Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Zajímá vás, kdo zavedl volnost v testování kosmetických produktů v obchodech známých značek nebo kdo stojí za objevením nestárnoucího denimu? Přečtěte si tyto motivující příběhy. Možná vás inspirují k vlastní tvorbě!

Inspirativní příběhy známých značek: Jak začínal Ralph Lauren a komu vděčíme za dnes tolik populární džíny?

Módní návrhářka
zdroj: Getty Images Módní návrhářka
aktualizováno 05.10.2018, 00:00 | 05.10.2018, 00:00 | Tereza Majzlíková

Zajímá vás, kdo zavedl volnost v testování kosmetických produktů v obchodech známých značek nebo kdo stojí za objevením nestárnoucího denimu? Přečtěte si tyto motivující příběhy. Možná vás inspirují k vlastní tvorbě!

Příběhy osudu jsou někdy nevyzpytatelné. Z židovského obchodníka s plátny na výrobu stanů se stane ikona módního průmyslu, z chudobného chlapce světově uznávaný podnikatel s módou a z olympijské lyžařky oblíbená návrhářka. Tyto příběhy vás pobaví, inspirují a vykouzlí vám úsměv na tváři. 

 

Ralph Lauren


Příběh začíná v roce 1957, kdy malý Ralph, chlapec z chudé rodiny, napsal ve škole do knihy cílů, že se chce stát milionářem. V té době by nikdo nečekal, že se za pár let toto přání opravdu uskuteční. Ralph byl ve škole šikanovaný především kvůli svému původnímu příjmení Lipschitz, které obsahuje slovo "shit", a také proto, že byl synem židovských imigrantů. V dospívání se rozhodl změnit si jméno na Lauren a získal práci jako úředník v New Yorku. Klíčový moment nastal, když ho kamarád vzal na první zápas koňského póla. Kůže, koňské sedlo a vyšší společnost ho tehdy doslova očarovali. Tato událost ho inspirovala k založení vlastní elegantní a luxusní značky. I když měl pouze vysokoškolský diplom a minimum podnikatelských vědomostí, šel do toho naplno. První prodeje zařídil jeho návrh širokých a barevných kravat. Vyplatilo se zariskovat, i když se v té době nosily spíše obyčejné a nevýrazné střihy a barvy. Ralph po prvotním úspěchu neusnul na vavřínech a nepřestával pracovat na rozšiřování své značky.

 

Ralph Lauren
(Foto: Profimedia)

 

Sephora


Sephora byla původně malým obchůdkem ve francouzském Limoges. Dominique Mandonnaud chtěl závést na trh nový koncept parfumerie, ve které výrobky nejsou vystaveny za pultem bez možnosti otestování, ale volně dostupné všem zákazníkům, kteří mohou produkt klidně vzít do rukou a vyzkoušet jeho vůni. Nápad měl velký úspěch a v roce 1979, deset let po otevření první parfumerie, bylo spuštěno dalších 12 poboček. Název značky byl inspirován jménem Sipora, přepisováno též jako Zefora, což byla podle bible krásná a atraktivní manželka Mojžíše. V roce 1997 měla Sephora již 57 kamenných prodejen a rok poté založila své první webové stránky. Dnes boduje na sociálních sítích svým neustále čerstvým kontentem a chytrými aplikacemi, které zákaznicím pomohou s výběrem správného odstínu makeupu nebo nejlepšího složení produktů péče o pleť.

 

Sephora
(Foto: Instagram)

@sephoraczechrepublic

 

ČTĚTE TAKÉ:

5 českých návrhářů, které bys měla znát

Ikony světové módy - inspiruj se
Kdo je tvou módní inspirací?
 

Levi´s


Když v roce 1873 židovský obchodník Levi Strauss s krejčím Jacobem Davisem nechávali patentovat zpevnění pracovních kalhot měděnými cvočky, určitě je nenapadlo, že o století později bude po jejich výrobku toužit každý muž a každá žena. Levi Strauss se původně zabýval výrobou hrubého plátna na výrobu stanů a plátěných krytů na vozy. O tento materiál později projevili zájem dělníci a zlatokopové, kteří při své práci potřebovali kalhoty, co něco vydrží. Díky Levimu své drsné kombinézy brzy vyměnili za pohodlnější džínovinu. Po druhé světové válce byly představeny džíny padnoucí na tělo, které nosili například Elvis Presley nebo James Dean a podpořili zrod nestárnoucího módního šílenství.

 

Levis
(Foto: Instagram)

@levis

 

Kari Traa


Kari Traa je norská akrobatická lyžařka, která není jen olympijskou šampiónkou se třemi zlatými medailemi, ale také tvůrkyní stejnojmenné oblíbené značky se sportovní módou. Úspěšná lyžařka se narodila v malém norském městě Voss, kde od malička pracovala na svém talentu pro sport. Je obdivuhodné, že příběh značky začal během vrcholu její lyžařské kariéry. Mezi tréninky a závodem trávila čas pletením kulichů a čepic pro své přátele a tím, tehdy ještě nevědomky, tvořila svou vlastní lyžařskou značku. Návrhy se staly tak populární mezi ostatními lyžaři, že se o pár let později doopravdy zrodila značka Kari Traa. Lyžařka a návrhářka v jednom na sebe také upozornila v roce 2001, když pózovala téměř nahá v sérii snímků ve sportovním časopise Ultrasport.

 

Kari Traa
(Foto: Instagram)

@karitraa

 

Láká vás kariéra v módním průmyslu? Zkusily jste si někdy navrhnout vlastní módní kousek?



0 hlasů
Vaše hodnocení