Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Určitě to znáš. Někdy tě honí mlsná a přemýšlíš, co bys kde uloupila za dobrotu. Ale neznamená to prostě jen, že máš hlad? Hlad a chuť jsou sourozenci, ale rozhodně ne dvojčata. Třeba ti můj článek pomůže se v těchto pocitech vyznat.

Je to chuť, nebo hlad? Tipy, jak to poznat!

Dieta
zdroj: Thinkstockphotos Dieta
aktualizováno 09.10.2018, 00:00 | 09.10.2018, 00:00 | Michaela Vančurová/Krasna.cz

Určitě to znáš. Někdy tě honí mlsná a přemýšlíš, co bys kde uloupila za dobrotu. Ale neznamená to prostě jen, že máš hlad? Hlad a chuť jsou sourozenci, ale rozhodně ne dvojčata. Třeba ti můj článek pomůže se v těchto pocitech vyznat.

A možná je to žízeň…


Ačkoliv má tento článek v hlavním tématu chuť versus hlad, je nutné zde zmínit také žízeň. Mnohdy si totiž slepě myslíme, že potřebujeme něco zakousnout, ale ve skutečnosti potřebujeme sklenici vody k hydrataci. Hydratace těla je důležitá ze zdravotních důvodů (nechceš přeci, aby tě bolela hlava nebo jsi samou dehydratací omdlela), ale také se podepisuje na estetické stránce (má vliv například na pleť). Rozhodně bys tělo neměla o tekutiny ochuzovat. Zároveň mnoho odborníků tvrdí, že přelévat se litry vody není zdravé. Svou ideální potřebu tekutin zjistíš, pokud si váhu vynásobíš číslem 0,035. Vážíš-li 60 kg, dle rovnice bys měla vypít 2,1 litru vody denně (ideálně neslazené a neperlivé).


Dala by sis cokoliv na světě nebo jen jednu určitou pochoutku?


Tohle je velmi důležitá otázka, kterou si musíš položit. Pokud už týden přemýšlíš nad výtečnou kremrolí a vraždila bys pro to, aby se právě teď objevila před tebou na talíři, pak je to chuť. Pokud si říkáš, že máš pocit, že by tvůj žaludek něco rád pojmul a je ti vlastně jedno, co by to mohlo být, pravděpodobně ses dostatečně nenajedla.


Hledej alternativy!


Existuje tolik chutných a zároveň zdravých pochoutek, že si na své přijde skutečně každý. Dala by sis gumové medvídky? Raději sáhni po čerstvém ovoci plném vitamínů. Máš chuť na čokoládu? Zkus hořkou čokoládu s vysokým obsahem kakaa. Dala by sis brambůrky nebo slané arašídy? Je tolik různých oříšků, které obsahují zdravé tuky. Hřešit se dá i zdravou formou - na to nezapomínej!

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Nedovol, aby tě skolil noční hlad!
Honí tě chutě na sladké? Triky, kterými je konečně přelstíš
Jak zkrotit hlad?


Pravidelnost je důležitá!


Nauč své tělo, kdy má jíst a kdy trávit. Silná vůle je sice skvělá, ale každého jednou zklame. Co je ale dlouho udržitelné, je režim! Někomu vyhovuje jíst po třech hodinách 5-6 jídel denně, někomu vyhovuje jíst 3 krát za den větší a vydatnější porce. Záleží čistě na tobě. Ovšem pokud si jíš jen tak ledabyle, kdy tě napadne, tělo nebude vědět, kdy se mu dostane energie a bude si ukládat zásoby na horší časy. Pokud celý den nejíš a večer si dáš kalorickou bombu, také to není zdravé. Pravděpodobně splácáš pátý přes devátý a v těle to nadělá neplechu. Dodržuj režim, navykni si a vytvoř si rutinu. Potom už ani na mlsání nebudeš mít čas.


Jíš správně?


Pokud zvolíš cestu hodnotného a vyváženého jídelníčku, kdy tělu nebude nic chybět, pak se nedostaví ani chutě. Přemýšlíš celý den, co bys kde zobla? Není to třeba tím, že jíš málo? Pokud sportuješ, je logické, že by se tvůj příjem měl navýšit. Potřebuješ energii, nárůstem svalů také rychleji spaluješ. Rozhodně to neznamená, že bys měla více „prasit“ ve fastfoodech, ale zařadit ještě větší porce zdravého jídla. Ano, jednoduché sacharidy ti sice dodají ihned energii, ale bude to jen na chvíli a dostaví se pocit hladu. Zaměř se na to, zda ti ve tvé stravě nechybí výrazně bílkoviny, sacharidy nebo zdravé tuky! S výpočtem přesného poměru ti poradí výživový poradce, do kterého se vyplatí investovat čas a peníze. Přece jen se jedná o naše zdraví. Dost často také chybí našemu tělu určité minerály. Okusuješ omítku? Máš nedostatek vápníku. Máš neodolatelné chutě na čokoládu? Může to značit nedostatek hořčíku či železa…


Hladu neodolávej, chuti ano!


Hladovět není zdravé a nepomůže to ani tvé postavě! Pokud bys ráda něco pomlsala, vol zdravější variantu vydatného jídla. Jestliže však odoláš chuti - to je, panečku, pocit! Můžeš na sebe být pyšná. Zvládla si udržet kontrolu nad sebou samotnou a to mnoho lidí nedokáže. Mysli na ten pocit. Mysli na své tělo.


Jednou za čas zhřešit je naprosto v pořádku!


Tvůj jídelníček by měl být z větší části zdravý, ovšem někdy si zahřešit je naprosto v pořádku. Stává se to i těm nejlepším! Taková kostečka čokolády pomůže především tvé psychice. Stejně jako po jednom jídle nezhubneš, tak ani po jednom jídle nepřibereš. A někdy je právě ta psychika v hubnoucím procesu to nejdůležitější. Pokud již k tomu zhřešení dojde, hlavně si tu chvíli užij! Pořádně si tu pochoutku vychutnej! A ne že tě napadne, že teď už je veškerá snaha zabita a nahážeš do sebe ještě tuny nezdravého…. zakopnutí je normální a teď pokračuj ve svém zdravém stravování.



5 hlasů
Vaše hodnocení
 

Všechny blogerky a blogeři

  •