Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Stává se, že se společností line mýtus, který je třeba vyvrátit. V tomto článku bych se ráda zaměřila na jídla, která jsou na první pohled dietní a zdravá, ovšem opak je pravdou.

Jídla, o kterých si myslíme, že jsou zdravá a NEJSOU!

Pečená dýně
zdroj: Thinkstockphotos Pečená dýně
aktualizováno 09.09.2017, 00:00 | 09.09.2017, 00:00 | Michaela Vančurová/Krasna.cz

Stává se, že se společností line mýtus, který je třeba vyvrátit. V tomto článku bych se ráda zaměřila na jídla, která jsou na první pohled dietní a zdravá, ovšem opak je pravdou.

Možná tě překvapí, co vše jsi doposud jedla v domnění, že při tom hubneš.


1. Ovocná smoothie


Ano, ovoce je zdravé, ale v přiměřené míře. Na výrobu jednoho smoothie spotřebuješ třeba 7 jablek, 2 banány a ještě další pochutiny. To tvému tělu způsobí šok, jelikož do sebe dostaneš velké množství cukru, které nedokáže takto najednou spotřebovat, ale uloží si jej do tukových zásob. Místo lahodného sladkého smoothie si raději dopřej jedno ovoce v rámci svačinky, uděláš tak lépe.


2. Light a fitness produkty


Mnoho lidí má ve zvyku kupovat výrobky s nápisem „light“ a „fitness“ v domnění, že je to zdravé. Ano, sice nepřijmete mnoho kalorií, nicméně ony kalorie jsou nahrazeny složkami, které pro naše tělo nejsou zdravé. Pokud produkty výrobce odtuční, zůstanou bez chuti. Chuť nahrazují prostřednictvím cukrů a různých chemikálií.


Místo dietní koly si raději dopřej vodu s citronem a místo nízkotučného sýru zvol vysokoprocentní, který ti zažene hlad.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

10 jídel, které nás pomalu zabíjí! Možná je jíš denně
Nenech se napálit v obchodě! Šest tipů, jak vybírat skutečně zdravé potraviny
Proč vadí smažená jídla a co si dát místo nich?


3. Ovesné vločky


Ovesné vločky způsobí, že jídlo bude mít nižší glykemický index, tedy tě zasytí na dlouhou dobu a nebude tě honit mlsná. Mnoho lidí se však domnívá, že když jsou ovesné vločky tedy zdravé, mohou se jich pořádně nadlábnout. Koupí si ovesné sušenky a spořádají je na posezení. Tyto sušenky však obsahují i jiné složky než jen vločky a stává se z nich vysokokalorický produkt. U těchto sušenek tedy stačí jen například dva kousky a rychle tě nasytí.


4. Cereálie


Kde se vzal ten drb, že cereálie jsou zdravé a dietní? Vždyť většina těchto produktů obsahuje kousky čokolády, ovoce a další neřesti. Bohužel jsou mnohdy plné i toxických ingrediencí, které nejsou pro naše tělo ani zdaleka dobré.


5. Bezlepkové produkty


Pokud trpíš intolerancí na lepek, pak je pro tebe tento druh diety nutný, v opačném případě by sis mohla i uškodit. Zdravému jedinci (bez alergie) je lepek prospěšný. Je nutné jej mít zařazen v potravě. Pokud ses rozhodla začít držet bezlepkovou dietu jen tak, pro tvé tělo to bude šok! Dobře si to rozmysli.



8 hlasů
Vaše hodnocení
 

Všechny blogerky a blogeři

  •