Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Nedělní kolo, ve kterém soutěžící zpívali slavné songy slavných lidí, překvapilo po mnoha stránkách.

V SuperStar se karta obrátila. Outsideři excelovali, favorité zklamali

SuperStar: Kristína Debnárová - 2
SuperStar: Kristína Debnárová - 2
aktualizováno 22.04.2013, 10:07 | 22.04.2013, 09:57 | krasna.cz/Scalex

Nedělní kolo, ve kterém soutěžící zpívali slavné songy slavných lidí, překvapilo po mnoha stránkách.

Zpívat převzaté songy – což je základem celé SuperStar – není nic jednoduchého. Ale zpívat převzaté songy od těch největších hudebních legend, to je opravdu výzva. Každý ty písničky zná do posledního tónu a málokdo se ubrání srovnávání. Koho máme ocenit? Toho, kdo to zazpíval úplně po svém, i když to třeba nebylo tak hezké jako originál? Nebo toho, kdo udělal dokonalou kopii originálu a předvedl tak, že má v hlase obdobné kvality? Není to jednoduché ani pro soutěžící, ani pro diváky.
 

A co že jsme to v neděli večer zažili?

 

Adam Kukačka: Lady Karneval (Karel Gott)

 

 

Tak tudy ne, přátelé, do takových věcí Adama netlačme. Adam má obdobný problém jako Jaroslav Smejkal – má zajímavou barvu hlasu, ale malou sílu, takže nedokáže skladby uřvat a nezpívá plným a sytým hlasem (srovnejte to třeba po technické stránce s Veronikou – ta má silný a plný hlas). Karel Gott má také silný hlas, takže zpívat jeho písně by měli jen lidé, kteří na to mají stavěné hlasivky. A to Adam není, takže ačkoli je to sympaťák a ve spoustě stylů exceluje, tohle byl pro mě jeden z nejhorších výkonů večera. Dietní, slabé, nevýživné a nekarnevalové.

 

Tereza Mandzáková: Angels (Robbie Williams)

 

 

Byl jsem zvědavý, protože zatím ještě žádné ženské podání této písně mě nepřesvědčilo. A nestalo se to ani tentokrát. Sloky byly výborné. Terezin temný témbr je ve spodních polohách nádherný, soulové cítění tomu prospělo. Jenže pak přišel první refrén a jak zazněl ten slaboučký nástupní tón refrénu, bylo mi jasné, že tuhle bitvu Tereza nevyhraje. Ve druhém refrénu se přidaly ještě horší intonační potíže, které obzvlášť vynikly v kontrastu s těmi nadmíru povedenými slokami.

 

Martin Šafařík: You Give Love a Bad Name (Bon Jovi)

 

 

Nevím, jestli Šafa čte moje články, ale včera to vypadalo, že ano, protože se co do rockových manýr držel velmi zkrátka, zpíval mnohem civilněji a bylo to podle mě zatím to nejlepší, co v soutěži předvedl. Nevím, co tam porotci hnidopišili, ale Martin se nedopustil žádné chyby, odstranil své obvyklé problémy a píseň podal perfektně. Dokonce mnohem lépe, než jsem čekal, protože tahle píseň svádí k manýrismu jako málokterá jiná.

 

Kristína Debnárová: Believe (Cher)

 

 

Tak sice jsem si nerozmazal řasenku jako Ewa Farna, ale musím říci, že jsem byl také na pokraji dojetí. Tohle je styl, který Kristíně nesmírně sluší. Bylo to pomalé, citlivé, něžné, dojemné a když tu často u soutěžících kritizuju nízkou míru naléhavosti, tak tohle provedení Believe bylo přímo učebnicovou ukázkou naléhavosti. Bylo to opravdu vynikající a děsil jsem se toho, že Kristína, která byla v dané osmičce považována spíš za tu slabší, zrovna v tomhle kole vypadne. Naštěstí se tak nestalo a opět se ukazuje, že zdánlivě šedé myšky umějí v pravou chvíli vytáhnout drápky a pořádně se předvést.

 

Jaroslav Smejkal: Every Breath You Take (Police)

 

 

Netuším, co Jardu přimělo zpívat tu skladbu zrovna takhle, ale nebylo to šťastné rozhodnutí. Jaroslav má na tuto píseň rozsah i barvu, ale měl ji zazpívat civilně. V některých pasážích tak přitvrdil na chrapláku, že tomu dal určitý punc naštvanosti. Což bylo na škodu a zbytečné. Nebýt tam tohle tlačení na pilu, bylo by to mnohem lepší. Nevím, nakolik se tento výkon podepsal na Jardově vyřazení ze soutěže, ale pro mě je to jasné poselství, že Jaroslav prostě nemá být tlačen do něčeho, co není psáno pro jeho hlas. Doufám, že najde výborného skladatele, který bude psát písničky stoprocentně využívající Jardův potenciál a specifický hlas.

