Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Třetí castingový díl SuperStar byl velmi pestrý a opět poodhalil pár skrytých talentů, na které se v dalších dílech těším.

Scalexova gilotina: Skvělé výkony, doják i vřeštící exoti

Superstar: Karol Komenda
zdroj: TV Nova Superstar: Karol Komenda
aktualizováno 26.02.2013, 05:30 | 25.02.2013, 10:04 | krasna.cz/Scalex

Třetí castingový díl SuperStar byl velmi pestrý a opět poodhalil pár skrytých talentů, na které se v dalších dílech těším.

Možná jste si všimli, že letos se v SuperStar leccos změnilo. Jednou z prvních nejviditelnějších změn je úbytek castingových dílů. Posledně jich bylo šest, tentokrát pouze tři. Je to proto, abychom se co nejrychleji dostali k tomu nejatraktivnějšímu, co SuperStar nabízí, tj. k živým dílům. Současně to ale znamená, že uvidíme méně exotů, ale také méně dobrých castingových vystoupení. Možná proto jsem v internetových diskuzích občas zaznamenal tvrzení, že je to letos s těmi talenty nějaké slabší.


Nemám ten pocit, talentů je opět spousta, ale když se to, na co se v minulé řadě použilo šest dílů, musí vměstnat do tří večerů, nastává krušná chvíle pro režiséra a dramaturga, protože ti musejí rozhodnout, koho vypíchnou už při castingu a kdo dostane větší prostor až v divadle. V sestřizích se mihla spousta rozradostněných lidí, nadšeně mávajících růžovým papírem, přičemž jsme je zatím neslyšeli ani pípnout. Jsem přesvědčený, že pořad má ještě v rukávu schované pořádné trumfy. Ostatně – víte, jak to chodí? Řada těch, kteří zazářili u castingu, nakonec v divadle těžce pohoří, zatímco z šedých myšek se vyloupnou malé pěvecké zázraky. Taky jsem zvědavý, jestli se castingové hvězdy pochlapí i v divadle, nebo jestli shoří jak papír.


Ale to předbíhám. Do divadla se podíváme až za týden. Teď se podívejme, kdo se objevil ve třetím castingovém dílu a jakou mu prorokuju budoucnost.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Scalexova gilotina: První castingový díl. Budou padat hlavy?
Scalexova gilotina: Čí krk patří do SuperStar a čí pod gilotinu?
 

 

Marián Skácel – na počátku dílu zpíval na ulici, kde ho odchytil moderátor Roman a přivlekl ho před porotu. Popravdě – Mariánův zpěv mi byl fyzicky až nepříjemný. Příliš mečivý hlas a pouťově vlezlý projev. Já osobně bych ho dál neposlal.


Kateřina Teichmannová – přišla hlavně dokázat rodičům, že na to má. Emočně je ale trochu rozhozená, takže i když pěvecky na soutěž má, nevím, jestli pro ni divadlo nebude příliš stresující


Matěj Dotřel + Adéla Michálková + Petr Marek – tři kamarádi z konzervatoře. Postoupili všichni, ale že bych si z nich sedl na zadek, to jsem si nesedl. Matěj nejslabší, Petr trochu lepší, Adéla asi nejzajímavější, ale pořád žádný zázrak. Divadlo ukáže víc.


ČTĚTE TAKÉ: Voxel po 3. castingu SuperStar: Pornoherečka a zvlhčující týpek


Lenka Germušková – vlastně jen taková komická vložka s nerozhodnou slečnou, která tak dlouho nevěděla, co porotě zazpívat, až jí nezazpívala nic.


Natálie Kubištová – opět jedna ze zajímavějších soutěžících, sice mi její barva hlasu zní trochu tuctověji a zaměnitelně, ale v poznámkách mám u jejího jména trojúhelníček a to znamená: „pozor, bedlivě sledovat“, což si píšu u lidí, které odhaduju minimálně na semifinále.


Alžbeta Teleková - někteří lidé slušně intonují a myslí si, že to znamená, že umějí zpívat. Ale čistý zpěv ještě není vše, záleží i na dynamice, technice, schopnosti zpívat více styly, pracovat s hlasem jako s hudebním nástrojem. Alžběta jen slabounce pípala. Na ukolébavky pro dítě to bude dobré, ale do šoubyznysu ani náhodou.


.: Podívejte se na oficiální web SuperStar 2013 - najdete na něm fotky, videa, rozhovory, zajímavosti a drby o soutěži



Miloš Cambel – Milošova Felície bude jistě zdobit stránky Hvězdné pěchoty ještě pěkně dlouho, takže se k tomu ani nemá cenu vyjadřovat.


Monika Kováčová – cvičit umí, provaz udělat umí, zpívat neumí. Další.


