Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Nedokážeš si léto představit bez opalování? Aby sis nekoledovala o malér, dodrž zásady zdravého slunění.

Desatero pro zdravé a krásné opalování

Opalování
zdroj: Thinkstockphotos Opalování
aktualizováno 13.06.2015, 00:24 | 13.06.2015, 00:24 | Krasna.cz/trm

Nedokážeš si léto představit bez opalování? Aby sis nekoledovala o malér, dodrž zásady zdravého slunění.

Bronzová pokožka je krásná, ovšem jedině bez ošklivých spálenin. Předejdi jim a sluň se s rozumem.


1. Opalování je nutné přizpůsobit vlastnímu fototypu.
Zdravé je pouze takové opalování, které nezpůsobí zčervenání, ale pouze jemné zhnědnutí kůže. Pokud máš pigmentová znaménka, doporučujeme jejich překrytí a poradu s lékařem.

 

2. Na slunce si zvykej postupně. Pro první kontakt se sluncem stačí pár minut, nikoli celé hodiny. Dbej na to, aby ses natřela opalovacím prostředkem půl hodiny před pobytem na slunci. O výši ochranného faktoru (SPF) rozhoduje tvůj přirozený fototyp i míra již dosaženého opálení. Použij vždy dostatečné množství opalovacího přípravku, který řádně rozetři. Ideální jsou aerosoly a rozprašovače.

 

3. Číslo ochranného faktoru (SPF) ovlivňuje dobu, kterou můžeš být na slunci, aniž se spálíš. Pro začátek letní sezóny doporučujeme volit krémy s vyšším SPF.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Opalování nahoře bez? Tvá prsa ve smrtelném nebezpečí
Opalování bez rizika
Bacha na sluneční alergie. Vypadá to hrozně a ještě to svědí

 

4. Některá místa na těle jsou obzvláště citlivá. Patří k nim například uši, nárty, kolena, oblast ňader nebo hýždí. K jejich ochraně používej opalovací přípravky s vyšším faktorem.
Krémy s vysokým faktorem používej také na celý obličej. Tady je pleť mimořádně citlivá především v oblasti očí nosu a rtů.

 

5. Neopaluj se mezi 11. a 15. hodinou, kdy je slunce nejostřejší.

 

 

6. Děti by měly používat minimálně SPF 30 a je to jedno, zda jde o pobyt u moře, či rybníka. Ideální je použít přípravky odolné proti vodě, potu i otěru, i přesto je nutné mazání pravidelně opakovat každé 2 hodiny. Pokud je dítě mimořádně citlivé na slunce, je možné jeho pokožku chránit vhodným oblečením.

 

BUDE TĚ ZAJÍMAT:

Zjisti svůj tvar obličeje a vyber ty nejlepší sluneční brýle
Prodluž si opálení až do podzimu
Doma.cz: POZOR! Opalování vám přidává vrásky! Víme, jak tomu zabránit!

 

7. Mysli i na to, že k částečnému opálení dochází také ve stínu (50 %) nebo když je pod mrakem.

 

8. Co je to UVA a UVB? UVA záření způsobuje stárnutí a UVB spálení pleti, proto je třeba chránit se před oběma. I krátké vystavení se ostrému slunci v malých dávkách způsobuje tzv. fotostárnutí – tedy předčasné vrásky nebo pigmentové skvrny. UVA paprsky působí i přes sklo a podílejí se na vzniku sluneční alergie.

 

9. Sluneční paprsky se odrážejí od vody, proto nezapomeň na zvýšenou ochranu pokožky. Totéž platí např. pro pobyt na horách, zejména v zimě.

 

10. Nezapomeň na přípravky po opalování, které opálenou pokožku zklidní, vyživí a dopřejí ji dostatečnou hydrataci. Ideální jsou přípravky s přídavkem jogurtu či aloe Vera.

 

Čtěte také:

Agáta Prachařová smaží tělo ve Francii: Její kůže je už skoro jako uhel!

Víme, jak hubne do plavek Angelina Jolie: A je to pořádné maso!

 



4 hlasů
Vaše hodnocení