 

Sabina Křováková: Show Must Go On (Queen)

 

 

Tady jsem velmi spokojený. Sabina nejela na tisíc procent, takže vypjaté pasáže nebyly zbytečně ukřičené. Bylo to velmi dobře a velmi vkusně zazpívané. Sabina má určité kouzlo a má svůj rukopis, který vtiskne do každé skladby. Měl jsem mírnou obavu, jestli tím tenhle flák od Queen nebude trochu trpět, ale byla to obava zbytečná. Sabina ví, jak skladby uchopit a podat.

 

Veronika Stýblová: Vyznanie (Marika Gombitová)

 

 

Gombitová má tak specifický hlas, že je její podání nenapodobitelné. Veronika má samozřejmě úplně jiný typ hlasu, sice taky občas řezavý, ale mnohem vydatnější, ne tak pisklavě úzký. Musím říci, že sytost hlasu mě místy docela rušila. To je ale něco, co Veronika neovlivní. Co mě ale zklamalo nejvíc, byly půltónové nájezdy na začátcích všech veršů a občas i na jiných místech. Vůbec nevím, kde k tomu Verča přišla – v originále nic takového není – a proč to do té písně narvala asi třicetkrát. Bohužel tím celou skladbu totálně zabila a nemohl jsem si pak užít ani ta místa, která se jí povedla. Je mi líto, ale tento výkon pochválit nemůžu. Emoce neřeším, protože přes problematickou techniku je ani vnímat nešlo.

 

Štefan Pčelár: Wish You Were Here (Pink Floyd)

 

 

Této skladby jsem se trochu bál, ale Štefan ji dal velmi dobře - včetně falzetového sóla, o kterém jsem si myslel, že v rámci zkrácení skladby vůbec nezazní. Bylo to zazpíváno i zahráno velmi dobře. A to jsem při posuzování právě této písně docela pes. Vytknul bych jedinou věc a ta navíc nesouvisí se zpěvem. Strnulý pohled do kamery. Myslím, že u této skladby vyloženě není vhodné navazovat oční kontakt s diváky (ani v sále, ani přes kamery). Ta píseň je zpívána někomu, kdo tu není a koho si tu přejeme. Ve chvíli, kdy se zpěvák upřeně dívá do kamery, tak tím vlastně probíhá dialog s divákem. V tu chvíli jako by to zpíval zpěvák divákovi. A tak tahle píseň vyznít nemá. No ale to těžce hnidopiším.

 

Můj žebříček na základě výkonů tohoto kola:

 

Kristína Debnárová
Martin Šafařík
Štefan Pčelár
Sabina Křováková
Tereza Mandzáková
Jaroslav Smejkal
Veronika Stýblová
Adam Kukačka

 

Jak víme, vypadnul Jarda Smejkal a bylo to velmi emotivní vyřazení, které svědčilo o tom, jak je tato zajímavá osobnost oblíbená nejen mezi soutěžícími, ale i mezi porotci a štábem. Protože brečela i Ewa, Zorka a možná i otrlý nápověda Standa Křeček. Pro Jardu to ale samozřejmě nemusí znamenat nic zlého – bude teď mít více času pracovat na své hudební kariéře. Rad dostal od porotců spoustu, seznámil se s tím, jak to v šoubyznysu chodí a rozhodně si v soutěži nijak nezničil pověst. Jsem přesvědčený o tom, že Haberova nedávná slova o tom, že Jardu budou brzy kontaktovat lovci talentů, budou pravdivá. Doufám, že skončí v dobrých rukou a zašplouchá v tom českém šoubyzovém rybníčku tak, že to bude pořádně slyšet.
 

Jaroslav Smejkal - 2

Kdo byl tenhle puclík? Šoumen Jaro Smejkal ze SuperStar! »

Jarda Smejkal je jednou z nejvýraznějších osobností nové éry SuperStar, a to nejen kvůli svému hojnému tetování, které má téměř po celém těle. ... více»

SuperStar: zákulisí - 3

Něžná Terezka ukázala cucflek! »

Jarda Smejkal hodnotil outfity svých spolusoutěžících Terezky Madzákové a Kristíny Debnárové. A protože je pozorný, našel na Terezce cucflek! ... více»

Zora Kepková

Tyhle fotky moderátorky SuperStar Kepkové berou dech... »

Zorka Kepková je jednou z klíčových tváří nové éry SuperStar. Moderátorka, kterou mohou diváci vídat spolu s kolegou Romanem Juraškem každou neděli večer v přímých řenosech, ukázala, že umí být zatraceně sexy! ... více»

Adam Kukačka, 4. finále

Co zazní v SuperStar za legendy? Abba, Queen, Floydi i Goťák! »

Jak si soutěžící poradí s těmi nejprofláklejšími songy těch nejslavnějších interpretů? Povede se jim to, nebo to řádně zprzní? ... více»

39 hlasů
Vaše hodnocení