Tomáš Sučík, Lukáš Grüner, Šárka Dreiseitelová – všichni byli odvysíláni v rámci rychlého sestřihu „zpěváci s kytarou“, takže jsme slyšeli jen několik tónů. Všichni tři postoupili, takže mám u jejich jmen hvězdičku a to znamená „slyšeli jsme prdlajs, v divadle si na ně musím dát bacha“.


Jan Samek – další kluk s kytarou, který má velmi zajímavou zastřenou barvu hlasu. Technicky to lehce přehání a mohl by do svého projevu přinést více přirozenosti a pohodovosti a bylo by to o dost lepší.


Simona Mazánová – pro mne trochu nepochopitelný nepostup. Ano, bylo to trochu bizarní, možná až lehce divadelní, ale holka, zpívající tklivou píseň, si podle mě postup do divadla zasloužila. Když vidím, jaké magory tam porota poslala jen tak pro zábavu a pro to, aby bylo koho vyhazovat, tak si říkám, že bych klidně vyměnil Simonu třeba za toho loutkového Asiata nebo thajského maséra. Protože od nich jsem zpěv neslyšel, od Simony ano. A nechávám stranou to, že osobně mi její projev nekonvenoval.

 


Miroslav Budáč – zajímavá figurka. Hovořil o tom, že podle ostatních zpívá jako bůh, zpíval ale jako špatné karaoke Pavarottiho. Hudebně nevkusné pojetí, hlas silný, ale nezvládnutý a k tomu všemu nulová pokora. Ne, děkuji, na takové lidi v SuperStar nejsem zvědavý.


Pavel Malina – bývalý gambler přinesl do soutěže trochu dojetí (jeho životní příběh a názory Ewu rozbrečely), postoupil, ale nejsem si jím moc jistý. Ten příběh byl zajímavější než zpěv, intonace byla značně rozevlátá, výšky nejisté. Budiž, do stovky ano, ale tam bych potřeboval slyšet NĚCO, aby mě to přesvědčilo.


Leila Inštitorisová – v USA zpívala americkou hymnu (že by tam měli málo Američanek a potřebovali slovenské posily?), u nás projevila neznalost té slovenské a nakonec zazpívala Beyoncé tak, že jsem měl pocit, že jí někdo během zpěvu škrtí. Ten hlas byl úplně uzoučký, scházelo v něm rezonování hrudníku, nemělo to potřebnou šťávu. Další důkaz toho, že dobrá intonace není vše.


Marco Salvadori – díky čače s Ewou si ho lidé snáze zapamatují, ale zapomenout se nedá ani na jeho silný hlas, který je ale příliš neotesaný. Marco nutně potřebuje hlasového poradce, který by mu pomohl najít optimální techniku a naučil ho správně pracovat s dynamikou. Na postup jsem ho ovšem viděl i tak, zajímavý týpek.

 


Jill McDonald – divoká karta Ondřeje Soukupa, zajímavá písničkářka, ale nemůžu se ubránit pocitu „Když vy kazašského zpěváka, tak my skotskou písničkářku.“ Jill zpívá dobře, vypadá sympaticky, ale nevím, nakolik diváci snesou cizinku v soutěži (postoupí-li do semifinále).


Tomáš Koliárik – pohybově střevo, pěvecky šikula. Do soutěže přišel spíše podpořit svoji sestřenici, která byla považována za jediný talent v rodině. A jak už to chodí, Tomáš postoupil, jeho sestřenice ne.


Petra Kiripolská – a to je ta sestřenice. Ondra Soukup to řekl výstižně: ušlechtilá panenka, která ale jen tak otvírá a zavírá pusu a nic moc se neděje. Ten výkon byl opravdu neslaný, nemastný.


Jan Zamec – hodně zajímavá barva hlasu, další mužský zastřeňák, ale na můj vkus příliš mnoho vzlykání. Nepotřebujeme mužské Cranberries. Doufám, že v divadle mě překvapí něčím novým a to vzlykání pošle na druhou kolej.


Zuzana Selecká - také zajímavá barva hlasu, lehoučký chraplák, ale jen tak v homeopatickém dávkování. Další z osob, které budu bedlivě sledovat, protože mě jejich další vývoj zajímá.


Lucie Hasalíková – u té byl nejzajímavější rozpor poroty. Soukup by ji z fleku poslal dál, Haberu a Farnou ale neoslovila. Já taky nebyl přesvědčený o tom, že by se dostala až do semifinále, nicméně divadelní šanci bych jí dal.


Silvia Palková a Miroslava Sprušanská – dvě fanynky Ewy Farne zpívaly její skladby. Tedy Silvia to ještě jakž takž odzpívala, i když na postup to nebylo, Miroslava prakticky jen řekla rytmizovanou básničku a už putovala do Hvězdné pěchoty.


