Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Nekvalitní strava se může nepříznivě podepsat na vzhledu vaší pleti. Vybírejte a konzumujte takové potraviny, které vám pomohou udržet vaši pleť zdravou.

Jde to i bez drahých krémů: 5 TOP potravin pro krásnější pleť

Kráska
zdroj: oficiální zdroj Kráska
aktualizováno 26.02.2018, 00:12 | 26.02.2018, 00:12 | Krásná.cz

Nekvalitní strava se může nepříznivě podepsat na vzhledu vaší pleti. Vybírejte a konzumujte takové potraviny, které vám pomohou udržet vaši pleť zdravou.

Vaše pleť je vaší vizitkou. Je jednou z prvních věcí, na základě které si o vás ostatní udělají první dojem. Myslete na to, že pleť je především odrazem vašeho jídelníčku, má na ní větší vliv, než sebelepší krémy.

 

Ryby


Ryby jsou vynikajícím zdrojem bílkovin, které vaše tělo potřebuje k tvorbě kolagenu a elastinu. Navíc obsahují omega-3 mastné kyseliny, které jsou pro zdraví pokožky velice prospěšné. Tyto látky zvýší její pružnost, zabrání jejímu poškození zvenku a navíc jí pomůže udržet vodu ve spodní vrstvě kůže. Tyto zdravé tuky jsou nejvíce obsažené v mastnějších rybách, jako jsou losos nebo pstruh. Proto neváhejte a dopřejte si rybu klidně dvakrát do týdne.


Zdroje „dobrých“ sacharidů


Pokuste se ze své stravy vyloučit rafinované „bílé“ cukry, které na sebe vážou bílkoviny z buněk a ničí kolagenová vlákna v pleti. Tyto škodlivé cukry nahraďte „dobrými“ sacharidy, jakými jsou zelenina, ovoce, fazole a celozrnné potraviny. Když budete konzumovat tyto zdravé sacharidy s nižším glykemickým indexem, snížíte celkové množství cukru ve vaší stravě. Nejen pokožka vám za tento krok poděkuje.

 

Zdravý životní styl
(Foto: oficiální zdroj)

 

Sytě zbarvené ovoce a zelenina


Velké množství sytě zbarvených druhů ovoce a zeleniny získává většinu své barvy ze sloučenin nazývaných karotenoidy. Některé z nich mohou být přeměněny na vitamín A, který je nezbytný k reprodukci vašich kožních buněk. „Tato funkce je opravdu nesmírně důležitá, neboť vaše tělo vyprodukuje 30 000 až 40 000 kožních buněk denně,“ vysvětluje Susan Bowermanová, výživová expertka společnosti Herbalife. Plno druhů ovoce a zeleniny jsou také dobrým zdrojem vitamínu C, které vaše tělo potřebuje k výrobě kolagenu. Karotenoidy a vitamín C působí navíc jako antioxidanty a pomáhají bojovat proti tvorbě škodlivých volných radikálů.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Vsaď na správný zimní jídelníček a buď stále v kondici
Jak těžké je nahánět kila? JÍDELNÍČEK PRO přibírání!
Chceš zdravě zhubnout? Jídelníček na 7 dní na míru ženskému tělu

 

Ořechy a semínka


Plody stromů, jako jsou mandle nebo vlašské ořechy, a lněná a chia semínka, poskytují tělu zdravé omega-3 tuky. A některé ořechy, zejména ty z Brazílie, jsou vynikajícím zdrojem selenu – minerálu, který působí také jako antioxidant.

 

Náš tip: Pro zdravý vzhled pleti doplňte do vašeho proteinového šejku několik gramů lněných nebo chia semínek, které obsahují omega-3 mastné kyseliny. Co k tomu? Kousky manga vám dodají vitamin C a pár lístků baby špenátu zase karotenoidy. Vaše pleť se vám odvděčí mladistvým vzhledem a zářivým dojmem.

 

Voda


Aby se živiny mohly dostat do vašeho těla a škodlivé látky byly vyloučeny, vaše kožní buňky (a všechny buňky ve vašem těle) potřebují tekutiny. Neperlivá voda je nejlepší volbou, ale dobře poslouží i zelený čaj. Ten je také významným zdrojem antioxidantů. Pitný režim obzvláště dodržujte v letních horkých měsících.


A co vy? Hýčkáte svou pleť pouze pěstící kosmetikou, nebo si hlídáte i jídelníček?



0 hlasů
Vaše hodnocení