Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Cítíš se nafouklá? Těžká? Máš napuchlé prsty a jen těžce se dostaneš do svých oblíbených džínů? Důvodem může být také to, že tvé tělo zadržuje přebytečnou vodu.

Jak se zbavit zavodněného organismu?

Bříško
zdroj: Thinkstockphotos Bříško
aktualizováno 16.08.2018, 00:00 | 16.08.2018, 00:00 | Michaela Vančurová/Krasna.cz

Cítíš se nafouklá? Těžká? Máš napuchlé prsty a jen těžce se dostaneš do svých oblíbených džínů? Důvodem může být také to, že tvé tělo zadržuje přebytečnou vodu.

Co může být příčinou zavodnění?


Jelikož jsme to, co jíme, většinou bývá hlavní příčinou nesprávná strava. Důvody jsou však různé. U žen závisí na fázi menstruačního cyklu. Nemusíš se bát, že by tvé tělo nefungovalo správně, tohle je zcela normální a trápí to skoro každou ženu. Příčinou však může být také nevhodně zvolená hormonální antikoncepce, dále některé léky, nemoci (vysoký krevní tlak, cukrovka), nedostatek pohybu, nadměrná konzumace alkoholu a kávy… Jak vidíš, příčin je skutečně hodně, proto je potřeba důkladně si sáhnout do svědomí a zamyslet se nad tím, co je tvůj problém a jak svému tělu můžeš pomoci.


Sůl? NE!


Příčinou tvého zavodnění může být konzumace příliš slaných jídel. Je obecně známým faktem, že sůl zadržuje v těle vodu. Vyhni se proto solení a nezapomeň také na to, že sůl se nenachází jen tam, kam ty osobně zasahuješ solničkou, ale také v různých polotovarech, konzervách a slaných pochutinách (chipsy, arašídy…).


Cukr? NE!


Stejně jako slaná jídla ani ta přeslazená tvému zavodnění nepomáhají. Je známé, že i například zdravé ovoce má tendence zadržovat v těle vodu, proto se nedoporučuje jeho konzumace ve večerních hodinách. Jít spát celá napuchlá? To rozhodně není dobrý nápad. Vyhni se rafinovaným sacharidům. Mluvím především o bílém cukru nebo bílém pečivu.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Chceš hravě zhubnout? Stačí správně pít
Nepříjemně zavodněná? Díky těmto potravinám až o dvě velikosti štíhlejší
Má zkušenost s vysazením antikoncepce


Které potraviny tedy jíst?


S odvodněním ti pomohou zejména močopudné potraviny, které pomáhají odchodu vody z těla. Řeč je například o vodním melounu, okurce či cuketě. Příznivé účinky na odvodnění má také například petržel, zázvor nebo česnek. Rozhodně zařaď do svého jídelníčku zeleninu. A pokud máš chuť si zamlsat, pak jedině ořechy a mandlemi. Z ovoce jsou to brusinky, borůvky nebo černý rybíz.


Dostatečný pitný režim je důležitý!


Nezapomínej svému tělu dodávat potřebné tekutiny v průběhu celého dne. Není dobré se takzvaně „přelívat“, ovšem tělo by nemělo postrádat. Dehydratace není žádná sranda. Vyhni se samozřejmě kávě (tu nahraď zeleným čajem) a alkoholu, raději vol vodu bez bublinek například s citronem nebo mátou. Můžeš si do ní hodit také rozpustný hořčík. Zvýšení příjmu hořčíku (min 200 mg ) může pomoci proti zadržování vody v těle. A navíc má i další skvělé účinky pro naše tělo. Při jeho nedostatku jsme zkrátka nesví…


Bylinky ti pomohou!


Na bylinky osobně nedám dopustit. Příroda umí zázraky a rozhodně ti neuškodí, naopak bude mít blahodárné účinky. Pořídit si můžeš bylinkové pilulky z lékárny či zdravé výživy nebo také bylinné čaje na odvodnění. Známé pro své pozitivní účinky jsou především: kopřiva, brusinka, maliník, libeček lékařský a další…


Každý pohyb se počítá!


Pro zdravé tělo i zdravou mysl je potřeba do každého dne zařadit nějakou tu aktivitu, při které rozpohybuješ své tělo. Nemusíš trávit hodiny v posilovně, někdy postačí i dlouhá procházka ve svižném tempu. Co se týče sportů, je dobré volit pro tento problém aerobní cvičení. Například jízdu na kole, plavání, aerobik, rychlou chůzi nebo jógu... Při těchto aktivitách si hlídej správné dýchání. Pečlivě se soustřeď na každý pohyb, na každý dech, zvol raději lehčí tempo, vícero opakování (než velkou zátěž) a relaxuj aktivní formou.


Poslouchej své tělo a ono ti řekne, co mu vadí a co naopak potřebuje.



4 hlasů
Vaše hodnocení
 

Všechny blogerky a blogeři

  •