Kristína Debnárová – porotě se nelíbil výraz Kristíniny tváře, ale její zpěv ji uchvátil. A mě se taky převelice líbil. Dokonce si myslím, že to s tím obličejem není tak hrozné (ale možná jsme neviděli všechno). Navíc speciálně Ondřej Soukup by měl být zvyklý na Lucii Bílou, která velmi často dělá při zpěvu takové ksichty, že se malé děti v publiku ještě tři dny počůrávají.


Karol Komenda – tyhle typy mám v SuperStar rád. Pohodář, který si na nic nehraje, zpívá přirozeně, hraje na kytaru klidně a ne jako kdyby ho to bolelo, zkrátka klídek a přitom slušné umění. Jasný postup, podle mě i do semifinále.

 


Johny - Divoká karta z rádia – upřímně, tady si myslím, že Paľo dostal ten den pokutu za špatné parkování, takže byl trochu zpruzený a tomu odpovídal i výběr Divoké karty. Osobně si myslím, že by raději měla dostat šanci holka, která slušně zazpívala francouzský šanson (no a co, že je to trochu mimo žánr – v divadle by se ukázalo), než kluk, který sice zajímavě exoticky vypadá, ale po pěvecké stránce je to střevo. Podle mě zahozené postupové místo a Johny mě bude muset v divadle hoooodně přesvědčit o tom, že se mýlím.


Dominika Klempárová – do Dominiky se porota obula kvůli vzhledu. Možná až příliš tvrdě. Ale je pravda, že to oblečení a celkový styling byl hodně nevkusný a že je to vzhledem k výbornému hlasu velká škoda. Dominika zpívá velmi dobře, vliv jejího etnického původu na hlas je patrný, ale přitom nemá v hlase žádné rušivé prvky, které se u Romů často vyskytují a které jsou vhodné pro romský folklór, ale už ne pro ostatní hudební žánry.

 

 


Viktoria Vargová – hudební tetování na hrudníku je zajímavější než její hlas. Což je škoda. Ne že by to byla nějaká tragérie. Viktoria zpívá velmi slušně, ale ten hlas je tuctový. Když ho uslyším bez obrazu, asi si ho s ní nespojím.


Jana Halašková – rockerka s extravagantním vzhledem, alezvláštní povahou. Působila trochu mdle. Od někoho, kdo vypadá jako drsná divoženka, očekávám nářez a la Gunčíková. A to se tady nekonalo. Očekávám reparát v divadle, jinak odchod.


Vladimír Zubaj – Vladko, kterého jeho máma označila za „superstáj“, předvedl neskutečně mečivý nosový zpěv. Někteří zpěváci sice mají značný podíl nosového zpěvu (například Michal David), ale nic se nesmí přehánět.


Dušan Oravec – do hudebních učebnic, okamžitě. Jako odstrašující příklad. Dušan se chlubí, že na svoje hudební umění sbalil i holku. A tak buďme rádi, že existují silně nedoslýchavé slečny a že i jelita jako Dušan, mohou najít lásku.


Adam Grožák – kamarád Denise Lacha, který se do soutěže přihlásil kvůli sázce s tímto bývalým účastníkem SuperStar. Porota z něj byla unešená, ale to patrně slyšela něco jiného, než ten kousek, co byl v televizi, protože na mě Adam neudělal absolutně žádný dojem. Ne že by to bylo na pěchotu, ale prostě nudné, šedé, průměrné.


Lucia Adamovičová – Něco skvělého na závěr. Lucia má obrovský dar – kromě toho, že je pohledná a dobře zpívá, tak má přirozenost a sympatičnost. Zpívala absolutně nenuceně, jako kdyby zpěv sám vylétával z jejího hrdla. Z málokoho jsem měl zatím tak dobrý pocit. Její barva hlasu bohužel nevypadá úplně originálně, ale možná to těmi ostatními atributy přetluče. Uvidíme v divadle, budu ji pečlivě sledovat. 

 

TOP 5 tohoto dílu (podle mě):


Lucia Adamovičová
Karol Komenda
Dominika Klempárová
Natálie Kubištová
Kristína Debnárová


Nezapomeňte - příště už žádný casting. V neděli nás čeká první díl z divadla!

Pepe Majeský - režisér SuperStar

Režisér prozrazuje: Proč je v SuperStar Farna? »

Koho napadlo posadit do poroty kontroverzní Ewu Farnou? Proč už nemoderuje Leoš Mareš? Nejen to prozrazuje režisér pěvecké soutěže. ... více»

Voxel_ SuperStar

SuperStar: Zkoušejí to zas a zas »

Někteří lidé se s odmítnutím nesmíří, pracují na sobě a v dalších ročnících pěveckých soutěží to zkoušejí znovu. ... více»

SuperStar: Hvězdná pěchota - 2

Jak se rodí hvězdní pěšáci SuperStar? »

Jak je možné, že se při každé SuperStar objeví takové množství netalentovaných exotů, kteří jsou jen všem pro smích? Odkud se berou? ... více»

4 hlasů
Vaše hodnocení