Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Škola, práce, přítel, zábava, kamarádi... Kde na to všechno máš pořád brát síly? Je jasné, že občas prostě potřebuješ dobít baterky. Udělej něco pro sebe a nauč se pořádně relaxovat.

DEJ SI PAUZU: 10 nejlepších věcí pro tvou relaxaci

Meditace
zdroj: Thinkstockphotos Meditace
aktualizováno 10.11.2016, 16:51 | 10.11.2016, 16:51 | Krasna.cz/lk

Škola, práce, přítel, zábava, kamarádi... Kde na to všechno máš pořád brát síly? Je jasné, že občas prostě potřebuješ dobít baterky. Udělej něco pro sebe a nauč se pořádně relaxovat.

Jestli se budeš vyhýbat odpočinku, tak si buď jistá, že se ti stresy nevyhnou. A nejenom to, když si nenajdeš čas na uvolnění, tak se to projeví na držení těla, mimice a postavě a pozitivní změny to rozhodně nebudou. Lidé ve stresu například velice rychle přibírají, už jen tento důvod by tě měl k relaxaci přimět.

Stres

V době, kdy je toho moc, se celkem pravidelně dostavuje stres. Jak to vlastně vypadá? Tělo v době stresu vylučuje velké množství adrenalinu, takže pracuje na plné obrátky. Adrenalin je hormon, ses už určitě setkala - srdíčko začne bušit, v hlavě ti hučí a ruce se ti zpotí. Když se stres dostavuje často a pravidelně, tak to může mít i nepříjemné následky: nechutenství, zažívací problémy, únavu, nespavost, podrážděnost a tak dále.

 

stres 2
Víme, že škola náročná a máš toho moc, ale přesto by ses stresu neměla poddávat. (Foto: Thinkstockphotos)

 

Můžeš tomu vůbec předejít? Jasně, že ano. Nejdřív si sepiš, co tě ve tvém životě nejvíc stresuje, a pak se tomu zkus vyhnout. Ale je jasné, že pokud tě stresuje nějaká věc, které se vyhnout nemůžeš, musíš s tím bojovat jinak - nauč se relaxovat. Pojď se podívat na ty nejlepší relaxační techniky. Začni od těch nejobyčejnějších, a pokud ucítíš, že ti nepomáhají, budeš se muset naučit relaxovat od profesionálů.

Meditace


Meditace ti přinese klid a vyrovnanost a pomáhá odstranit psychické bariéry. Meditovat se můžeš naučit podle knih nebo můžeš navštěvovat speciální kurzy, kde tě to naučí zkušení terapeuti. Úspěšnost meditace je v její pravidelnosti, nejlepší je cvičit denně.

 

Meditace
Meditaci je nejlepší provádět denně. (Foto: Thinkstockphotos)

 

Barevná relaxace

Barvy dokáží neuvěřitelně ovlivnit psychiku. Třeba modrá uklidňuje a zelená ještě navíc snižuje citlivost na hluk. Relaxací pomocí barev provádějí lékaři zaměření na přírodní léčbu a léčitelé.

Správné dýchání

Když jsi ve stresu, na chvilku se zastav a začni dýchat zhluboka. Normálně totiž dýcháme hrozně povrchově, takže ve stresu najednou tvé tělo začne spotřebovávat kyslíku více, ty ho máš nedostatek a stres se projevuje daleko silněji.

PŘEČTI SI TAKÉ:
Potřebuješ se uvolnit? Zkus spánek jogínů
Tantrická masáž – originální a smyslná
Duševní relaxace díky bylinkové koupeli

Dechová cvičení jsou součástí všech uvolňovacích metod a můžeš je snadno provádět sama. Dokonce i několikrát během dne. Na pět mimut se posaď, zavři oči a soustřeď se jenom na vdechování a vydechování. Dýchej zhluboka a nezadržuj dech.

Autogenní trénink

Je to vlastně autohypnóza. Posaď se nebo si lehni a v naprostém klidu se soustřeď postupně na celé tělo - svaly i tělesné orgány se začnou lépe prokrvovat a dech i srdeční tep se zklidní. Poprvé nezkoušej autogenní trénink sama, ale vyhledej zkušeného terapeuta, který tě během deseti až dvaceti sezení tuto relaxační techniku naučí.

