Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Buddha bowl aneb Buddhova miska je další z typických Insta food, které jsou fotogenické a chutné zároveň. Obsah misky by měl být výživný a hrát všemi barvami. Ingredience nemají žádná striktní pravidla. Vybrat si je můžete dle svých chutí a nejlep...

DIY: Pestrobarevná, chutná a zdravá buddha bowl jako znáte z Instagramu

Buddha bowl
zdroj: Getty Images Buddha bowl
aktualizováno 19.09.2018, 16:29 | 19.09.2018, 16:29 | Tereza Majzlíková

Buddha bowl aneb Buddhova miska je další z typických "Insta food", které jsou fotogenické a chutné zároveň. Obsah misky by měl být výživný a hrát všemi barvami. Ingredience nemají žádná striktní pravidla. Vybrat si je můžete dle svých chutí a nejlepší na tom všem je, že většinu z nich najdete doma a nebudete se muset hnát do obchodu.

Buddha bývá znázorněný s velkým kulatým břichem, které připomíná misku a díky tomuto podobenství pravděpodobně vznikl název oblíbeného pokrmu. Někteří tvrdí, že Buddha doopravdy při těle vůbec nebyl, ale nosil s sebou všude misku, do které mu lidé dávali jídlo.

 

Pravdou je, že ingredience jsou většinou zdravé a nutričně vyvážené, a tak se nemusíte bát, že byste po časté konzumaci Buddhovy misky dosáhly stejných rozměrů v břišních partiích, jako vídáte na známých soškách Buddhy.

 

Buddha bowl
(Foto: Instagram)

@cacaoprague

 

Jak na "buddha bowl" v domácím prostředí?


Otevřete lednici a spižírnu a vytáhněte všechnu zeleninu, obiloviny, luštěniny, ovoce, oříšky a semínka, které vám přijdou pod ruku a budete mít na ně zrovna chuť. Aby bylo jídlo správně vyvážené, použijte alespoň jednu ingredienci z každé z následujících kolonek. Přemýšlejte, které chutě vám budou k sobě pasovat a jednotlivé ingredience nemíchejte dohromady jako u salátu, ale aranžujte těsně vedle sebe. Teď už jen zbývá si na svém výtvoru pochutnat. Vlastně. Zadržte! Instagramoví uživatelé se nesmí zapomenout pochlubit svým snažením novou pestrobarevnou fotkou na svém feedu. Přidejte hashtag #buddhabowl a inspirujte svým výtvorem ostatní začínající kuchtíky.

 

Základ:  Salátové listy, baby špenát, nudle, kapusta, houby.
Zelenina:  Brokolice, květák, mrkev, dýně, brambory, cuketa, lilek, hrášek, kukuřice, řepa, rajčátka, paprika, ředkvičky, řapíkatý celer, jarní cibulka.
Bílkoviny:  Fazole, cizrna, čočka, tofu, tempeh vejce, ryby nebo maso.
Tuky:  Semínka, ořechy, mák, avokádo.
Ovoce:  Mango, jahody, maliny, jablko, borůvky.
Obiloviny: Rýže, polenta, cuscus, quinoa, bulgur, jáhly.
Dressing:  Guacamole, hummus, pesto, sojová omáčka, hořčicová zálivka.
Koření:

Čerstvé bylinky, kari, oregáno, bazalka, česnek, paprika.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ČTĚTE TAKÉ:

Jak na dokonalé Instagramové fotky? Tyhle vychytané aplikace ti pomohou!

4 praktické tipy, jak být úspěšná na Instagramu

Tři recepty na nejšílenější ZMRZLINY! Je libo GALAKTICKOU, AVOKÁDOVOU nebo FIALOVOU?

 

Kam na buddha bowl v Praze a v Brně?

 

Řadíte se spíše mezi kavárenské povaleče než mezi hospodyňky? Nevadí! Na trend Buddhových misek už zareagovalo i několik bister, kaváren a restaurací. V Praze si pochutnáte třeba v kavárně "Cacao" nebo "Cafefin" nebo v krásném podzemním prostoru Kolowratského paláce v Cafe Elektric. V Brně můžete navštívit bistro "Forky's" nebo "Skog". Udělejte si občas radost a vychutnejte si svůj oběd nebo večeři ve stylovém prostředí. Otestovat můžete třeba jeden z našich tipů.

 

Už jste Buddhovu misku vyzkoušely? Jak vám chutnalo?



0 hlasů
Vaše hodnocení