Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Padají vám vlasy? Může za to asi i těchto pět důvodů.

5 příčin padání vlasů, které máš šanci změnit

Padání vlasů
zdroj: Thinkstockphotos Padání vlasů
aktualizováno 02.07.2018, 00:32 | 02.07.2018, 00:32 | krasna.cz/tvnoviny.sk

Padají vám vlasy? Může za to asi i těchto pět důvodů.

Jsou všude a vy se divíte, že ještě nejste úplně plešatá. Vypadávání vlasů se může zdát banalitou, ale když hříva řídne, sebevědomí klesá strmě dolů.

Růst vlasů je kontinuální proces, kdy vlas, který vypadne, nahradí nový. Během dne nám vypadne 30 až 100 vlasů, což je velmi individuální počet, ale naprosto přirozený. Pokud zaznamenáte zásadní změnu nebo nečekaný nárůst vypadnutých vlasů, je třeba zjistit, co za tím stojí a jak své vlasy můžete zachránit.

 

Hormonální změny


Kromě jiných projevů, bývá i vypadávání vlasů důsledkem velkých hormonálních změn. Například během prvních šesti měsíců po porodu zaznamená většina žen zásadní úbytek vlasů, ke kterému dochází v důsledku snižování hladiny estrogenu, kdy se vlasy dostávají z fáze rychlého růstu do klidové fáze. Rovněž během menopauzy dochází k výraznému snížení hladiny estrogenu, které má za následek řídnutí vlasů a jejich pomalejší růst.


Hormony mohou dát vlasům zabrat i v pubertě nebo vlivem nasazení hormonální antikoncepce, pokud zrovna vám zvolený preparát nedělá dobře. Reakce jsou individuální, nebojte se je konzultovat se svým gynekologem.


V případě hormonálně podmíněného padání vlasů je vždy ideální návštěva lékaře. Poradí nejen gynekolog, ale také vyšetření štítné žlázy. Při překonávání hormonálních změn jsou vhodnými pomocníky také změna stravy, případně vhodně zvolené doplňky stravy, avšak nezabrání jim úplně, mají spíše podpůrný efekt. Jde zejména o navýšení proteinů, železa a omega 3 mastných kyselin.

 


Nemoc


Nadměrné vypadávání vlasů může být signálem poruchy štítné žlázy, nedostatku železa nebo špatného krevního oběhu, kdy se pokožka hlavy nedostatečně prokrvuje a vlasy nemají dostatečně dobré podmínky pro růst. Svůj podíl může mít i překonána infekce a vysoké horečky, kdy vlasy začnou vypadávat někdy i dva měsíce po vyléčení.


Roční období


Stejně jako stromy shazují staré listí, aby jim mohly narůst nové a zdravé, tak i naše hříva dvakrát ročně projde velkou obměnou. Naštěstí našim vlasům stačí mnohonásobně kratší čas, a my tak nemusíme chodit celou zimu bez vlasů. Přesto se neznepokojujte, pokud s příchodem podzimu a znovu na jaře pocítíte, že vaše kštice lehce prořídne.


Vypadávání vlasů na podzim a na jaře je zcela normální a přirozený proces, jehož urychlení můžete pomoci přísunem vitamínů a minerálů. Růst vlasů a nehtů podpoří tabletky s obsahem biotinu, zinku nebo selenu, které pomohou i s ochranou buněk proti oxidačnímu stresu.

 

ČTĚTE TAKÉ:

ZNÁME TAJEMSTVÍ, jak DEFINITIVNĚ zastavit padání vlasů
8 domácích receptů proti vypadávání vlasů
Trápí tě padání vlasů? Pomůže léčba pomocí tvé vlastní krve


Nevhodná péče


Podlehla jste reklamám, kde mají modelky krásné, lesklé a hebké vlasy? Možná právě to je důvod, proč ty vaše vypadávají. Silikony obsažené v přípravcích péče o vlasy obalí vlas vrstvou, díky které jsou vlasy na pohled lesklé a vypadají zdravě. Pravda je však taková, že silikony vlasy zatěžují a často stojí za jejich vypadáváním. Podívejte se po přírodní alternativě, ideálně zkuste přímo řadu určenou proti ztrátě vlasů. Vlasům neprospívá ani příliš častá tepelná úprava nebo jejich těsné stahování gumičkou, stejně jako pevný, vysoko vyčesaný culík, který vlasy natahuje a namáhá, čímž zkracuje jejich životnost.


Životní styl


Je alfou a omegou toho, jak se cítíme po psychické a fyzické stránce. Pokud jste neustále ve stresu, nevyspání vyháníte z těla kávou po litrech, obědu hltáte ve fastfoodu, nemůžete se pak divit, že vaše pleť a vlasy vypadají hrozně.


Vašemu tělu pravděpodobně chybí důležité vitamíny a minerály. Náprava bude vyžadovat novou rutinu, kterou vaše tělo určitě ocení. Zaměřte se nejen na stravu, ale i na rituály pro zvýšení pohody v životě. Jóga nebo procházka pomůže psychické i fyzické pohodě stejně jako vyvážená strava.



0 hlasů
Vaše hodnocení