Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Už se nějaký ten čas snažíš cvičit, ale výsledky se ne a ne dostavit? V tomto článku ti povím nejčastější příčiny – proč. Mnoho lidí dělá tyto chyby a poté pláčou nad nežádoucími důsledky.

Cvičíš a nehubneš? Povím ti proč!

Cvičení
zdroj: Thinkstockphotos Cvičení
aktualizováno 21.10.2017, 00:00 | 21.10.2017, 00:00 | Michaela Vančurová/Krasna.cz

Už se nějaký ten čas snažíš cvičit, ale výsledky se ne a ne dostavit? V tomto článku ti povím nejčastější příčiny – proč. Mnoho lidí dělá tyto chyby a poté pláčou nad nežádoucími důsledky.

1. Přeceňuješ sílu cvičení!


Ano, cvičení je v hubnoucím procesu důležité, ale rozhodně bychom jej neměli přeceňovat. Zacvičíš si a poté si myslíš, že si můžeš jíst, co chceš? To je zásadní chyba! Při hubnutí bys měla výdej zvýšit a příjem snížit, proto je nutné cvičení doplňovat zdravou stravou a ne se odměňovat po tréninku sladkostmi a jinými neřesti.


2. Jíš jak prase!


Tuto problematiku jsem již nakousla v předchozím bodu. Budeš se možná divit, ale správná strava je 80% úspěchu. Mnohdy stačí pouze upravit jídelníček, aniž by se dotyčná musela trápit ve fitness centru. Pokud se snažíš zpevnit postavu, je to stoprocentně dobře – jen tak dál! Nicméně nezapomínej na zdravý jídelníček.


Samozřejmě, že je nereálné ze dne na den vyřadit vše tučné a sladké. Začni jíst pravidelně malé porce nezdravého a velké porce zdravého. Není potřeba se cítit provinile, pokud malinko zhřešíš. Je nutné, aby tvůj nový styl jezení byl udržitelný. Žádné diety, ale zdravý životní styl!

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

5 chyb, které děláme při cvičení
Co dělá cvičení s tvou dívčí postavou?
7 výhod cvičení kromě sexy těla


3. Cvičíš málo!


Pokud si se celý život nehýbala, pak je třeba začínat postupně. Nepřežeň to! Mohla by sis přivodit zdravotní problémy. Postupuj pomalu a zkoušej, co tvé tělo zvládne. Budeš se neustále zlepšovat a vidět výsledky. Někteří lidé se však mylně domnívají, že stačí 15 minut na rotopedu a zhubnou. Bohužel, tak málo nestačí! Ke spalování dochází zhruba po 30 minutách. První půlhodinka je zahřívací.


4. Hubneš nepravidelně!


Určitě to znáš: „začnu hubnout, ale až od zítřka“. Mám pro tebe takovou radu, kterou si již určitě slyšela mnohokrát: nikdy není pozdě začít. Co můžeš udělat dnes, neodkládej na zítřek. Čím dříve začneš, tím dříve uvidíš výsledky. Tito necílevědomí lidí se většinou pustí do hubnutí na týden a poté je to přestane bavit, tak toho nechají. Po pár týdnech si to zas rozmyslí a pustí se do toho znovu.


Důležitá je pravidelnost! Cvič každý den ve stejný čas – tělo si navykne. Taktéž pravidelnost stravy je důležitá. Motivuj se různými fotografiemi (před a po), videi nebo se do procesu hubnutí pusť s kamarádkou. Najděte si sport, který vás bude bavit a nebudete jej dělat jen za účelem skvělé postavy, ale hlavně pro zábavu. To pak ono hubnutí půjde snáz.


5. Chceš vidět výsledky hned!


Nezoufej, pokud neuvidíš ihned výsledky. Dej tomu čas! Všechno nemůžeme mít vcukuletu. Nestoupej na váhu každý den, jelikož bys mohla být zklamaná (záleží to na mnoha aspektech, zda si zrovna najezená apod…). Postačí, pokud se zvážíš jednou za týden ve stejný čas ještě před snídaní ihned po probuzení. Ještě krapet efektivnější je si přeměřit míry (prsa, pas, břicho, boky, paže, stehna). Je možné, že sice neuvidíš výsledky na váze, ale uvidíš je v centimetrech a to je přece jen důležitější.



4 hlasů
Vaše hodnocení
 

Všechny blogerky a blogeři

  •