Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Padání vlasů patří k nejčastějším problémům s vlasy, které nás mohou trápit. Jestli to souží i tebe, odhal tu správnou příčinu a zastav to.

Zastav padání vlasů

Padání vlasů
zdroj: Thinkstockphotos Padání vlasů
aktualizováno 23.02.2017, 14:09 | 23.02.2017, 14:09 | Krásná.cz/Mersmerize

Padání vlasů patří k nejčastějším problémům s vlasy, které nás mohou trápit. Jestli to souží i tebe, odhal tu správnou příčinu a zastav to.

Vlasy jsou hodně citlivé jak na vnější, tak i na vnitřní vlivy a spousta věcí může jejich růst a zdraví narušit. Co když ale nevíme, proč vlasy vůbec padají?

Kolik vlasů denně vypadne

Každému člověku průměrně denně vypadne zhruba 100 vlasů, to je normální, přirozený proces. Když je vlas zničený, starý nebo jinak zatížený, se uvolní a nahradí ho nový, který pomalu začíná růst a snaží se dosáhnout původní délky.

 

Padání vlasů
Denně se ti samovolně uvolní asi 100 vlasů. (Foto: Thinkstockphotos)

 

Samozřejmě je nutné si uvědomit, že je rozdíl mezi tím, když vypadne 100 dlouhých vlasů a 100 kraťoučkých vlásků, proto se ti často může zdát, že ti nyní padá dost víc vlasů, než když jsi měla mikádo. Stejně tak jsem podobný problém řešila, když jsem se přebarvila z blond na tmavou. Tmavé vlasy jsou vidět více, a proto se může zdát, že ti padají příliš, i když ve skutečnosti, je to stále stejné.

1. Vnitřní důvody

První kategorii důvodů jsem nazvala vnitřní, protože se děje uvnitř těla a určitou roli zde hraje tvé zdraví a fungování organismu.

Stres 

Stres je velice častou příčinou, proč vlasy začnou padat  více, než padaly dříve. Stres a smutek naše tělo ovlivňuje celkově, a proto není divu, když se tyto změny projeví i na vlasech. Určitě je ale potřeba rozlišovat mezi skutečným dlouhodobým stresem a mezi jedním dnem, kdy jsi smutná, protože došly koblihy - za padání vlasů může právě ten dlouhodobý stres a samozřejmě to není u všech stejné - někomu začnou vlasy padat, někomu ne.

PŘEČTI SI TAKÉ:
Nauč se tupírovat vlasy
Brazilský keratin: spása pro tvé vlasy
Stravovací tipy, o kterých jsi možná nevěděla

Výživa

Správný jídelníček je alfou a omegou nejen vlasů, ale i pleti a samozřejmě postavy. Nemusíš se denně hlídat, nemusíš si zakazovat všechno sladké a nemusíš na to věčně myslet, vždy to ale chce brát věci s rozumem a s mírou, tedy to s ničím nepřehánět. U vlasů je hlavně podstatné mít vyvážený jídelníček, který bude zahrnovat bílkoviny, sacharidy, tuky a samozřejmě vitaminy či minerální látky - vše vyvážené a podpořené dostatečným pitným režimem.

 

Jíme zdravě
Tvá strava musí obsahovat dostatek vitaminů. (Foto: Thinkstockphotos)

 

Onemocnění a prudký pokles vády

Některá onemocnění se často pojí s nadměrným padáním vlasů. Může to být například vlasová lupénka nebo různé dermatitidy. Stejně tak, pokud člověk velice rychle ztratí hmotnost, může to být příčinou mnoha problémů - u dívek například ztráty menstruace, padání vlasů, lámání nehtů, zhrošení kvality pleti.

+ další příčiny: genetika, záření, těhotenství nebo špatný krevní oběh.

2. Vnější důvody 

Druhá kategorie důvodů jsou ty, které poměrně jednoduše můžeš ovlivnit. Spadá sem totiž to, jak o vlasy pečuješ.

Chemické zásahy 

Pokud vlasy často barvíš, nedáš jim dostatek prostoru a času k regeneraci mezi jednotlivými barveními nebo používáš nekvalitní či nevhodné přípravky, je jasné, že se to nějak projevit musí. Silnější vlasy mohou zeslábnout, poničit se, slabší vlasy mohou začít více padat.

 

Barvení vlasů
Chemie se na tvých vlasech hodně podepíše. (Foto: Thinkstockphotos)

 

Česání a účesy

Je nutné volit dobré hřebeny, protože nesprávným výběrem či velice necitlivým česáním jim můžeš způsobit mechanické poškození, vlasy se poté můžou začít lámat a vypadávat. Naprosto totožně je to s účesy - není dobré dělat si dokola pořád ten samý účes, například stahovat vlasy gumičkou, kterou pevně utáhneš. Na místě, kde je gumička, se totiž vlasy mohou začít lámat. Musíš-li si vlasy stahovat, používej různé gumičky, klipsy či čelenky a culík se snaž vyčesávat vždy trošku jinak.

Kosmetika a celková péče

To, jak se o vlasy staráš, je základ. Vol kosmetiku, která bude určená pro typ tvých vlasů, pokud ti tvoje nová kosmetika nevyhovuje, vyměň ji. Nezapomínej na kvalitní přípravky, čas od času je dobré použít regenerační masku pro celkovou výživu.

BUDE TĚ ZAJÍMAT:
Na Doma.cz řeší:
Vitamín D chrání tělo před rakovinou i depresí
Šest nejzásadnější dietních pravidel

Čím nejlépe pomoci?

Pokud je tvůj problém ve vnitřních důvodech, snaž je jíst vyváženě, mít dostatečný pitný režim, případně si můžeš pořídit nějaký ten vitaminový doplněk stravy - na vlasy nejvíce pomáhá B-komplex nebo chlorella (kompletní zdroj základních živin).

Nepřeháněj to s chemickými zásahy, nebo aspoň nech vlasy alespoň nějakou dobu zregenerovat. Můžeš vyzkoušet i přírodní kosmetiku bez parabenů, silikonů a různých chemických přídavků. Střídej účesy, mokré vlasy nikdy nedrhni ručníkem, rozčesávej je velice opatrně a nejlépe obyčejným hřebenem, kartáč si nech na suché vlasy a nikdy nepoužívej násilí k rozčesání.

Pokud je tvůj problém mnohem rozsáhlejšího charakteru, neboj se zajít k lékaři.




4 hlasů
Vaše hodnocení