pak před testem rychle proletíš a nechej si učivo vysvětlit, pokud něčemu nerozumíš.

Dávej si od učení pauzy


Prostě na chvíli zahoď učení stranou a jdi na procházku. Čerstvý vzduch ti jenom prospěje. Načerpáš energii a poté se vrátíš domů s pocitem, že vše bude dobré. Hýčkej samu sebe! Udělej si dobré jídlo nebo se zabal do deky s dobrým čajem. Nikdo se nedokáže učit 24hod. Vytvoř si plán učení, kde budou zahrnuty i přestávky (vždy po hodině) a čas na jídlo. Nezapomínej ani na pitný režim!

Dostatek spánku je základ


Pokud tě další den čeká zkouška, ale ty ještě vše neumíš, nemá cenu, abys nad tím seděla až do rána. Stejně ti to do hlavy už nepoleze a ty akorát budeš nevyspaná. Raději jdi v klidu spát (před tím si dej uklidňující vanu nebo si přečti knížku) a ráno si přivstaň. Když budeš ráno brzy vstávat, aspoň se pořádně probudíš (k tomu ti pomůže sprcha)a některé informace si dáš do krátkodobé paměti. Test napíšeš a rázem vše zapomeneš.

PŘEČTI SI TAKÉ:

Netradiční detox a hubnutí s ajurvédou

Jak na relaxační den

Jak být v pohodě? NIC NEDĚLEJ!

Zaveď si rituály


Je na tobě, co za rituály si zvolíš. Některým lidem pomáhají talismany, které nosí vždy u sebe. Dostala si od mámy hezký náramek nebo řetízek? Vytvoř si z něj svůj talisman. Vlož do něj všechnu energii a věř, že ti pomůže. Bude vždy s tebou procházet životem.

Musíš se cítit pohodlně


Nebudeš se chtít soustředit ještě na to, že ti nesedí oblečení. Vykukuje ti prso z výstřihu. Táhnou tě kalhoty… Vždycky si ber na takové „akce“ pohodlné oblečení. Den předem si napiš seznam, co nesmíš zapomenout. Aby ti pak nepochybělo třeba pití, něco dobrého k snědku nebo kapesníčky.

Nejde o život…


Je důležité, aby ses naučila několik vět, které tě uklidní. Vždyť přece nejde o život. A když nejde o život, nejde o nic. Máš ještě další pokusy. Svět se nezhroutí. Vždycky je tu nějaká možnost, když se to nepovede. Tak hlavu vzhůru, soustřeď se na výkon, ne na to, jak to pokazíš. Pokud už dopředu budeš prohlašovat, že to nezvládneš, pak to nezvládneš. Věř si trošku, vždyť přece nejsi zas tak hloupá!

Co hezkého tě čeká?


Mysli na to, jak krásný to bude pocit, až to budeš mít za sebou. Já osobně se vždy na každou zkoušku těším už kvůli tomu pocitu euforie. Pak vím, že už to učivo můžu zahodit, že už je po všem, že už jsem si to zkusila… Navíc je pěkné se po takovém výkonu odměnit. Slib si nějaký dáreček! Třeba pokud tu zkoušku zvládneš, tak si pak koupíš zákusek v cukrárně.

8 hlasů
Vaše hodnocení
 

Všechny blogerky a blogeři

  •