Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Je všeobecně známé, že meditace má na naše tělo blahodárné účinky. Zbavuje stresu, chrání proti duševním chorobám, léčí nespavost, zvyšuje sebevědomí a zlepšuje schopnost soustředit se. Máte před sebou důležitou událost, na které chcete zapůsobit ...

Čeká vás těžká písemka, zkouška nebo rande? Nalaďte se meditací a vše zvládnete na jedničku!

Meditace
zdroj: Thinkstockphotos Meditace
aktualizováno 10.11.2018, 00:00 | 10.11.2018, 00:00 | Tereza Majzlíková

Je všeobecně známé, že meditace má na naše tělo blahodárné účinky. Zbavuje stresu, chrání proti duševním chorobám, léčí nespavost, zvyšuje sebevědomí a zlepšuje schopnost soustředit se. Máte před sebou důležitou událost, na které chcete zapůsobit a jste z ní trochu nervózní? Meditujte a uvidíte, že vše zvládnete levou zadní!

Pohovor, důležitý test ve škole nebo třeba příprava na rande umí ty citlivější z nás pořádně rozhodit. Nejsme schopné se soustředit, nemůžeme spát, nevěříme si a cítíme se jako uzlíček nervů. Pokud se v tom tak trochu poznáváte, zkuste praktikovat meditaci. Výsledek vás mile překvapí!

 

Jóga
(Foto: oficiální zdroj)


Ne nadarmo se meditaci říká duševní hygiena. Během naprostého uvolnění z těla odvádíte negativní myšlenky a emoce, pocity strachu a katastrofické scénáře, které vám při běžném provozu běží hlavou.

 

Jak na to, aby vše zafungovalo tak jak má?


Najděte si doma klidné místečko, na kterém vás nebude nikdo a nic rušit. Vypněte telefon, televizi a další věci, které vydávají rušivé zvuky. Pokud je vám to příjemné, můžete si v pokoji udělat trochu přítmí a zapálit svíčku. K uvolnění těla a mysli vám může pomoct také příjemná relaxační hudba.

 

pokoj - 3
(Foto: Getty Images)


Posaďte se na polštář nebo deku do tureckého sedu a narovnejte záda. Alespoň třikrát se zhluboka nadechněte a vydechněte. Představte si, jak z vás odchází všechen strach, stres a negativní myšlenky.

 

ČTĚTE TAKÉ:

10 tipů, jak zpomalit a nenechat se válcovat STRESEM

Stres, nespavost, střevní neuróza: Vše zaženou tato tři zázračná jídla
Nejlepší lékař? Tvá vlastní vůle


Cílem meditace je naprosto se uvolnit, být v přítomném okamžiku, nemyslet na minulost ani budoucnost. Zkuste chvíli jen tak být a nemyslet na nic. Můžete se v myšlenkách přenést do přírody, kde vnímáte pouze vůni stromů, ticho a šumění trávy.

 


Až ucítíte, že jste se zbavily všech nežádoucích myšlenek a vaše tělo i mysl jsou uvolněné, můžete začít s vizualizací. Představte si událost, která vás čeká, a katastrofický scénář nahraďte tím nejlepším možným. Zkuste své představy sladit s emocemi a dovolte si procítit štěstí a radost naplno. Radujte se z toho, že vše zvládnete na jedničku. Uvědomte si, že není důvod být ve stresu a nervózní. Až celou situaci plně procítíte, ještě chvíli jen tak poseďte a užijte si čas sama se sebou. Nakonec pomalu otevřete oči a zkuste svůj příjemný stav mysli udržet i v realitě. Nedejte znovu prostor strachu. Přejeme hodně štěstí!



0 hlasů
Vaše hodnocení