Smích

Zkus se čas od času smát, nejlepší by bylo, kdyby ses od srdce zasmála každý den. Smích totiž dokáže opravdové zázraky se stresovými vráskami kolem očí, úst a na čele. Opravdu - usměj se na sebe do zrcadla a uvidíš, jak se tvůj obličej promění.

 

Smích
Na stres není ve skutečnosti nic lepšího než upřímný smích. (Foto: Thinkstockphotos)

 

Spánek

Dopřej svému tělu každý den zasloužený odpočinek. Právě v noci se regeneruje kůže, proto jí neprospívá flámování dlouho do noci. Dokud je kůže mladá, tak následky nejsou vidět, ale po třicítce se projeví a nedá se tomu zabránit. Někomu stačí spát šest hodin, jiný potřebuje deset, musíš proto sama vědět, kolik potřebuješ právě ty. Zařiď se podle toho, protože spánek skutečně ovlivňuje tvou krásu víc, než si myslíš.

BUDE TĚ ZAJÍMAT:
Doma.cz píše:
Pleť ve stresu, jak ji hýčkat?
Nejlepší jídla pro hluboký spánek a perfektní odpočinek
8 důvodů, proč se naučit relaxovat

Bylinky

Bylinkové čaje tě uklidní a uvolní spolehlivě jako hodinky. Především čaje z chmele, heřmánku, jalovce (ten dokonce pomáhá proti depresi) a badiánu. Jestliže máš potíže se spánkem, uvař si čaj z meduňky, mučenky nebo květu pomerančovníku a budeš spát jako miminko.

 

Čálek čaje
Nic tě neuklidní tolik jako dobrý šálek čaje. (Foto: Thinkstockphotos)

 

Na jeden šálek vezmi zhruba jednu lžičku čaje, bylinky dej do čisté konvice, přelej vroucí vodou a nech deset minut louhovat. Potom slij do hrníčku a pomalu vypij. Nejlepší je, když čaj vypiješ neslazený, ale pokud to nedokážeš, oslaď ho medem, ne cukrem.

Sauna a parní lázeň

V sauně je suché horko, teplota se pohybuje mezi 70 a 90 stupni Celsia, v parní lázni zase 40 až 50 stupňů, ale vlhkost dosahuje až 95 procent. Sauna i pára jsou bezvadné pro uvolnění a zlepšují fyzičku. Těžko říct, která z variant ti bude více vyhovovat, ale určitě bys měla obě vyzkoušet. Nejvíc se uvloníš v leže, ale jestli tam nebude dost místa, tak aspoň přitáhni kolena až k bradě. Nemluv, přišla jsi relaxovat. Prostě zavři oči, na nic nemysli a zhluboka dýchej.

Masáž

Na masáž se nemusíš vypravit, jenom když tě bolí záda. Maséra či masérku si vyber podle toho, jak je ti daný člověk příjemný, těžko se uvolníš, když tě bude masírovat někdo nepříjemný. Nejčastější je masáž zad nebo šíje, ale můžeš vyzkoušet například reflexní masáž chodidel, která je přímo k relaxaci určená.

 

Masáž
pozor, masírovat tě musí člověk, který je ti příjemný, jinak se neuvolníš. (Foto: Thinkstockphotos)

 

Nemáš penízky? Nauč se automasáž. Paže, nohy, břicho, krk a ramena si můžeš masírovat i sama. Masíruj se malými krouživými pohyby, nebo naopak dlouhými tahy. Důležité je dané místo zahřát, aby ses nezranila.

Koupel

Z vany můžeš vylézt buď unavená, nebo úplně svěží či čilá. Čím to je? Záleží na tom, jak a v čem se koupeš. Aby tě koupel osvěžila, neměla by trvat déle než 10 minut a teplota vody by se měla pohybovat mezi 38 a 39 stupni. Do vody přidej deset kapek esence s obsahem citrusů, jalovce, mentolu, kafru, rozmarýnu, vojtěšky, máty. Na povzbuzení přidej aromatický olej z kosatce, pačuli, jasmínu, růže, skořice, naopak jestli chceš být po poupeli ospalá, nalej do vody olej z levandule, meduňky, fenyklu nebo heřmánku a vydrž ve vodě 20 minut.



1 hlasů
Vaše hodnocení